Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NABÍDKA ZÁJMOVÝCH KROUŽK Ů pro školní rok 2012/2013.
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
• Ve školním roce 2010/2011 chodí do přípravných tříd 18 dětí, 9 dívek a 9 chlapců. Žáci byli rozděleni do přípravné třídy A: 5 dívek a 4 chlapci a do.
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
Strukturované učení PROJEKT EU
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Projekt třídy 4. B – les a lidská obydlí
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PROJEKT NAŠÍ ŠKOLY PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
HRAVĚ ŽIJ ZDRAVĚ Metodika kurzů snižování nadváhy adolescenty
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Podpora poradců Podpora poradců

Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KOMUNIKACE S NEVIDOMÝM
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
Zdravá škola.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Reedukace SPU s využitím počítačů
Západočeská univerzita v Plzni
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Světový den výživy – 16. říjen
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
PROGRAM ZAČÍT SPOLU  V programu Začít spolu je kladen důraz na vlastní volbu dítěte, na výchovu ke zvídavému zájmu o učení a k řešení problémů, na komunikaci.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
ZVÍŘECÍ KABÁTKY KDO KTERÝ OBLÉKÁ?.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
poznatky, orientace ve známém prostředí
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Transkript prezentace:

Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová

O projektu Financování: granty Autor: Mgr. Jana Vargová Koordinátor: Mgr. Zdena Hrochová Začátek působení: 2005

Didaktické pomůcky pro projekt Psaný text „Projekt zdravá a bezpečná MŠ“ s metodikou bezpečnosti, první pomoci, her, tvořivé činnosti.. Obrázky (112) na jednotlivá témata zpracovaná v PowerPointu Kniha „Lidské tělo“a plachta Lidské tělo Hry: Pohádkové člověče nezlob se, Dopravní člověče nezlob se, Domino, LOTO, Puzzle, Dej si bacha, Ferda učí hodiny, Abeceda, Číslice, Kde žijí zvířátka, Motanice, Neplechovi aj. Modely zubů a kartáčků ve zvětšené podobě Písanka předškoláka

MŠ účastnící se projektu MŠ Bítovany (první z MŠ kde jsme začali své působení – cca 25 dětí) MŠ Svatopluka Čecha (2 oddělení předškoláků – cca 50 dětí) MŠ Dr. Malíka (1 oddělení – cca 35 dětí) MŠ Topol (nový účastník, 1 oddělení - cca 15 dětí)

Realizace projektu během školního roku 3 návštěvy v MŠ 1 třída studentů SŠZS Chrudim Aktivity po malých skupinách Časový interval v jedné skupině 30 minut Každá skupina jiné zaměření Ukončení návštěvy (diplomy, medaile, odměny pro děti, zadání úkolů dětem a rozloučení)

Obsahové zaměření projektu I. Od miminka po školáka Životospráva a životního styl Základy první pomoci hrou Bezpečný domov, bezpečně v zimě, na kole, na silnici, na zahradě Lidské tělo Grafomotorika (trénování jemné motoriky)

Obsahové zaměření projektu II. Barvy, tvary, číslice a písmena Hry pro děti (didaktické, poznávací, pohybové, skupinové) Roční období, příroda Kreativita (výtvarná činnost, zručnost) Divadelní představení známé pohádky (příprava kulis, kostýmů, filmové hudby s dramatickou průpravou) Cvičení na správné držení těla (pohybová aktivita)

Bezpečně doma, v kuchyni, dětském pokoji, v koupelně, na silnici, v přírodě Zaměřujeme se na nebezpečí , která na děti číhají nejen doma, ale i venku na silnici či v přírodě nebo u vody Formou povídání, ukázky a hry s dětmi mapujeme nebezpečné situace (hrací deska Neplechovi aneb nebezpečí číhá na každém kroku, obrázky s nebezpečnými a bezpečnými situacemi) Příklad cíle: Děti vyberou dle obrázků předměty se kterými nesmí bez dospělého manipulovat (nůž, rychlovarná konvice, kuchyňský robot, elektrické spotřebiče, nůžky, fén aj.) Děti sami nebo s pomocí vysvětlí nebezpečnost předmětů (nůž je ostrý, mohu se pořezat)

