Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Advertisements

Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Firma a jejich cíle.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
3. Dlouhé období.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Využití ekonomie informací v teorii firmy.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Alternativní cíle firmy
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Externality jako tržní selhání, jejich.
Růst firmy. Příčiny a limity růstu firmy. Dynamický pohled na firmu
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Úvod do podnikových financí
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Mikroekonomie i
Teorie ekonomické regulace
Strategický leadership
Mikroekonomie I Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Teorie firmy. Hlavní mezníky ve vývoji.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Úvodní informace k předmětu. Teorie firmy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Odvození nabídkové křivky
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Dokonalá konkurence (DK)
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Plánovací proces a druhy plánování
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Nedokonalé konkurence
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Úvod do podnikových financí
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
11. Alternativní teorie firmy Osnova přednášky
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
OBCHODNÍ JMÉNO PODNIKU. Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1161 Ročník:1. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní formy podnikání.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Personální plán pro podnikatelský plán
MIKROEKONOMIE ZISK A ALTERNATIVNÍ CÍLE FIRMY
Struktura podnikatelského plánu
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Řízení vztahu podniku k věřitelům
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
standardní alternativní teorie firmy
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Ekonomika organizací Cíle organizace.
Příjmy firmy 1. Příjmy firmy Celkové, průměrné a mezní příjmy
Transkript prezentace:

Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku. Oddělení vlastnictví a kontroly. Manažerské teorie. Behavioristické teorie firmy. Zaměstnanecká firma. Teorie firmy

Hlavní cíl firmy Maximalizace zisku MC = MR

Alternativní cíle firmy Určitá výše zisku Maximalizace obratu Maximalizace obratu s určitou výší zisku Určitý podíl na trhu Dlouhodobé přežití Růst (přežití) a expanze (zisk) Celkově uspokojivé výsledky

Zisk  = TR – TC Celkové (ekonomické) náklady Celkové příjmy implicitní explicitní Celkové příjmy

Manažerské teorie firmy Manažer jedná ve svůj vlastní prospěch vlastní plat vlastní moc a vliv vlastní volný čas apod.

Modely manažerské teorie firmy Baumolův model maximalizace obratu (MR = 0) Jednoduchý manažerský model zisk, další výhody manažera Scitovského model zisk, volný čas manažera Williamsonův model plat manažera, počet podřízených, svěřené prostředky, další výhody manažera

Behavioristické teorie firmy Firma jako seskupení různých zájmových skupin manažeři zaměstnanci vlastníci Další vliv ze strany jiných subjektů dodavatelé odběratelé stát

Modely behavioristické teorie firmy Simonův model při naplnění cíle stanoven cíl vyšší při nenaplnění cíle stanoven cíl nižší Model zón tolerance 8 proměnných

Zaměstnanecká firma Zaměstnanci jednají ve svůj vlastní prospěch

Model zaměstnanecké firmy Wardův model příjem na jednotku práce (zaměstnanec, člověkohodina)