Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 3. r. (6leté), 1. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Miroslav Filipec Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: říjen 2012
Metodický list DUM vesele demonstruje animace textu a obrázku Doba využití 15´ Digitální pomůcka názorně vede začátečníky. Nechejte v průběhu prezentace na stránce 5 žáky vytvořit animaci Inovativnost je v názornosti pomocí ICT a možnost samostatně se naučit dané téma
Obecně na snímku jsou objekty (text, obrázek, tvar, tabulka, SmartArt, Graf, apod.), které můžeme „oživit“. Snímek „rozpohybujete“ animací. A proč zase já? A co? Nuda Hečková, zase na módě? Uděláte prezentaci!Nedáváte pozor!
Různé objekty mají různé možnosti animací. Jiné efekty můžete dělat s textem, jiné s obrázkem.
1.Vyberte objekt 2.Animace→Vlastní animace 3.Přidat efekt→Počátek 4.Bohatá nabídka 5.Pak nastavení efektu 6.Vyzkoušejte animaci 7.Témuž objektu přidejte zdůraznění 8.Vyzkoušejte 9.Témuž objektu přidejte Konec
Ukázka animace:
Ukázka animace: cesta pohybu
Ukázka animace: Pracovník pracuje až do konce promítání snímku.
Animace má smysl, podporuje-li prezentaci. Jinak odvádí pozornost a rozptyluje. Úkol: Seznamte se s jednotlivými možnostmi animace pro text a fotografie (Klipart). Konec Zpět na popis
Zdroje 1. Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy Praktická učebnice. Brno : Computer Press, a.s., ISBN Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy Teoretická učebnice. Brno : Computer Press, a.s., ISBN