Zlínská integrovaná doprava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Advertisements

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Charakteristické znaky MHD
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Statutární město Ostrava
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Doprava jako faktor rozvoje regionu Ing. Martin Richtar Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
„Praktické aspekty koordinace veřejné dopravy ve Zlínském kraji“ Fakulta managementu a ekonomiky Inovace výuky regionálního rozvoje CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Zlínská integrovaná doprava ZID Zlínská integrovaná doprava XIX. seminář IDS, Žďár nad Sázavou 21. – 23. května 2012 Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti

Osnova Úvodní informace Historie Současné problémy Dopravci a spoje Zlínské integrované dopravy Schéma Zlínské integrované dopravy Předplatné časové jízdní doklady Jednorázové jízdní doklady Chování cestujících ve Zlínské integrované dopravě Čipové karty v linkové dopravě Clearing tržeb Regionální operační program Střední Morava 7.4.2017

Zlínská integrovaná doprava Jeden s nejstarších integrovaných dopravních systémů v ČR. Kapacitní problémy MHD v úseku mezi Zlínem a Otrokovicemi  dvoustranná dohoda mezi Českými drahami, a.s. (ČD) a Dopravní společností Zlín-Otrokovice, s.r.o. (DSZO). Oboustranná výhodná spolupráce: DSZO nemusela zavádět nové posilové spoje, ČD využitím volné kapacity na souběžné trati 331snižovaly ztrátu z provozu, DSZO platila ČD za přepravu osob na jízdenky MHD. Východiska: tarify byly na srovnatelné úrovni, průzkumy pro zjišťování počtů přepravených osob, uznávání časových jízdenek MHD na železnici v úseku Otrokovice – Zlín, Příluky, vyrovnání tržeb předmětem dvoustranné smlouvy mezi ČD a DSZO. 7.4.2017

Historie r. 1996 rozšířeno uznávání časových jízdenek MHD pro úsek železniční trati mezi Příluky a Vizovicemi (pásmo „D“). r. 1998 používání jízdenek pro jednotlivou jízdu MHD ve vlacích ČD, vozy ČD vybavila DSZO označovači jízdenek. r. 2000 začleněny vybrané spoje (školní, první ranní a poslední večerní) příměstské dopravy do MHD. v květnu 2010 zavedeny speciální jízdní doklady pro ZID pro jednotlivou jízdu a časové jízdné, do smluvního vztahu začleněna společnost Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje, s.r.o. r. 2011 začleněny vybrané spoje (první, poslední a školní) do MHD v úseku Zlín,Malenovice,křiž. – Zlín,Chlum 7.4.2017

Současné problémy konec roku 2010 září 2011 leden 2012 ze strany DSZO podána výpověď smlouvy ZID, důvod: zvyšováním tarifu ČD docházelo k postupnému nárůstu částky poukazované DSZO směrem k ČD na vyrovnání tržeb. září 2011 uzavřena Deklarace o spolupráci při řešení problematiky systému Zlínské integrované dopravy mezi Zlínským krajem, Zlínem a Otrokovicemi, společný zájem na zajištění fungování systému ZID a jeho dalším rozvoji, spolufinancování nákladů ZID, předpokládá se přistoupení dalších obcí, které přímo využívají výhod ZID (Želechovice nad Dřevnicí, Lípa, Zádveřice-Raková a Vizovice). leden 2012 z důvodu navýšení tarifu DSZO došlo také ke zvýšení tarifu v ZID. 7.4.2017

Dopravci a spoje Zlínské integrované dopravy Dopravce Spoje ČD osobní vlaky na trati 331 Otrokovice – Vizovice DSZO všechny trolejbusové a autobusové spoje MHD ČSAD Vsetín a.s. vybrané spoje, pouze na území MHD posilové školní spoje  Kudlov – Zlín,  Mladcová – Zlín,  Štípa – Štípa,škola. první ranní a poslední večerní spoje  Zlín – Kudlov, odj. 22:26 h,  Kudlov – Zlín, odj. 4:46 h,  Čepkov – Mladcová, odj. 22:21 h. Karel Housa – HOUSACAR vybrané spoje, pouze v úseku Zlín,Malenovice,křiž. – Zlín,Chlum školní spoje první ranní a poslední večerní spoj  Chlum – Zlín, odj. 4:55 h,  Zlín - Chlum, odj. 22:25 h. 7.4.2017

