Vlastnosti sčítání a odčítání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Advertisements

19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Výraz a jeho hodnota SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Operace s lomenými výrazy
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Úprava mnohočlenu na součin pomocí vzorců
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Číselná osa, intervaly SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tvorba číselných výrazů
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Odmocniny SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Únorové počítání.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Technické kreslení.
Náročnější úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_111.
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Přednost početních operací
VÝRAZY V ÚLOHÁCH AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena na osvojení.
Převody jednotek objemu,
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Zlomky – usměrňování zlomků, porovnávání zlomků
Násobení lomených výrazů
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
POMĚR AutorMgr. Šárka Čížová Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty prvních ročníků všech maturitních oborů,je zaměřena k osvojení pojmů.
Dělení mnohočlenu jednočlenem
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
INTERVALY SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Převody jednotek délky, obsahu
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Mocniny s celočíselným exponentem
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DRUHá a třetí odmocnina
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Vlastnosti násobení a dělení
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Dělení mnohočlenu dvojčlenem
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ MOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ ODMOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
Lomené výrazy – smysl výrazu
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
Souhrnné opakování - příklady k procvičení
Složené lomené výrazy SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Absolutní hodnota reálného čísla
Číselné obory-racionální a iracionální čísla
Transkript prezentace:

Vlastnosti sčítání a odčítání Autor Mgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů. Slouží k zopakování vlastnosti sčítání - zákonu komutativního, asociativního a vlastnosti odčítání. Výukový materiál obsahuje také příklady k procvičení a následnou kontrolu daných příkladů. Očekávaný přínos Žák si zopakuje vlastnosti sčítání a odčítání a bez problému bude tyto vědomosti aplikovat v příkladech. Tematická oblast Operace s reálnými čísly Téma Vlastnosti sčítání a odčítání Předmět Matematika Ročník První Obor vzdělávání Učební obory Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Název DUM Š22_S1_03_Vlastnosti sčítání a odčítání Datum 29.1.2013 SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj

Vlastnosti sčítání 3 + 4 = 7 sčítání je komutativní a + b = b + a sčítanec + sčítanec = součet 3 + 4 = 7 sčítání je komutativní a + b = b + a (3 + 2 = 2 + 3) libovolné zaměňování pořadí sčítanců při sčítání (nezáleží na pořadí)

Vlastnosti sčítání sčítání je asociativní (a + b) + c = a + (b + c) = (a + c) + b (12 + 15) + 13 = 12 + (15 + 13) = (12 + 13) + 15 libovolné sdružování členů (sčítanců) sčítaní s nulou a + 0 = 0 + a = a 3 + 0 = 0 + 3 = 3

Vlastnosti odčítání menšenec – menšitel = rozdíl 5 - 3 = 2 5 - 3 = 2 rozdíl a - b čísel a, b je roven součtu čísla a a čísla opačného k číslu b a - b = a + (-b)

Zapamatuj si a + (- b) = a – b 7 + (- 5) = 7 – 5 = 2 a - (- b) = a + b 7 – (- 5) = 7 + 5 = 12 - (- a) = a - (-7) = 7

Vypočítej (9 – 14) + 25 = (9 – 14) – 25 = 9 – (14 + 25) = 9 – (14 – 25) = (- 9 + 14) – 25 = (- 9 – 14) – 25 =

Řešení (9 – 14) + 25 = (- 5) + 25 = 20 (9 – 14) – 25 = 9 – (14 + 25) = 9 – (14 – 25) = (- 9 + 14) – 25 = (- 9 – 14) – 25 =

Řešení (9 – 14) + 25 = (- 5) + 25 = 20 (9 – 14) – 25 = (- 5) – 25 = - 30 9 – (14 + 25) = 9 – (14 – 25) = (- 9 + 14) – 25 = (- 9 – 14) – 25 =

Řešení (9 – 14) + 25 = (- 5) + 25 = 20 (9 – 14) – 25 = (- 5) – 25 = - 30 9 – (14 + 25) = 9 – (39) = - 30 9 – (14 – 25) = (- 9 + 14) – 25 = (- 9 – 14) – 25 =

Řešení (9 – 14) + 25 = (- 5) + 25 = 20 (9 – 14) – 25 = (- 5) – 25 = - 30 9 – (14 + 25) = 9 – (39) = - 30 9 – (14 – 25) = 9 – (- 11) = 9 + 11 = 20 (- 9 + 14) – 25 = (- 9 – 14) – 25 =

Řešení (9 – 14) + 25 = (- 5) + 25 = 20 (9 – 14) – 25 = (- 5) – 25 = - 30 9 – (14 + 25) = 9 – (39) = - 30 9 – (14 – 25) = 9 – (- 11) = 9 + 11 = 20 (- 9 + 14) – 25 = (5) – 25 = - 20 (- 9 – 14) – 25 =

Řešení (9 – 14) + 25 = (- 5) + 25 = 20 (9 – 14) – 25 = (- 5) – 25 = - 30 9 – (14 + 25) = 9 – (39) = - 30 9 – (14 – 25) = 9 – (- 11) = 9 + 11 = 20 (- 9 + 14) – 25 = (5) – 25 = - 20 (- 9 – 14) – 25 = (- 23) – 25 = - 48

Vypočítej co nejvýhodněji 26 + 37 +24 52 + 34 + 16 + 48 27 + 16 – 7 14 – 37 + 6 33 – 28 + 17 – 22 45 + 38 – 18 + 15

Řešení 26 + 37 +24 = 50 + 37 = 87 52 + 34 + 16 + 48 27 + 16 – 7 14 – 37 + 6 33 – 28 + 17 – 22 45 + 38 – 18 + 15

Řešení 26 + 37 +24 = 50 + 37 = 87 52 + 34 + 16 + 48 = 100 + 50 = 150 27 + 16 – 7 14 – 37 + 6 33 – 28 + 17 – 22 45 + 38 – 18 + 15

Řešení 26 + 37 +24 = 50 + 37 = 87 52 + 34 + 16 + 48 = 100 + 50 = 150 27 + 16 – 7 = 20 + 16 = 36 14 – 37 + 6 = 33 – 28 + 17 – 22 45 + 38 – 18 + 15

Řešení 26 + 37 +24 = 50 + 37 = 87 52 + 34 + 16 + 48 = 100 + 50 = 150 27 + 16 – 7 = 20 + 16 = 36 14 – 37 + 6 = 20 – 37 = - 17 33 – 28 + 17 – 22 = 45 + 38 – 18 + 15

Řešení 26 + 37 +24 = 50 + 37 = 87 52 + 34 + 16 + 48 = 100 + 50 = 150 27 + 16 – 7 = 20 + 16 = 36 14 – 37 + 6 = 20 – 37 = - 17 33 – 28 + 17 – 22 = 50 – 50 = 0 45 + 38 – 18 + 15

Řešení 26 + 37 +24 = 50 + 37 = 87 52 + 34 + 16 + 48 = 100 + 50 = 150 27 + 16 – 7 = 20 + 16 = 36 14 – 37 + 6 = 20 – 37 = - 17 33 – 28 + 17 – 22 = 50 – 50 = 0 45 + 38 – 18 + 15 = 60 + 20 = 80

Zdroje Literatura: CALDA, E. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vydání. Praha: Prometheus, 2002. 239 s. ISBN 80-7196-253-8 CALDA, E., PETRÁNEK O, ŘEPOVÁ J. Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť. 6. vyd. Praha: Prometheus, 1996, 184 s. ISBN 80-719-6041-1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Závrská.