Sociální reklama v rukou konzumu IX. ROUND TABLE „DILEMA KONZUMNÍ SPOLEČNOSTI“ Hradec Králové, 27. listopadu 2008 Sociální reklama v rukou konzumu Ing. Pavla Staňková, Ph.D. Fakulta managementu a ekonomiky Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Sociální reklama (bono reklama, benefiční reklama, dobročinná reklama) patří mezi nekomerční typy reklamy, jejíž cílem je upozornění na ožehavá společenská témata. Plní zejména osvětovou, vzdělávací a výchovnou funkci.
Sociální reklama
Sociální reklama
Odlišnosti komerční a sociální reklamy Cíl Komerční reklama – komerční cíl Sociální reklama – nekomerční cíl = upozornit na ožehavá témata společnosti
Odlišnosti komerční a sociální reklamy 2. Měření účinnosti Komerční reklama – měření účinnosti reklamní kampaně bývá její nedílnou součástí Sociální reklama – nekomerční cíl = upozornit na ožehavá témata společnosti
Odlišnosti komerční a sociální reklamy 3. Financování a náklady Komerční reklama – velké finanční náklady Sociální reklama – zdarma nebo za režijní náklady
Vztah sociální reklamy a konzumu Propojení komerční reklamy se sociální tématikou Sociální tématika se stává náplní komerční reklamní tvorby
Oliviero Toscani pro Benetton
Oliviero Toscani
s nákupem výrobku Vztah sociální reklamy a konzumu 2. Reklamní kampaň založená na spojení sociálního tématu s nákupem výrobku
Vztah sociální reklamy a konzumu 3. Zviditelnění reklamní agentury a získání nových komerčních zakázek
Děkuji za pozornost