Schéma Zlínské integrované dopravy Pásma A až E, Pásma D, E – pouze vlak 9 pásmových kombinací pro předplatné jízdné: např. A,B,C,D i, kde „i“ – speciální označení kupónů pro ZID, varianta měsíční a čtvrtletní kupóny, podvarianta obyčejné a žákovské jízdné. 7.4.2017

Předplatné časové jízdní doklady Nejvyšší podíl zakoupených kupónů s pásmovou platností A,B,C - 69 %, Naopak nejnižší podíly zakoupených předplatných časových jízdních dokladů jsou u kombinací pásem A,B,D,E i, A,D i a A,B,D i – 1 %. 7.4.2017

Podíly DSZO a ČD z časových kupónů v ZID Od 2012 - zvýšení podílu z předplatných časových kupónů ve prospěch DSZO 7.4.2017

Jednorázové jízdní doklady Jízdné bylo zdraženo od 1. 1. 2012 z původní ceny obyčejné jednorázové jízdenky 14 Kč na 20 Kč  zdražení přes 40 %. Podíl obyčejného jízdného je téměř 93 %, podíl zlevněných jízdenek přes 7 %. 7.4.2017

Podíly DSZO a ČD z jednotlivého jízdného v ZID 7.4.2017

Chování cestujících ve Zlínské integrované dopravě Chování cestujících je zčásti ovlivněno výší tarifu ČD a ZID, Tarif jednorázového jízdného v ZID je výhodný pro cestující ve vlaku pro vzdálenost od 9 km na trati Zlín – Otrokovice je to ve směru od Vizovic od zastávky Zlín-Příluky až do zastávky Zlín-Prštné (16 km), kde končí časová platnost jednorázové jízdenky, v opačném směru Otrokovice - Zlín je cestování výhodné z Otrokovic pro cesty do centra Zlína až po zastávku Zlín-Dlouhá. * kombinace vlaku a MHD při přestupu v Prštném Pokud by cestující při přestupu v Prštném nevyužili tarif ZID, ale zvlášť tarif ČD a DSZO, cena jízdného by byla 41 Kč (ČD 29 Kč + MHD 12 Kč). Příklad pro srovnání jednotlivých tarifů s tarifem ZID pro cestujícího z Vizovic do Otrokovic Tarif ČD ZID* Cena základního jízdného 40 Kč 20 Kč 7.4.2017

Čipové karty v linkové dopravě Dopravce Sleva Maximální sleva Vydání karty při platbě ČK z nahraného úseku ČSAD Vsetín a.s. 4 % 8 % 130 Kč ČSAD BUS Uh. Hradiště a.s. 5 % 10 % 170 Kč Karel Housa - HOUSACAR KRODOS BUS a.s.* 7 % 100 Kč Kroměříž. technické služby, s.r.o. * U dopravce KRODOS BUS a.s. se slevy při platbě čipovou kartou a z nahraného úseku nesčítají. 22.5.2012

Clearing V provozu od 1. 11. 2007 Vzájemná akceptace čipových karet u linkových dopravců Možnost platby jízdného jednou kartou u všech dopravců zapojených v clearingu, včetně nabití částky na čipovou kartu Zapojení dopravci: ČSAD Vsetín a.s. ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s. KRODOS BUS a.s. Karel Housa – HOUSACAR Kroměřížské technické služby, s. r. o. Celkový obrat v clearingu za rok 2011 byl ve výši 9,4 mil. Kč Objem počtu plnění čipových karet a vydaných jízdenek přesáhl 350 tis. 22.5.2012

