ZAHRADA MONET V GIVERNY – NORMANDIE, FRANCIE i 每 3 秒自動換頁 一共 46 頁 共約 2 分鐘 ( 配樂 莫內的花園與油畫.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Josef Čapek.
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Den D.
POROVNÁNÍ Otec jedné velmi bohaté rodiny vzal jednou svého syna na venkov, aby mu ukázal v jaké bídě někteří lidé žijí.
Leoš Janáček.
Zlepšování vnitřního i vnějšího prostředí školy. Nové okna, zateplená a barevně omítnuta budova.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Jan Jakub Hartmann Alegorie vody
VAN GOGH V I N C E N T ( ) Zažij si obrazy, doprovázené hudbou a poezií. Pro největší působení a plný zážitek nechte snímky automaticky plynout.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Wilhelm Conrad Röntgen
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Filip Klvaňa 6.A. Sochy stromů Holešov - Co se stromy, které je nutné pokácet? Udělejme z nich umělecká díla, napadlo aktéry holešovského občanského sdružení.
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
Abstraktní expresionismus
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
Odraz světla na rovinném zrcadle
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910.
Dejmlová Karolína Příběh o dívce a jejích přátelích.
Claude Monet
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
Alois Moravec Osobnosti Chyšecka. Narodil se v rodině vesnického učitele v Chyškách u Milevska 5. ledna Jeho otec se jmenoval Josef Moravec a matka.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Vojtěch Hynais.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Chryzantémy.
Antonín Slavíček.
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Berthe Morisot ( ) Narodila v Bourges ve velmi majetné rodině státního úředníka. Rodina ji podporovala ve vzdělání, kreslení a malování. Brzy.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Hang Son Doong Podívejte se do největší jeskyně na SVĚTĚ !
Vietnam v roce Největší světový objev jeskyně ! Vietnam v roce Největší světový objev jeskyně ! Podívejte se v r do největší jeskyně.
SECESE.
Přechod snímků automaticky Zapni zvuk hudba Billyho Vaughna Wonderland by night vytvořeno v PowerPoint 2007.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nela Sováková, Johana Černá
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Výběr z tvorby Viktora Hartmanna….   Spojit dnes všechny části hudebních „Obrázků z výstavy“ s původními kresbami a malbami Viktora Hartmanna je prakticky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Marie Curie-Sklodowská
Ernest Heminhway Jana Cihelková, Kateřina Klausová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
POROVNÁNÍ Otec jedné velmi bohaté rodiny vzal jednou svého syna na venkov, aby mu ukázal v jaké bídě někteří lidé žijí.
Wilhelm Conrad Röntgen
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Francie v 1. polovině 17. století
Transkript prezentace:

ZAHRADA MONET V GIVERNY – NORMANDIE, FRANCIE i 每 3 秒自動換頁 一共 46 頁 共約 2 分鐘 ( 配樂 莫內的花園與油畫

V průběhu 19. st. začala Evropa objevovat květinové zahrady. Největší zásluhu na tom měli námořníci, kteří ze vzdálených kolonií přiváželi tisíce nových rostlin

Claude Oscar Monet v Paříži – v Giverny byl francouzský impresionistický malíř a grafik

Živý květinový obraz malíře Moneta můžeme navštívit i dnes

Svůj pozdější domov malíř poprvé uviděl, když se vracel vlakem do Paříže

Ale už z té dálky vnímal krásu tohoto místa a nakonec právě tady strávil dalších téměř čtyřicet let svého života

Všechny záhony navrhl úplně sám a nebál se porušovat zavedená pravidla

Kombinoval různé barvy a zároveň pěstoval i takové rostliny, o kterých by jiní tehdy řekli, že jsou plevel

Monetova zahrada byla jednoduše svobodná

Monet v ní na různých místech maloval až na osmi plátnech současně, jen aby zachytil i tu sebemenší prchlivou hříčku světla

A i když miloval cestování, jednoho dne se zastavil a pořádně si svou zahradu prohlédl. Nakonec mu došlo, že všechno, co kdy chtěl vidět, má doma

Monet si na své zahradě velice zakládal. Udržovalo ji šest zahradníků pod vedením hlavního zahradníka

V průběhu let se měnilo Monetovo nadšení pro různé rostlinné druhy. S přáteli si vyměňoval sazenice, ale vzácné odrůdy si nechával posílat i z ciziny

Stěžoval si, že všechny peníze utratí jen za zahradu, ale nemohl si pomoci. Jeho největší vášní se však stalo jezírko

I za slunečného dne působí zahrada stinně, světlo se filtruje přes větve bambusů, smutečních vrb a azalek a v odlescích dopadá na vodní hladinu

Ve vodě plují lekníny a odráží se v ní zelená vegetace, takže vzniká jakýsi uzavřený svět vodních zrcadel

Podobně uzavřené je i mikroklima kolem jezírka, které je nezávislé na okolním prostředí a vytváří dokonalý ekosystém, svět sám pro sebe

Monetovy obrazy leknínů a jezírka s můstkem porostlým vistárií patří k nejproslulejším dílům francouzského impresionismu

Inspirovala je zahrada, kterou vytvořil malíř, nazývaný "Mistr z Giverny", jehož nadšení pro zahradu si v ničem nezadalo s jeho vášní pro malování

Ne nadarmo se jednou přiznal, že za to, že se stal malířem, vděčí vlastně květinám. Claude Monet svou zahradu vytvořil, aby ji mohl malovat

Ten, kdo zahradu navštíví, se ocitá v impresionistickém světě barev a hry světla a stínů - zkrátka v Monetově obrazu

Po Monetově smrti dům zdědil jeho syn Michel, ten zde však nebydlel. O dům i o zahradu se starala Monetova nevlastní dcera

Po její smrti dům i zahrada zpustly

Tabule skleníku popraskaly při bombardování za druhé světové války, dřevěné trámy shnily, schodiště se zřítilo a ateliérem, přestavěným speciálně pro malbu obrovských panelů s motivem leknínů, prorostly tři mohutné stromy

V roce 1966 Michel Monet kapituloval a přenechal nemovitost i s pozemkem francouzské Akademii výtvarných umění

K obratu došlo v roce 1977, kdy se správcem majetku stal Gérald van der Kemp. Dokázal sehnat peníze od amerického sponzora, obdivovatele Monetova díla

Spojil se s André Devillersem, který znal Georgese Truffauta, Monetova zahradníka. S jeho pomocí zrestauroval obě části zahrady do původního stavu

Havarijní stav si vyžádal rozsáhlé úpravy: jezírko bylo nutné znovu vyhloubit, zahrada musela být opět osázena původními rostlinami jako za Monetových časů, dům i ateliér vyžadovaly rekonstrukci a starožitný nábytek zrestaurování

Japonský můstek musel být znovu postaven, ale slavnou vistárii, jež se po něm pne a kterou zasadil ještě vlastníma rukama Monet, se podařilo zachovat