Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Objektivní faktory.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
DŮSLEDKY SOCIÁLNÍCH UDÁLOSTÍ V RODINĚ Šimon Plecháček.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Životní úroveň (II. část)
Dominik Míček Adam Kožušník Martin Páleník Patrik Dunker
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Co je konvenční nakupování? Synergické efekty osobního a elektronického nákupu Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Výdaje rodinného rozpočtu
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Marketingový mix Produkt.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Mikroekonomie I Spotřeba a investice
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Nákupní chování spotřebitele
Majetek a závazky domácnosti
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Životní úroveň obyvatel v České republice
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Mikroprostředí firmy.
ŽIVOTNÍ A EXISTENČNÍ MINIMUM
8. Marketing.
Kupní chování a EU.
TRH (tržní mechanismus)
RODINNÉ HOSPODAŘENÍ VY_62_INOVACE_ srpna 2012
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Šárka Šustová, ČSÚ Kulatý stůl Praha, Příjmy a životní podmínky domácností s dětmi a bez dětí.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Podpora dětí a mladých dospělých v Dětském domově Radost a jejich příprava na vstup do samostatného života Daniel Walbröl mezinárodní konferencE v rámci.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výrobní faktory organizace
OSOBNOST SPOTŘEBITELE - 2
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Podnikatelské koncepce
S P O T Ř E B A a Ú S P O R Y.
Transkript prezentace:

Chování domácností

Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.

n Složením domácnosti, fází životního cyklu rodiny, změnami ve způsobu života rodiny a dalšími faktory ovlivňujícími chování domácnosti jako specifického zákazníka. n Domácnost není spojována pouze s rodinou, patří sem: svobodní, rozvedení, rozvedení s dítětem, osoby žijící jako druh a družka atd., důchodci.

n Lze říci, že prodej některých druhů spotřebního zboží je téměř přímo úměrný s počtem domácností - ledničky a mrazničky, nábytek, televizory, sporáky a jiné druhy předmětů dlouhodobé spotřeby. n Ve spotřebě domácnosti existují podstatné rozdíly, a to podle: - typu domácnosti (rodina, neúplná rodina, svobodní), místa bydliště, fáze životního cyklu rodiny atd.

1. Svobodní n Rozdělení: a) mladí, kteří ukončili školu - věk do 30 let n b) rozvedení, bezdětní - starší 30 let n Pro obě skupiny je typický individualismus.

Skupina a) věk do 30 let n preferuje nákup módního oblečení, cestování. n nakupují pouze základní vybavení domácnosti, často nakupují elektroniku a investují do aktivního trávení volného času. n Reklamu je nejlépe dávat do rozhlasu a časopisů.

Skupina b) - starší 30 let n Jsou finančně dobře zajištěni, kupují byty, nábytek, kvalitní předměty dlouhodobé spotřeby, navštěvují kvalitní kavárny a restaurace. n Nejvhodnější reklama - osobní prodej

2. Rodina n Rozdělení: a) bezdětní b) s malými dětmi c) s velkými dětmi

a) Bezdětní n Záleží na tom, zda se jedná o novomanžele, kteří rodinu zakládají - nejsou na tom finančně nejlépe, snaží se získat byt, vybavení, předměty dlouhodobé spotřeby. n Při reklamě je dobré se obracet na oba partnery, protože se rozhodují společně. Vhodné jsou všechny sdělovací prostředky.

n Bezdětná rodina ve středním věku n Jsou finančně zajištěni, kupují luxusnější byty, nábytek, domy, auta, upřednostňují zájezdy do zahraničí. n Důraz je kladen na kvalitu zboží a služeb

n Nedostatek finanč. prostředků, kupují na půjčky a úvěry, vybavují domácnost předměty dlouhodobé spotřeby. n Velké částky vynakládají na zboží určené pro děti, upřednostňují ekonomická rodinná balení. n Reklama prostřednictvím televize a ženských časopisů. b) S malými dětmi

n Pracují oba rodiče, přivydělávají si také děti - brigády n Nakupují nový nábytek, nákup nových automobilů, spotřebičů. n Rozhodování o koupi je ovlivněno všemi členy domácnosti. n Reklama prostřednictvím masmédií nebo pomocí přímého marketingu. c) S velkými dětmi

n Pokud si přivydělávají k důchodu, je jejich finanční situace dobrá. Často podporují rodiny svých dětí, kupují dárky. n Sklon k vyšším úsporám, cestování. n Vhodný reklamní prostředek - televize a noviny. 3. Starší kupující

n U starých lidí, odkázaných pouze na důchod se jedná o pokles finančních prostředků a tím i životní úrovně. n Nákup předmětů denní spotřeby, léků n Při rozhodnutí o nákup je důležitá cena. Preferují malé balení. n Málo ovlivnitelní reklamou.