Regionální operační program Střední Morava ROP Střední Morava v letech 2007 až 2013 čerpání financí ze strukturálních fondů EU prioritní osa 1 Doprava, oblast podpory 1.2. Veřejná doprava Výzva 18/2010: podoblast podpory 1.2.1 Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky KORIS-komplexní odbavovací, řídící a informační systém veřejné dopravy ve Zlínském kraji, žadatel: Zlínský kraj, výše dotace 98,545 mil. Kč podoblast podpory 1.2.2 Obnova vozidel železnic moderní železniční vozidla pro Zlínský kraj, žadatel: České dráhy, a.s., výše dotace 136,176 mil. Kč Výzva 21/2010: podoblast podpory 1.2.4 Obnova vozidel v systému veřejné dopravy Karel Housa – HOUSACAR, výše dotace 4,8 mil. Kč (2 autobusy) ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s., výše dotace 18,75 mil. Kč (11 autobusů) ČSAD Vsetín a.s., výše dotace 29,920 mil. Kč (17 autobusů). KRODOS BUS a.s. Výše dotace 19 mil. Kč (10 autobusů) Výzva 28/2011: podoblast podpory 1.2.1 Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky moderní železniční vozidla pro Zlínský kraj, žadatel: České dráhy, a.s., 22.5.2012

Projekt KORIS – Komplexní odbavovací, řídící a informační systém Celkové náklady projektu 116 mil. Kč Skládá se ze tří prvků: Centrální dispečink Dispečerský systém řízení provozu veřejné hromadné dopravy Garantování zajištění přestupů mezi dopravními prostředky autobus – autobus, vlak – autobus Operativní řešení provozních problémů Informační systémy ve vozidlech Stacionární info. systémy na zastávkách Informování cestujících o odjezdech ze zastávek v reálném čase 22.5.2012

Základní technické parametry Označení vozidla (řada) Nové vozidla z ROP Linky: Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí Zlín – Kroměříž/Uherské Hradiště 6 ks motorových jednotek DMU120 Výrobce PESA Bydgoszcz, řada 844 ČD Základní technické parametry Označení vozidla (řada) PESA – LINK (844) trakce /délka 2 x min 390 kW / 43 730 mm provozní hmotnost 90 t (tj. včetně cestujících) kapacita / max. rychlost 120 míst k sezení / 120 km/h nízkopodlažnost ano – 60 % počet dílů / cena jednotky 2 / 64 mi. Kč 22.5.2012

ROP - přestupní terminály a zastávky Podoblast podpory: 1.2.1. Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky Revitalizace a rozšíření zastávkových stání v Karolince vybudování bezbariérových zastávkových stání s přístřeškem vybudování bezbariérových přístupů k zastávkám 6 nových zastávkových přístřešků a rekonstrukce 4 stávajících Přestupní terminály Bystřice pod Hostýnem výstavba terminálu v prostoru před vlakovým nádražím nové zastřešené nástupní hrany pro příjezd autobusů modernizace autobusového nádraží - zastřešení nástupních ostrůvků, vybudování nového informačního systému Modernizace autobusových zastávek Mikroregionu Valašskomeziříčsko-Kelečsko modernizace 59 autobusových stanovišť na území 8 obcí hlavním cílem je zpřístupnit veřejnou dopravu osobám s omezenou schopností pohybu a orientace Zastávka ul. Ostravská, Rožnov pod Radhoštěm rekonstrukce zastávky Rožnov pod Radhoštěm,Horní Paseky,křížek ve směru Frenštát pod Radhoštěm 22.5.2012

Dopravní terminál Uherský Brod Dopravní terminál Uherský Brod - Přístupová lávka propojení centa města s nádražím ČD dotace z ROP 18,4 mil. Kč dotace na zavěšenou část lávky ze SFDI 20 mil. Kč celkové náklady 69,5 mil. Kč Dopravní terminál Uherský Brod 2 etapa integrace veřejné dopravy – přesunutí autobusového nádraží do bezprostřední blízkosti vlakového nádraží vybudování parkovacích ploch pro osobní automobily vybudování příjezdových komunikací předpokládané náklady 40 – 65 mil. Kč dotace z Programu švýcarsko-české spolupráce 22.5.2012

Jednatelka společnosti e-mail: jednatel.koved@centrum.cz www.koved.cz Děkuji Vám za pozornost Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti e-mail: jednatel.koved@centrum.cz www.koved.cz 7.4.2017 20