Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Active Citizens - komunitní vzdělávání pro střední školy Úvodní setkání učitelů Praha 18. března 2013.
ECVET v Programu celoživotního učení
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
„Finanční gramotnost jako nejlepší prevence předlužení občanů“ S ENÁT P ARLAMENTU Č ESKÉ REPUBLIKY 31. března 2009.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Představení Domu zahraničních služeb/ Národní agentury pro evropské vzdělávací programy Barbora Nájemníková , Bratislava.
Dobrovolnictví v české společnosti
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Mezinárodní výzkum dospělých Workshop k výsledkům výzkumu MŠMT, Věra Czesaná, Národní vzdělávací fond Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Ruská federace x WTO a OECD
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Zkušenosti ze spolupráce státního a neziskového sektoru při realizaci projektů financovaných z ESF Ing. Vladimír Kváča, Ph.D. Ministerstvo práce a sociálních.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Cloverleaf Limited s.r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Attavena, o.p.s. Jana Kloudová Eva Kalmíková. Vzdělávání a rozvoj neziskových organizací v České republice a střední a východní Evropě; podpora a vzdělávání.
Program Mládež v akci Program Evropské unie na podporu neformálního vzdělávání.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Polytechnické vzdělávání v praxi
Mgr. Jana Malá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Co je PIAAC?  Jde o nejkomplexnější dosud realizovaný mezinárodní výzkum vědomostí a dovedností dospělých  Zhodnotí úroveň dovedností dospělých a zjistí míru rozdílů mezi obyvateli zúčastněných zemí  Umožní srovnání dovedností dospělých mezi jednotlivými zeměmi i měření změn v průběhu času  Zahrnuje hodnotící část, která byla vyvinuta pro vyplňování na počítači, čímž je umožněno přímé bodování a uchování dat v elektronické podobě  Je připraven tak, aby mohl být pravidelně opakován  Vznikl ve spolupráci OECD, konsorcia předních světových výzkumných institucí a jednotlivých států  Výzkumu se účastní 25 zemí

Jaké typy dovedností budou měřeny?  Čtenářská gramotnost (Reading Components) – porozumění, rozpoznání slov a pochopení vět  Numerická gramotnost  Řešení problémů v prostředí informačních technologií

Cíle projektu  Určit a změřit kognitivní dovednosti, o nichž se předpokládá, že stojí za osobním a společenským úspěchem  Posoudit dopad těchto dovedností na ekonomické výsledky na individuální i celkové úrovni  Změřit výkonnost vzdělávacích a školicích systémů ve vytváření vyžadovaných kompetencí  Připravit vzdělávací programy dle potřeb obyvatel dané země  Pomoci identifikovat politické nástroje, které by mohly přispět ke zvýšení dovedností

Realizace výzkumu  Pravděpodobnostní výběr v domácnostech  respondentů ve věku 16–65 let v každé ze zúčastněných zemí  V ČR doplňující výběr respondentů ve věku 16–30 let  Do výběru zahrnuti všichni obyvatelé bez ohledu na národnost, legálnost pobytu či výši vzdělání  Pro vypovídací hodnotu výsledků klíčová vysoká návratnost - nad 50%

Realizace výzkumu  Garant projektu:  Dům zahraničních služeb za podpory MŠMT  Sběr dat (termín ):  SC&C, s. r. o.  Vyhodnocení dat:  Národní vzdělávací fond  Financování:  Evropský sociální fond a státní rozpočet ČR  IPn Kompetence II v rámci OPVK MŠMT  Podpora projektu:  Ministerstvo práce a sociálních věcí

Východiska komunikační kampaně  náhodně vybraných občanů je osloveno dopisem pro účast ve výzkumu  výzkum probíhá ve 140 lokalitách v celé ČR  cílová skupina 16–65 let  výzkum je prováděn tazatelsky v domácnostech  délka jednoho rozhovoru s respondentem trvá přibližně 2 hodiny

Cíle komunikační kampaně  informovat obyvatele ČR o probíhajícím výzkumu  získat zájem a podporu respondentů  podpořit důvěryhodnost tazatelů společnosti SC&C  zajistit požadovanou minimální návratnost 70 % respondentských odpovědí

Partneři výzkumu PIAAC mediální partner

Další zviditelnění výzkumu  Webové stránky DZS:  Facebook: facebook.com/piaac.cz  DZS, SCaC

Další zviditelnění výzkumu  plakáty propagační letáky  Zelená linka PIAAC

Osobnosti podporující PIAAC  Václav Hampl rektor Univerzity Karlovy Pro každého z nás je důležité, jestli žijeme v národě, jehož významnou součástí identity je vzdělanost, péče o vzdělanost, nějaká kulturní úroveň.

Osobnosti podporující PIAAC  Jana Roithová vědkyně, Přírodovědecká fakulta UK Svět se velice rychle vyvíjí a systém vzdělávání nemůže pokulhávat za celkovým rozvojem společnosti, proto je důležité pravidelně zjišťovat úroveň vzdělanosti.

Osobnosti podporující PIAAC  Jana Flechtnerová sociální pedagožka Vzdělávání je oblast, která nás provází celým životem. Tento výzkum nám ukáže, kde bychom se měli po zbytek života dále vzdělávat.

Osobnosti podporující PIAAC  Zdeněk Svěrák dramatik a herec Z hlediska člověka, který se stará o humor, můžu prohlásit, že čím je člověk vzdělanější, tím víc má příležitostí k smíchu. Je mi líto diváka, který se bezradně rozhlíží, čemu se jeho sousedé smějí. Ne, že by neměl smysl pro humor. Chybí mu pouze znalosti, které by spojil s tím, co slyší z jeviště, aby vznikla výbušná směs.

Osobnosti podporující PIAAC  Stanislav Bernard spolumajitel rodinného pivovaru Vzdělanost bude hrát čím dál tím větší roli. Bez vzdělanosti nemůžeme být jako země úspěšní.

Osobnosti podporující PIAAC  Radek Banga zpěvák Výzkum PIAAC může pomoci k tomu, aby české školství vědělo, kam koncentrovat svoji energii, kam zaměřit pozornost a finance.

Další informace Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Dům zahraničních služeb Na Poříčí 1035/4, Praha 1 Národní koordinátorka PIAAC: RNDr. Jana Straková, Ph.D. Marketingová strategie výzkumu PIAAC: Bc. Věra Weinerová SC&C, spol. s r.o. Americká 21, Praha 2 Ředitelka výzkumu: Mgr. Jana Hamanová Vedoucí projektu v SC&C: Mgr. Petra Holečková