Staňte se lepšími! Ptejte se správné otázky!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Města ČR – orientace na mapě
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
Spolehlivý finanční partner exportu
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Personální managament
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Dynamické rozvozní úlohy
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jak měřit transparentnost NNO?
Optimalizace objednávkového procesu Radek Swaczyna Datum: www.netdirect.cz.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Kouzlo placeného poradenství!
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
10 zemí. 1 společnost. Ing. Jana Skálová, Ph.D.
Zlepšete vlastní cash flow! Ptejte se ty správné otázky! IČ: , Příkop 843/4, Brno, ,
Pojišťování exportu do rizikových teritorií Hana Hikelová
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
INSPIRING CONFIDENCE Creditinfo Czech Republic Insolvence a jak jim předcházet 12. května 2011.
EVROPSKá UNIE.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Obrana proti dopadům hospodářské krize – vývoj platební morálky a kredibility podnikatelských subjektů v roce 2012 Martin Růžička Praha, 11. října 2011.
Vypracoval: Rychtaříková Eva Materiál: VY_32_INOVACE_468
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Predikce chemických posunů
© Creditreform-Group Pracovní snídaně: Škola řízení pohledávek Hotel Jalta, Praha 1,
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Přednáška č. 4 controlling pohledávek a závazků
Petráčková Jozová Cézová
SBERBANK CZ VÁŠ SILNÝ A SPOLEHLIVÝ OBCHODNÍ PARTNER ŘÍJEN 2014.
1 VÁCLAV TOMANDL FACTORING KB Factoring partnerem exportu Ostrava,
Řízení vztahu podniku k věřitelům
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

Staňte se lepšími! Ptejte se správné otázky! Tibor Szabó, InQool a.s. a Mark Harrison, ACCEE www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Přehled procesu Order-to-cash Customer acquisition Business administration Credit management Credit management Credit management Order Invoice dispatch Collecting Payment Cash matching www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Krok 1 – Objednávka Kvalita Revize Lidské chyby www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Měříte kvalitu svých klientů a odběratelů? Krok 1 – Objednávka Měříte kvalitu svých klientů a odběratelů? Jak často revidujete hodnocení kvality? Kolik manuálních kroků obsahuje Váš objednávkový proces? www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Krok 2 – Fakturace Magie Důvody Mark www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Kolik Vašich faktur je znenadání ztraceno? Krok 2 – Fakturace Kolik Vašich faktur je znenadání ztraceno? Víte důvody, proč byli tyto faktury ztraceny? Mark www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Krok 3 – Pohledávky Revize Viditelnost Zdroje Spory Mark www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Kdy začínáte revidovat Vaše pohledávky? Krok 3 – Pohledávky Kdy začínáte revidovat Vaše pohledávky? Nakolik transparentní máte Vaše pohledávky? Kdo je zodpovědný za vymáhání pohledávek a kde operuje? Jak řídíte a řešíte spory? Mark www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Krok 4 – Párování Zdroje Rychlost Automatizace Tibor Ok, Cash matching is usually the happiest part of the whole thing. You processed to order correctly, very likely also delivered the goods or services and the customers are so satisfied that they actually payed the money you wanted. Now this step is really about speed. It really boils down to the single metric, how fast can you match all of your accounts? And the speed depends largely on the level of automation involved and the amount of skilled resources dedicated to the task. www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Kdo je zapojen do procesu párování plateb? Krok 4 – Párování Kdo je zapojen do procesu párování plateb? Jak rychlý je Vás párovací proces? Jaké percento plateb je párováno automaticky? Tibor To not leave out the precise questions. The primary question is How fast really is yout matching process? Is it weeks, days, or hopefully not, months? Then if you successfully measured and quantified the speed of your matching process, you have to ask two other questions. How many invoices are matched automatically? This will give you the level of automation you are running on. And the last one is Who is involved in the matching process? This one is really about human resources, it asks how much people, with what salary, what education is needed to match those hopefully small amount of invoices that couldn’t be matched automatically. Ladies and gentlemen, these three metrics will give you the answer to how fast, lean and efficient is you last stage of the order to cash process. www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

+ Přes obchodní úvěry k zisku Maximalizujte Minimalizujte Řízení obchodních úvěrů Řízení procesů a technologií + Úvěr má svoji cenu Vysoce odborná profese Všechno stojí na procesech Staňte se skutečně efektivními a lepšími Maximalizujte výkonnost svého kapitálu Minimalizujte své náklady www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

+ Jak můžeme pomoct? Analýza a optimalizace procesů Odborná školení Zavádění ICT Odborný a technologický audit Vývoj specializovaného software + www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz

Thank you for your time and enjoy the rest of the event! Tibor Szabó Mark Harrison Tibor inQool a.s. ACCEE www.inqool.cz , IČ: 29222389, Milady Horákové 13, Brno, +420602206766, info@inqool.cz 13

