Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Den Země – svátek planety
KRAJE ČR – NÁŠ KRAJ DUM 10/2.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Příklady vztahů mezi populacemi
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Struktura počítače - hardware Autor: Jaroslav.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Hospodaření domácností – rozpočet a informace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Poznáváme sebe a svět, chceme poznat více Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Identifikátor materiálu:
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_2 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Žiji ve státě Autor: David Kopecký kód DUMu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Registrační číslo projektu:
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, potravinářský.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_Př.5.11-Typy elektráren-prezentace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Funkce tangens a kotangens Autor: Mgr. Petr.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Filtrování a řazení dat Autor: Jaroslav Kvapil.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Přebytek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_574_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, chemický,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Vkládání objektů do textového editoru Autor:
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie. OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Práce ve školní síti Autor: Jaroslav Kvapil.
Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ. 1. 07/1. 5. 00/34 Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0280 - Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekologický způsob života Autor: David Kopecký kód DUMu: VY_32_INOVACE_Vo. 1. - 4. 11 Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Tematická oblast: Člověk ve společnosti Šk. rok: 2012/2013 Datum: 11. 6. 2013 Ročník: 1. Anotace: Žáci se dozví základní informace o ekologii, proč je dobré doma recyklovat a snažit se chránit naši planetu Zemi.

Ekologický způsob života

Otázky na úvod 1) Co všechno najdete v přírodě a co nám příroda dává? 2) Máte nějaké oblíbené místo v přírodě? Pokud ano, proč je pro vás důležité? O co by jste přišli, kdyby zmizelo? 3) Jak vnímáte slovo odpovědnost a chováte se tak?

Žiji na Zemi Konzumní způsob života příroda ohrožována lidskou činností už v minulosti se člověk naučil využívat přírodu ve svůj prospěch tento způsob nakládání s přírodou stále stoupá a člověk se čím dál více zaměřuje na své pohodlí zvyšuje se spotřeba surovin Konzumní způsob života

Konzumní způsob života jedná se o takový způsob života, kdy člověk jen spotřebovává produkty přírody, avšak sám přírodě nic nevrací vzniká tím - (např. mizí různé druhy živočichů nebo rostlin, změny klimatických podmínek, nedostatek pitné vody atd.) EKOLOGIE - nauka o vztahu živých organismů a prostředí ekologická krize

Cvičení č. 1 1) Zjistěte jaké dopady může mít na životní prostředí vybudování a provoz staveb v tabulce. odpovídejte: 1) naprosto souhlasím 2) souhlasím 3) nevadí mi 4) vadí mi 5) naprosto nesouhlasím

Tabulka Projekt V naši obci V ČR V Evropě Skládka odpadu Dálnice Letiště Chemická továrna Tepelná elektrárna Jaderná elektrárna

Postup 1) Překresli si tabulku do sešitu. 2) Promysli si nejdříve závažnost daných staveb. 3) Zapiš si odpovědi do tabulky. - následuje diskuze nad danými odpověďmi

Fauna a Flora v ohrožení není pouze ovzduší či vodstvo, ale i živočichové a rostliny http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_kriticky_ohro%C5%BEen%C3%BDch_druh%C5%AF_%C5%BEivo%C4%8Dich%C5%AF_v_%C4%8Cesku

Ekologický způsob života je důležité se chovat tak, aby život na planetě Zemi byl dlouhodobě zachován využívat obnovitelné zdroje energie nevzniká odpad - vodní, větrná a sluneční energie = žít v souladu s přírodou a chránit přírodní prostředí

Ekologické organizace V ČR - Hnutí duha http://www.hnutiduha.cz/index.php - Český svaz ochránců přírody http://www.csop.cz/index.php?cis_menu=3&m1_id=1257 Ve světě - Greenpeace http://www.greenpeace.org/international/en/

Recyklace znovu využití a zpracování odpadu šetřit životní prostředí můžete i při nakupování

Domácí ekologie 1) Kde všude se dá doma šetřit respektive čím se dá šetřit? Šetřit energií - topení, správné větrání, zbytečně nesvítit atd. Šetřete přírodu - pěstování zeleně, nečit zbytečně rostliny, nezahazovat odpadky atd. Šetřete vodou - sprcha místo vany, nemít vodu puštěnou nepřetržitě, používat šetrné mycí prostředky atd. Co nejméně odpadů - omezit používání věcí na jedno použití, igelitové sáčky používejte opakovaně, na nákupy choďte s vlastní taškou atd.

Zdroj SKÁCELOVÁ, Jana a Lenka MRÁZOVÁ. Výchova k občanství: učebnice pro 6. ročník. první. Brno: NOVÁ ŠKOLA s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-127-6. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/EKO_symbol_RGB.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Peace_love_and_happyness_award.svg/154px-Peace_love_and_happyness_award.svg.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/Canis_lupus_laying_in_grass.jpg/800px-Canis_lupus_laying_in_grass.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Alcedo_atthis_4_%28Lukasz_Lukasik%29.jpg/800px-Alcedo_atthis_4_%28Lukasz_Lukasik%29.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Greenpeace-infostand_%28square%29.jpg http://www.rodon.cz/admin/upload_tinymce/545.jpg http://www.dimatex.cz/fotky18536/recyklace.png