Od miminka po školáka Seznamujeme děti jak se rozvíjí dítěte od malého miminka až po školáka Příklad cíle: děti dle obrázků ukáží, jak se malý človíček vyvíjí od narození až do nástupu do školy děti vyberou předměty a hračky, které patří pouze miminku děti ukáží, které předměty používá školák

Co člověk potřebuje ke správnému vývoji I. Témata: výživa rodina, kamarádi, láska, volný čas, zájmy, hry stravovací návyky hygienické návyky zásady slušného chování

Co člověk potřebuje ke správnému vývoji II. Příklad cíle: děti pojmenují jednotlivé druhy potravin děti ukáží jen ty potraviny, které jsou zdravé děti popíší základní hygienické návyky dětí vyjmenují pomůcky k hygienické péči děti si procvičí na modelu čištění zubů děti používají pozdrav jako součást slušného chování aj.

Lidské tělo Smyslové orgány zrak, sluch, čich, hmat, chuť Příklad cíle: děti popíší co vnímáme jednotlivými smysly děti uvádí pomůcky u vad zraku a sluchu děti hmatem určí povrch předmětu děti popíší dle ochutnávky potravin chuť jídla

Grafomotorika Cíl: správné držení tužky správné držení těla při psaní vhodné osvětlení při psaní nácvik jemné motoriky pomocí pracovních listů v Písance předškoláka (rovné čáry, šikmé čáry, kroužení, ovál, vlnky, obloučky…)

Tvary, barvy, písmena a číslice Cíl, například: děti pojmenují základní geometrické tvary děti rozliší základní barvy děti s pomocí či samostatně určují písmena abecedy a číslice od 1 do 10 děti rozliší pojem více, méně děti napíší své jméno

Roční období, příroda Cíl, například: děti charakterizují jednotlivá roční období děti poznají domácí zvířata, jejich mláďata a zvuky děti vyjmenují alespoň 3 druhy ovocných stromů , lesních stromů a tři známé květiny děti vysvětlí rozdíl mezi listnatým a jehličnatým stromem děti dle obrázků pojmenují vodní živočichy aj.

Kreativita - tvořivost kresba vystřihovánky z papíru omalovánky skládanky z papíru navlékání korálků, těstovin, nastříhaných brček zvířátka z přírodních plodů (kaštany, žaludy, skořápky ořechů) jednoduché dekorace pohyblivý panáček, panenka

Přínos projektu dětem z MŠ získání nových poznatků a dovedností formou hry prostřednictvím studentů různorodost aktivit zájem dětí o program dobrá pozornost dětí během aktivit rozvoj vzájemné spolupráce mezi dětmi pozitivní vazba na „velké kamarády“ odměna

Přínos projektu studentům kreativita – vlastní tvořivost komunikace a týmová spolupráce mezi studenty při přípravě programu naučí se komunikovat a hrát si s dětmi asertivní chování vůči dětem využití pro praxi v sociální oblasti radost a uspokojení z dobře připraveného programu

Přínos projektu pro naši školu rozšíření okruhu působnosti naší školní organizace fungující zpětná vazba mateřských škol pozitivní ohlas učitelek mateřských škol spontánní ohlasy malých dětských kamarádů motivace k další spolupráci a tvorbě nových tématických zaměření projektu

Závěr schůzky Osvědčení pro malé šikuly a šikulky Projekt zdravá a bezpečná školka – 1. část Jméno :………………………………………………………………………. Školka :………………………………………………………………………. Datum : 12.10. 2007 v Chrudimi Tématická zaměření 1. části Zdravé a bezpečné školky : Bezpečný domov Od miminka po školáka Roční období Co vše člověk potřebuje, aby žil zdravě, rostl a vyvíjel se Lidské tělo a smyslové vnímání Poznávací a didaktické hry ( barvy, tvary, rozdíly, prostorové představy,…) Hodnocení : Mamko, taťko jsem ŠIKULKA, poradil/a jsem si snadno s úkoly a hraním. ☺ Osvědčení vyhotovila : SŠZS Chrudim, Poděbradova 336

Děkuji za pozornost a na závěr několik fotografií z našich návštěv v mateřských školkách