Analýza 6.dívčího oddílu Lyra a projekt Barevný svět v hrsti Julie a Koumes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
Advertisements

Dobrovolnický program na Onkologické klinice FN Olomouc
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
„Mír je možný pouze v případě, když se jednotlivci naučí žít spolu jako přátelé.“ Doris Allen, zakladatelka CISV.
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Komise pro mezinárodní spolupráci a orální dějiny při MÚ Praha-Vinoř připravuje II. MEZINÁRODNÍ PŘÍMĚSTSKÝ TÁBOR NA DVOŘE RUDOLFA II.
Letní škola ve Frankfurtu nad Mohanem. Podmínky účasti  Studium v prezenční formě na PdF UP (nejlépe studijní program společenské vědy v kombinaci s.
Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin.
byl rok MMVI 1 Rok 2006 – Jaký byl?
A KTUALITY A NOVINKY VE VÝCHOVNÉM PROGRAMU J UNÁKA.
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
ROVERING co nabízí a přináší
Vize 92. střediska Šípů. Chceme 92. středisko Šípů takové, pro které nic není problém. na které jsou jeho členové hrdí. které se nebojí zkusit něco nového.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Oddíl Penguins Praha-Smíchov. Sdružení dětí a mládeže Věnujeme se všem dětem, které mají zájem se rozvíjet Alternativa volnočasové aktivity zaměřená na.
Klub Pathfinder, oddíl Penguins – prezentace činnosti
 Projekt je samostatná práce frekventanta kurzu – součást absolvence kurzu  Každý frekventant samostatně vymyslí, naplánuje, zrealizuje a zhodnotí:
Myšlenka? Aktivita? Životní styl.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Program 1. pracovního semináře Financování internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Program PĚT P. Pět P je… Sociálně preventivní volnočasový program Sociálně preventivní volnočasový program Zaměřuje se na: Zaměřuje se na: Přátelství.
Prezentace kurzů Kam jet příště???.
Kristýna Vyvialová ZAKLADATELÉ CO JE SKAUTING CO TAM D Ě LÁME O NAŠEM ODDÍLE ZNÁMÉ OSOBNOSTI.
Setkání členů SPIS 13. června 2007 Sahara Café.
Maturita 2015.
Jak se stát absolventem CORDY 2008? Jakub Hájek – Rys podmínky pro úspěšné absolvování CORDY 2008.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Vítáme vás na semináři vedoucích klubů Asociace malých debrujárů ČR – Hotel Ogar Luhačovice-Pozlovice.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Školní rok 2013/2014. Organizace výuky  Zahájení vyučování v 7:50 (ranní kruh)  Týdenní služba – tabule, květiny, sešity, pořádek ve třídě (vždy dvojice,
Třídní schůzky I. čtvrtletí
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Spojuje tři generace a pomáhá. Celý projekt je postaven na principech lidskosti a vzájemné pomoci a nejdůležitějším předpokladem pro jeho fungování je.
Družina = parta a tým.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Zlatá lilie – Mazaskazi Wanča
1. oddíl skautů a vlčat Slavkov
KONCEPCE DVOJKY…. TŘI CÍLOVÉ SKUPINY… RodičeVedeníČlenové.
TÁBOR ….
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Co se honí želvími hlavami. Celoroční plán Proč jej dělat? – Práce s dětmi není náhodná, chceme někam směřovat – Všichni vedoucí chtějí dosáhnout s dětmi.
Základní škola Lenešice
ČLENSKÁ SCHŮZE Plán činnosti sportovního klubu MAESTRO CLUB Kolovraty na rok 2015.
Plánování LASA & FIDO. Úvod Co je to plánování?  Čeho chceme dosáhnout?  Čeho jsme schopni dosáhnout?  Jak toho chceme dosáhnout?  Jak poznám, že.
Dušan Hauser. Základní informace  Cílová skupina: členové horolezeckého a tábornického kroužku při SVČ Pohořelice  Věk: smíšeného věku (8-15 let). 
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Průřezová témata.
Výchovný odbor Želvičky
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Dívčí oddíl.
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Plánování přednáška první. Plánování na Gemini Jak využít plánování v oddíle? Prakticky si plánování vyzkoušet. 2.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Příjemce podpory: TRIALOG
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Schůzka rodičů 2017.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Adrenalinové odpoledne pro děti
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Vzdělávání v Junáku Jiří Fait - George.
Společné kroky a dobré náměty v projektech rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji Hradec Králové CZ /0.0/0.0/15_001/
Transkript prezentace:

Analýza 6.dívčího oddílu Lyra a projekt Barevný svět v hrsti Julie a Koumes

1. Historie oddílu 2. Obecná fakta 3. Fungování 4. Interakce s okolím 5. Aktuální problémy 6. Projekt 7. Cíle 8. Prostředky- Barevný svět v hrsti 9. Střednědobý plán 10. Žlutá lentilka 11. Rozpočet akce 12. Odpovědnosti a úkoly 13. Harmonogram akce Žlutá Lentilka

1. Historie Založen v roce 1990, registroval členů Během dalšího roku odpojení 2 družin a snížení počtu členů na 30 V září 1992 v období nestability přichází nová vůdkyně- Prcek V průběhu dalších let oddíl „šlapal“, vystřídaly se tři vůdkyně V září 2007 převezme oddíl vůdkyně nová

2. Obecná fakta Oddíl dnes patří mezi nejpočetnější na středisku (v roce 2007 má středisko 285 registr. členů), které má dohromady 10 oddílů

