Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, 289 23 Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Liberec, Křížanská 80, p. o. Vypracoval:. Mgr
Advertisements

Tematická oblast: Život na Zemi
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Bezobratlí živočichové
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
projekt v rámci Operačního programu Šablona číslo: V/2
Název: Biologie živočichů, Naši letouni
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
STROMY A KEŘE II. LISTNATÉ STROMY
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název: Biologie živočichů, Stavba těla ryb
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Oblast: Autor:Mgr. Alena Shánělová Název:VY_32_INOVACE_PR7_07 - Paryby
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.15 Název pro školu:
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Předmět a očekávaný výstup
Název: Biologie živočichů, Poznávací zkoušení - Ryby našeho regionu
OCHRANA DRUHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Autor výukového materiálu:
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice,
O B I L N I N Y (POLNÍ PLODINY)
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Savci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:
Savci – řád hlodavci (úvod)
Předmět a očekávaný výstup
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Chráněná území v České republice
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
VÝROBA SKLA, PAPÍRU, PLASTU
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Identifikátor materiálu: EU
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice,
Savci – řád hlodavci (zástupci 1)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
VY_32_INOVACE_1PŘ Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, 6. třída ZŠ Říjen 2012 Základní škola Kutná.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Základní škola Kladruby
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s krtkem a způsobem jeho života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Savci – řád hlodavci (zástupci 1)
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Biologie živočichů, Hlodavci kolem nás I. Bobr evropský Anotace: Prezentace je zaměřena na způsob života bobra evropského a jeho přizpůsobení danému prostředí. Jedná se o výukovou prezentaci doprovázenou evokačními a reflexními metodami, diskuzními otázkami a animačními prvky. Podporou k výuce hlodavců poslouží i obrazový materiál. Autor: Mgr. Larisa Horká Datum: Jazyk: čeština Ročník: VIII. Předmět: Přírodopis Očekávaný výstup: Žáci odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí.klíčových slov a pomocí otázek systematizují získané vědomosti Klíčová slova: bobr, adaptace, kolonie, hráze, hlodáky, plovací blány, zploštělý ocas Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR

Obr. 1-6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR

Obr. 1A-6A Co znamená hlodat? Chováte doma hlodavce? Četli jste knížky o hlodavcích? Znáte říkadla o hlodavcích? A co takhle písničku? Pozorovali jste jejich chování v přírodě? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR I. Evokace

Sklep Parky, les Mazlíčci Kulturní step: travnatý porost Louky podél řek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Poznej zvířata na obrázcích Obr. 1B, 2B, 3B Obr. 4B, 5B, 6B Obr. 19 Mazlíčci

Bobr evropský Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Obr.7

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Proč bobr dělá hráze? K čemu slouží „bobří hrad“? Jak se nazývá kupovitá stavba z větví? Jaký to má význam? Buduje i jiné úkryty? Za účelem zvýšení vodní hladiny „Bobří hrad“ Ochrana před nepřítelem a zimou Hrabou podzemní nory s hnízdní komorou

obr. 8 BOBR EVROPSKÝ Bobři žijí v koloniích Kolonie se skládá z rodičů a mláďat S rodiči jsou loňská a letošní mláďata KOLONIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Třída: savci Řád: hlodavci Čeleď: bobrovití Rod, druh: BOBR EVROPSKÝ

Obr. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR V letě se živí částmi vodních a pobřežních rostlin, polními plodinami V zimě převážně kůra pokácených stromů Přednost má kůra a větve osiky, vrby a topolů; listí měkkých dřevin POTRAVA Noční aktivita Nemá zimní spánek Shromažďují potravu na zimu AKTIVNÍ PO CELÝ ROK

Obr. 8A Obr.12 Obr.11 Obr. 10 Adaptace chrup srst končetiny ocas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR

1. Reichholf, J. Savci. s. 80 Obr. 13 Funkce ocasu: ponořování vynořování kormidlo při plavání signalizace při nebezpečí opěra na souši Ocas je „potažený silnou kůží pokrytou zrohovatělými šupinami“ ¹ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Plovací blány na zadních končetinách slouží k plavání a potápění Dokonalé přizpůsobení životu ve vodě Průhledná víčka – ochrana očí před vodou Uzavíratelné nozdry ve vodě Tmavohnědá lesklá srst je hustá a nesmáčivá Vyměšují mastnou látku: ochrana srsti

Obr. 21 Další znaky bobra evropského Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Obr páry řezáků jsou přeměněny na hlodáky, které neustálé dorůstají Velké hlodáky oranžového zbarvení jsou dlátovitě zabroušeny Protistojný prst na předních končetinách využívá při tvorbě vodních staveb Přední končetiny slouží k přidržování potravy

Pozorně si prohlédni kostru, věnuj pozornost tvaru ocasních obratlů a kostře končetin Obr. 15 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR

Obr. 16 2, 3 Reichholf, J. Savci. s. 80 Bobr kanadskýBobr evropský Kde všude jsou bobří stopy?!! Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR „Louky podél řek a jezerní břehy“ 2 „Buduje na potocích hráze a vytváří tak malá jezera“ 3 Nad vchodem do nory staví „bobří had“ Říční nivy, lužní lesy Obr. 17 Povodí Labe, Moravy, Odry, Dyje a Dunaje

obr. 18 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Reflexní kvíz I.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Reflexní kvíz II. N obr.20 Jak bobři chrání své hnízdo? Nad vchodem do nory staví „bobří hrady“ Řešení:

POUŽITÉ ZDROJE Uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Obr. 1, 1A, 1B: Pawel Ryszawa. Obr. 2, 2A, 2B: TetraHydroCannabinol. Obr. 3, 3A, 3B: George Shuklin (talk). Obr. 4, 4A, 4B: BS Thurner Hof. Obr. 5, 5A, 5B:Caelum. Obr. 6, 6A, 6B: Sylvain Haye. Obr. 8,8A : Sven Začek. Obr. 9: Bohuš Číčel ( g=cs Obr. 21: Dierk Andresen. Original uploader was The weaver at de.wikipedia Obr. 11: Drow male. _Natural_History_Museum_of_London.JPG?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Castor_fiber.003_- _Natural_History_Museum_of_London.JPG?uselang=cs Obr. 15: Mariomassone. Obr. 14: Sylvain Haye. Uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné jako volné dílo na WWW: Obr.7: Obr. 16: Poromiami. Obr. 12: Obr. 18: Školní licence Office 2010 : obr. 19, 20 Převzato z odborné literatury: Obr. 10: Dungel, J. Gaisler, J. ATLAS SAVCŮ ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLIKY. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN s. 63 Obr. 13: Dungel, J. Gaisler, J. ATLAS SAVCŮ ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLIKY. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN s. 63 Obr. 17: Dungel, J. Gaisler, J. ATLAS SAVCŮ ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLIKY. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN s. 63 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Larisa Horká. Dostupné na OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR