POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
SYMBOLISMUS konec 19. století
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
MEZOPOTÁMIE Mezopotámie se rozkládá na území dnešního Iráku, při
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Realismus.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Impresionisté figurativního malířství
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Vincent van Gogh.
NAIVNÍ UMĚNÍ.
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Autoportrét Název školy
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Výtvarné umění I. Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarná výchova pre 9. ročník
Transkript prezentace:

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.

Termín nevystihuje způsob malby, ale časovou posloupnost Postimpresionismus Termín nevystihuje způsob malby, ale časovou posloupnost (tvorba přicházející po impresionismu). Přiřazujeme k němu umělce, kteří se snažili překonat impresionistický způsob malby.Významnými malíři tohoto období byli:  Paul Cézanne  Vincent van Gogh  Paul Gauguin Každý z nich přehodnotil impresionismus svým vlastním způsobem: nejde již o co nejvěrnější zachycení přírody vnitřní svět malíře je konfrontován s realitou důležitý je citový vztah k realitě malíř se nebojí realitu deformovat svobodněji nakládá s perspektivou libovolněji zachází s barvou není dodržováno tradiční pojetí světla a stínu do hry vstupuje lidský subjekt

PAUL CÉZANNE Podle přání svého otce studoval práva a přitom se věnoval i malování. Dlouho byl na otci finančně závislý. Po jeho smrti zdědil majetek a mohl se plně věnovat umělecké tvorbě. Svými ranými díly se řadí k impresionistům. Impresionismus byl pro něj přípravným obdobím a teprve svou postimpresionistickou tvorbou se stal „otcem moderního malířství“. Zemřel na následky silného nachlazení při malování v terénu. Dílo: Autoportrét Kytice Hora Sainte – Victoire Hráči karet Z obrazů vypouští perspektivu, hledá harmonii a vytváří vlastní svět obrazů. Citace: „Při malování se uplatňují dva činitelé : oko a mozek. Oba se musí vzájemně podporovat a zároveň rozvíjet: oko pozorováním přírody, mozek logickým uspořádáním zážitků. Tak dospíváme k výrazovým prostředkům“

VINCENT VAN GOGH Syn protestantského pastora v Holandsku. Celý život byl finančně závislý na svém bratrovi Theovi. Během života namaloval přes 800 obrazů (prodán byl pouze jediný). Byl člověkem nemocným, prchlivým a po roztržce s Gauguinem si uřízl část ucha. Život ukončil dobrovolně v roce 1890, kdy se smrtelně postřelil. Jeho obrazy poznáme podle pastózního nanášení barev. Nesou pečeť jeho psychiky, ale svá nejlepší díla namaloval v dobách klidných a vyrovnaných. „Vidím ve vší přírodě , například ve stromech, výraz duše. Pokusil jsem se vložit stejné pocity do krajiny jako do lidské postavy.“

Obrazy Slunečnice namaloval je na uvítanou P. Gauguinovi. Obilné pole s havrany, poslední plátno namalované van Goghem v červenci 1890, tedy těsně před smrtí. Kosatce v roce 1987 prodány na aukci za 53 milionů dolarů. Vlastní portréty - autoportréty s modrým pozadím, s uříznutým uchem. Vincent van Gogh:“ Pro mne jsou skuteční malíři ti, kteří věci nemalují tak jak jsou,…..ale tak, jak je cítí.“

PAUL GAUGUIN Přítel Gogha, první malíř, který vnesl do umění prvky primitivních národů. Byl přesvědčen, že příroda je člověku dána proto, aby do ní otiskl svou duši. Proto hledá přírodu, která by nejlépe vyhovovala jeho fantazii, a nachází ji v Tichomoří. Část svého života prožil na Tahiti, kde také umírá. Jeho plátna jsou vyplněna souvislými barevnými plochami ohraničenými konturou. Obrazy: Tahiťanky Krajina na Tahiti Obraz s názvem: Kdy se vdáš?

Byl připraven výhradně pro účely výuky. Vytvořený obrazový a textový učební materiál vznikl v rámci projektu SIPVZ jako doplněk učebních materiálů využívaných v estetické výchově. Byl připraven výhradně pro účely výuky. Pro tyto účely nám autorský zákon dovoluje citovat autorská díla celá nebo jejich části. Doporučení: zpracované kapitoly lze využít jak pro výuku estetické výchovy, tak i dějepisu, českého jazyka, základů společenských věd…

Použitá literatura: Prokop,V.: Kapitoly z dějin výtvarného umění. Sokolov 2004 Mráz, B.: Dějiny výtvarné kultury 1 – 4. Praha 2000 Kol.: Průvodce výtvarným uměním I – V. Praha 1994 Pijoan, J.: Dějiny umění 1-10 Praha 1982 – 1990 Gombrich, E. H.:Příběh umění. Praha 1975 Herout, J.: Staletí kolem nás. Praha 1970 Hora, P.: Toulky českou minulostí 1-9. Praha 1985 – 2004 Stadler, W.: Dějiny sochařství. Praha 1996 CD ROM Artopedia 2 CD ROM Encyklopedie světové architektury CD ROM Lexikon českých výtvarníků ..

Kosatce

Cézanne autoportrét

Kytice Hráči karet

autoportréty