Dvě družiny: světlušky (Myšáci) a skautky (Bambulové) OR: 12 členů ve věku od let Oddíl má vlastní klubovnu společně se 7. chlapeckým oddílem Cestička světlušek Skautské stezky Odborky Tradiční oddílové zkoušky Vlastní web

3. Fungování Pravidelně se schází družiny a OR A) družiny B) výpravy C) fungování OR

3. A) Družiny Obě družiny se schází 1krát do týdne Rádkyně začíná samostatně vést družinu v 15 letech (9. třída), je starší než ostatní členové družiny Specifikum: u družiny většinou fungují minimálně 2 rádkyně = týmové vedení Specifikum: Přechod z družiny do družiny: není striktně dán, závisí na věku, na vyspělosti dítěte i na vzniklém kolektivu

Program připravují rádkyně, schůzky spíše klasické (hry, skautské dovednosti) Pokusy o celoodílové koncepty i celoroční hry většinou ztroskotaly Oddílové schůzky prakticky nemáme, pouze zahajovací v září

3. B) Výpravy Pouze oddílové min. 1x za měsíc 2 – 3 do roka víkendové Na přípravě se podílí širší oddílová rada (rádkyně družin spíše méně) Systém přípravy: plánování vždy na půl roku dopředu, určen garant každé akce, zařídí si tým Snaha o tématické zaměření výprav, o vyváženost prostředí (příroda x kultura)

Tradiční akce: - Zahajovací oddílová schůzka - Nábor nováčků - Táborská setkání - Velká detektivní hra - Výprava za kulturou a historií- Praha - Vánoční schůzka - Výprava na Lipku - Hon na Širokka - Kapka - Letní tábor - Dovolená starších členů

3. C) Fungování OR Role vůdkyně: vede celý tým, zastupuje oddíl navenek, administrativa, volí základní směr a cíle oddílové činnosti, naplnění vlastní vize OR: na chodu a vedení oddílu se aktivně a dlouhodobě podílí činovnice různých věkových skupin, a to především díky rozdělení kompetencí a vzájemné kontrole

4. Interakce s okolím Oddíl a středisko Oddíl a rodiče

5. Aktuální problémy Malý zájem světlušek o oddílové výpravy Nábor - většina světlušek přešla v létě do skautské družiny Malá spolupráce s rodiči Chybějí družinové výpravy? Klubovna je v havarijním stavu Problém s rádcováním

6. Projekt - Barevný svět v hrsti Cílová skupina: 6 – 7 děvčat ve věku let Garanti: Koumes + Julie

7. Cíle Cíl 1: poznávání možností a pestrosti programu, který lze pro děti připravit všechny zůstanou u vedení družiny z družin nebudou odcházet děti budou aktivně pracovat s experimentální stezkou (na táboře budou mít děti většinu splněnou) individuálně : konkrétně určit, co do června bude realizovat s družinou Povedou oddílový herníček

Cíl 2: seznámení s problematikou vedení dětí, rozvoj dětí z družin nebudou odcházet děti rádkyně si o dětech povedou poznámky (bydliště, rodiče, škola, zájmy, osobnost) každé dítě bude mít po táboře alespoň jednu odborku

Cíl 3: větší nasměrování k hodnotovým základům skautingu debata s významnou moudrou osobností práce s příběhy + zamyšlení Jsou to prostředky

Cíl 4: sebepoznávání, seberozvoj přečtení knihy Škola Malého Stromu splní 4. stupeň experimentální stezky návštěva divadla v Praze + REVIEW individuálně: konkrétně, co do června udělá a čeho chce dosáhnout

Cíl 5: zachování soudržnosti celé skupiny, prohloubení vzájemných vztahů v oddíle a zlepšení spolupráce V říjnu i v červnu budou chodit na lentilky skoro všechny (85 %), Každé akce se zúčastní alespoň dvojice ze členů OR a vystřídají se, Společný letní víkendový vandřík-p

8. Prostředky - Barevný svět v hrsti rádcovská škola – celý projekt nit – barvy k jednotlivým víkendům motto na každém setkání – fitka, kterou budou moci použít, dostanou pravidla a zdroje tvořivost seznámení s kulturou – knížky, divadlo, film, hudba hry – fyzicky náročná, sociodrama, globální výchova projev – na kameru, slovní povídání o myšlenkových směrem – představení např. zpěvem, hudbou, jídlem, fotky, oblečení sport – běžky, lyže, lanáč v Praze příroda

9. Střednědobý plán

10. Žlutá lentilka Krátkodobé cíle akce: Prohloubení spolupráce a stmelení Poznávání možností přípravy schůzek a pestrosti programu Seberozvoj

Žlutá lentilka 1.Prohloubení spolupráce a stmelení Rituál Hra na poznávání věci Větší hra na spolupráci (zážitková) Každý přispěje na spol.večeři Moderní společenská hra

Žlutá lentilka 2. poznávání možností přípravy schůzek a pestrosti programu Fitky s pravidly Batika (můžou pak s dětmi na schůzce batikovat) Rádcovský deník- výroba a práce s ním Moderní společenská hra Review- jak dělat s dětmi review

Žlutá lentilka 3. seberozvoj večerní čtení volné čtení (sobota po obědě) moderní společenská hra

11. Rozpočet akce Žlutá lentilka

11. Odpovědnosti a úkoly

12. Harmonogram akce Žlutá lentilka

Díky za čas