Tutorujeme pomocí Moodle

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Zvýšení přehlednosti a usnadnění orientace v Moodle
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
VŠB – Technická univerzita Ostrava
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
VŠB – Technická univerzita Ostrava VŠB – Technická univerzita Ostrava Hezký den Hezký den.
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Matematická analýza 1 Základy matematiky
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
E-learning ve výuce na SŠ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do managementu 1. seminář
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
ELearning 2007 On-line kurz Tvorba distančních studijních textů Petr Korviny.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Personalizace výuky prostřednictvím e-learningu. Struktura učebnice pro e-learning Obsah učebnice = struktura předmětu, kapitol cíleTabulka aktivni slovesa.docTabulka.
Distanční vzdělávání na VŠFS
2OP484 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Základy matematiky Matematická analýza 2 kurz distančního vzdělávání na MFF UK Prof. RNDr. Miroslav Hušek, DrSc. Doc. RNDr. Pavel Pyrih, CSc. KMA.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
Program podpory: 15.A Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
FINANČNÍ TRHY doc. Ing. Martin Svoboda, Ph. D
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Seminární práce – splněná docházka
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Samostatné semestrální zadání v předmětu
Samostatné semestrální zadání v předmětu
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Transkript prezentace:

Tutorujeme pomocí Moodle Ing. Robert Kempný Ing. Petr Korviny, Ph.D. Ing. Roman Foltýn

ÚDiV Ústav distančního vzdělávání Oddělení eLearning Prof. RNDr. Jaroslav RAMÍK, CSc. vedoucí 227  A401 Ingrid JURČÍKOVÁ sekretářka 254  A127 Oddělení eLearning Ing. Petr KORVINY, Ph.D. vedoucí 299  A506 Ing. Roman FOLTYN systémový administrátor 307  A422 Ing. Dalibor HULA konzultant 341 Ing. Robert KEMPNÝ 342 Jan ŠKORVÁNEK referent 343

Co vám můžeme poskytnout? Konzultace a pomoc při psaní studijních opor Konzultace a pomoc při vytváření a řízení kurzu v Moodle Pomoc při konverzi studijních materiálu do jiných formátů Digitalizace dokumentů Záznam a digitalizace videa Možnost tvorby fotodokumentace Digitalizace zvukových nahrávek

Průběh výuky v semestru Výuka je organizována do 3 tutoriálů Výuka probíhá v systému Moodle – studijní zdroj včetně pokynů, místa odevzdávání samostatných prací, a místa zveřejňování výsledků Zkouška – presenční

Výuka v semestru - tutoriály Úvodní – představení kurzu, náplň kurzu, cíle, obeznámení s povinnostmi, uvádění termínů všech aktivit, bodové ohodnocení, možnosti spojení a komunikace s tutorem, forma zkoušky atp. Průběžný – motivační úvod, debata se studenty nad vybranými, vyžádanými nebo problémovými pasážemi učiva, trénink praktických dovedností, zadání případné semestrální práce atp. Závěrečný – lze podobně jako tutoriál průběžný, zaměření na zmírnění stresu před zkouškou, slepý zkouškový test, stanovení termínů

Moodle

Úloha tutora Zodpovídá za pedagogickou stránku kurzu a správnost všech nutných náležitostí kurzu Řídí a moderuje výuku Motivuje studenty Pomáhá studentům překonat studijní problémy

Náležitosti kurzu Tutoři (doplnit osobní údaje) Tutoriály a podmínky absolvování (náplň tutoriálů, podmínky, termíny, body) Komunikace (Novinky, Společný chat kurzu, Hlavní diskusní fórum, Poznámky, Vlastní poznámky ke kurzu) O kurzu podrobněji (Cíl kurzu, Osnova kurzu, Doplňující literatura, Kompletní studijní opora) Téma (studijní materiály, aktivity, příklady k procvičení, klíče k příkladům k procvičení) Závěrečná část kurzu (odkazy na internetové zdroje, zadání samostatných prací, multimediální studijní opory, slepý zkouškový test, vzor seminární práce, výsledky presenčních aktivit)

Studijní materiály Veškeré materiály nutné pro absolvování kurzu: Studijní opora Odkazy na internet Animace Videa Audio Soubory pro presenční výuku – přednášky v PPT, návody, příklady s klíči atp. Ostatní materiály – video, audio kazety, TV, rozhlas, literatura atd.

Bodované aktivity - testy Cvičné – ověření zvládnutí látky (student, kantor), procvičení příkladů, zbavení stresu před ostrým testem - zkouškou Ostré – počet testů!!! Možnosti: Časově omezené Body – max. 200 bodů Otázky: testové (jedna správná odpověď nebo více), ano-ne, krátká odpověď (přesná odpověď), přiřazování, početní příklad, náhodná otázka, numerická otázka, doplňovací úloha (do textu lze zakomponovat testové a numerické otázky i krátké odpovědi) Prohlédnutí testu studenty (po uzavření), zobrazení správné odpovědi (po uzavření), komentář (návod, rozvedení odůvodnění správné odpovědi)

Bodované aktivity - úkoly On-line Student odevzdává práci přímo do systému Moodle Tutor hodnotí bodově a může i slovně Off-line Využití podobné jako on-line, student jen práci odevzdá v jiné než elektronické podobě Využíváno pro zveřejňování výsledků presenčních testů Omezení: Max. 100 bodů Nula bodů se studentovi nezobrazí v tabulce body

Bodované aktivity - rozšiřující Přednáška – umožňuje vytvořit lineární posloupnost nebo stromově větvenou strukturu krátkých stránek s kontrolní otázkou, může napomoci k pochopení a procvičení textu Fórum – tutorem zadaná a moderovaná diskuse na téma, příspěvky studentů může hodnotit Slovník – tvorba slovníku, tutor schvaluje a hodnotí hesla přidávaná studenty nebo jejich vysvětlení Poznámky – reflexní aktivita, student se zamýšlí nad tutorem zadaným tématem, studenti nevidí navzájem své poznámky, tutor na ně může reagovat a také je hodnotit (bodově, slovně)

Bodované aktivity - ostatní Docházka – k určitému datu systém automaticky nebo ručně přiděluje body za určitou studijní dobu strávenou studentem v kurzu Cvičení – student odevzdá elektronicky vypracovanou práci, kterou sám ohodnotí a následně tutor hodnotí studentovo hodnocení a sám přiděluje body, může také požádat o znovu odevzdání nebo přepracování úkolu Workshop – podobně jako cvičení, student odevzdá úkol, který hodnotí navíc také jeho kolegové

Děkujeme za pozornost a přejeme klidný semestr!