Creditreform (založen 1879) – představení společnosti 2014 Škarecký Ostrava, 12.06.2014 Auch wenn Sie nach diesen spannenden Einblicken sicher selbst starten wollen, möchte ich Ihnen in aller Kürze noch einige begleitende Informationen zur Orientierung mit auf den Weg geben:

Obchodujte s jistotou - kdekoliv Creditreform International Německo Polsko Rakousko Rusko Slovensko Slovinsko Srbsko Švýcarsko Ukrajina Velká Británie Bulharsko Česko Čína Estonsko Chorvatsko Itálie Litva Lotyšsko Lucembursko Maďarsko

Creditreform – spolehlivý partner pro podnikatele s vizí Creditreform International 176 kanceláří a poboček Creditreform 165.000 zákazníků / „členů“ 4.500 zaměstnanců 550 mil. € roční obrat Creditreform Česká republika Na českém trhu již od roku 1991 300 klientů / zákazníků 25 zaměstnanců 1,0 mil. € roční obrat Řádný člen Asociace inkasních agentur České republiky Člen FEBIS Federation of Business Information Service

Creditreform – více než jen informace a inkaso Výčet produktů a služeb nabízených společností Creditreform Produkty a služby Hospodářské informace Kreditní informace (national/international) Bilanční informace, finanční údaje Zkrácené bonitní informace Průzkumy a analýzy ekonomické situace Správa pohledávek Mimosoudní inkaso a vymáhání B2B inkaso (firma-firma) B2C inkaso (spotřebitelské) Index bonity s predikcí úpadku firmy Scoring, finanční analýzy Dodávky dat do systému zákazníka Analýza zákaznického portfolia Risk management Prověřené adresy Čištění databází Marketingové služby Soudní inkaso pohledávek Zahraniční inkaso Marketingové produkty na CD, DVD Selekce adres na míru, zprostřed- kování zahraničních kontaktů

Platební morálka v Evropě (dle průzkumů 2009-2011) Dohodnutá splatnost Průměrné zpoždění Skutečná doba úhrady Nizozemí 25 15 40 Polsko 30 60 90 Rakousko 29 13 42 Rumunsko 45 Slovensko 28 20 48 Slovinsko 23 83 Srbsko 120 Švédsko 27 8 35 Švýcarsko 24 16 Velká Británie 34 19 53   Dohodnutá splatnost Průměrné zpoždění Skutečná doba úhrady Belgie 33 15 48 Bulharsko 22 37 Česko 36 12 Estonsko 13 26 Francie 44 14 58 Chorvatsko 30 57 87 Itálie 66 92 Litva 45 Lotyšsko 19 38 Maďarsko 60 90 Německo 25 39

Pozor na promlčecí lhůty!   Od data splatnosti Půjčky Úroky Směnka Šek Země podni- katelé fyzické osoby písemné ústní neroz- lišeno splatn. do 1 roku splatn. delší než 1 r. Austrálie 6 Finsko 10 3 Francie 2 30 5 Hong Kong Chorvatsko Irsko Island 4 Izrael 7 Itálie Japonsko Jižní Afrika Jižní Korea 1 Kanada Lotyšsko Velká Británie 6    6 Aktuální „country reports“: www.iccdrl.com (Enforcement Guide)

„Ukazatel inkasa“ v mezinárodním srovnání V jakých zemích máte největší šanci realizovat své pohledávky? 1. 9,7 – Rakousko 17. 5,8 – Chorvatsko 2. 9,3 – Belgie 18. 5,8 – Čína 3. 9,2 – Německo 19. 5,8 – Česká republika 4. 9,1 – Velká Británie 20. 5,6 – Irsko 5. 8,9 – Nizozemí 21. 5,5 – Polsko 6. 8,2 – Švýcarsko 22. 5,4 – Estonsko 7. 8,1 – Lucembursko 23. 5,4 – Litva 8. 8,1 – Francie 24. 5,3 – Lotyšsko 9. 7,9 – Finsko 25. 5,2 – Brazílie 10. 7,7 – Dánsko 26. 5,1 – Švédsko 11. 7,5 – USA 27. 5,0 – Slovensko 12. 6,7 – Itálie 28. 4,9 – Maďarsko 13. 6,7 – Španělsko 29. 4,8 – Portugalsko 14. 6,6 – Slovinsko 30. 4,0 – Japonsko 15. 6,1 – Norsko 31. 3,8 – Indie 16. 6,1 – Řecko 32. 3,1 - Rusko 10 bodů: nevětší šance k inkasu pohledávek po splatnosti Analýzou a vyhodnocením uvedených faktorů společnost Creditreform vypočítává mezinárodní „ukazatel inkasa“. Tento indikátor hodnotí pomocí stupnice od 1 do 10 (přičemž 10 odpovídá nejvyšší hodnotě) rizikovost jednotlivých zemí z hlediska vymahatelnosti pohledávek po splatnosti. Cílem analýzy pak je rozlišit, ve kterých destinacích lze důsledným zajištěním pohledávky zajistit její realizaci a zamezit tomu, aby se zbytečně nepovažovaly splatné pohledávky za nedobytné. a naopak, vytipovat rizikové země, kde , pokud přes vymáhání pohledávky mimosoudní cestou nedojde k její úhradě, je třeba vycházet z definitivní nedobytnosti pohledávky. „Platební morálka ve Švédsku a v Irsku je zpravidla velmi dobrá a je možné bez problémů uzavírat obchodní vztahy založené na oboustranné důvěře, kde se partneři dobře znají. Pokud ovšem některý ekonomický subjekt neplatí dlužné částky ve stanoveném termínu a ani po upomínce se nic neděje, je třeba vycházet z toho, že je dotyčný smluvní partner ve fázi krátce před platební neschopností, nebo že již byl dokonce podán návrh na zahájení insolvenčního řízení. Takové jsou naše zkušenosti. Zahajovat nákladné soudní řízení se v takových případech nevyplatí. Také v Japonsku je v zásadě platební morálka velmi dobrá. Ale pokud zde některý ekonomický subjekt projevuje platební nevůli, stává se další snaha o realizaci pohledávky hrou „vabank“.

Nejčastější „prohřešky“ u zahraničních pohledávek Špatná / nedostatečná dokumentace Promlčení – zejména u přepravních pohledávek Stáří pohledávek Používání místního práva pro zahraniční subjekty (problém zejména u spotřebitelských pohledávek) Špatná bonita dlužníků Komunikace s dlužníky v cizím jazyce Při předání případu externí agentuře zaslat dosavadní komunikaci / kontakty dlužníka

Skladba a obsah hospodářské informace Finanční informace a další údaje Strukturální informace Informace o bonitě Název a adresa Kontakty Právní forma Založení Registrace (obchodní rejstřík, živnostenský ú.) Podílníci Účel podnikání Odvětví Základní kapitál Roční obraty Počet pracovníků Bilance, výkazy Nemovitosti Banky Doplňující poznámky Index bonity Obchodní rozvoj Situace v zakázkách Platební morálka Otázka kredibility Maximální úvěr Hospodářská informace Creditreform

Index bonity Škála indexu bonity: Index na stupnici od 100 do 600 (vysvětlení viz. následující folie) Platební morálka: Žádné zkušenosti 01 - 09 Přesné platby, využití skonta 11 - 19 V rámci dohodnutých termínů 21 - 29 příležitostně překračování termínů 31 - 39 platby se zpožděním 41 - 49 opožděně, časté upomínání 51 - 59 Negativní znaky 60 - 69 Úvěruschopnost: Nutno vyčkat další vývoj 01 - 09 Obchodní spojení: se doporučuje 11 - 19 je přípustné 20 - 29 lze považovat za přípustné 30 - 39 se nezamítá, úvěry se zárukami 40 - 49 je věcí důvěry 50 - 59 se zamítá 60 - 69 Doporučení úvěrového limitu / Maximální kredit Částka zde uvedená je považována za maximální dodavatelský úvěr a je vztažena k jednotlivé dodávce s obvyklou dobou splatnosti za předpokladu, že v jeden okamžik může existovat více dodavatelů (věřitelů) poptávaného subjektu.

€ Naše řešení – monitoring vycházející ze všech dostupných zdrojů Dotazování u refe- renčních zákazníků € Dlužníci zdravotních pojišťoven apod. Změny v OR a Obchodní věstník Mimosoudní a soudní inkaso Reputace firem Úpadky a likvidace Internetové databáze Rešerše a analýzy Balanční analýzy Strukturální data z obchodního rejstříku Platební zkušenosti Výroční zprávy a závěrky Expertní znalosti Creditreform Creditreform Monitoring

Index bonity Creditreform

Index bonity a náchylnost k bankrotu (výhled na 1 rok) Risk class Min Boni Max Boni No. companies Distribu tion Ø POD Risk class 1 100 110 20 0,01% 0,25% 2 111 172 3.490 1,96% 0,37% 3 173 216 22.173 12,46% 0,59% 4 217 244 34.190 19,22% 0,99% 5 245 264 32.789 18,43% 1,72% 6 265 285 33.536 18,85% 2,73% 7 286 307 26.738 15,03% 4,76% 8 308 328 14.820 8,33% 9,55% 9 329 355 7.886 4,43% 19,21% 10 356 499 2.263 1,27% 30,99%   177.905 100,00% Calibration of solvency index Creditreform CZ by Creditreform Rating AG from 11/2013

www.crefoport.cz

Referenční listina

Kontaktujte nás, velmi rádi Vás navštívíme! Budeme se těšit. Creditreform s.r.o. Na Harfě 337/3 190 00 Praha 9 Pavel Škarecký Tel: 226 070 829 Tel: 777 771 489 Fax: 226 070 870 Email: p.skarecky@creditreform.cz Web: www.creditreform.cz