GLOBÁLNÍ PROBLÉMY 10 min + vyhodnocení + diskuse text tabule Mgr. Iva Lulayová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Advertisements

Zahraniční obchod.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Příležitosti a hrozby rozvíjejících se trhů BRICS Ing. Olga Girstlová
Sociální problematika světa
Světová ekonomika (SE) Proč se tak radikálně změnil svět od poslední třetiny 19.století? Zásadní změny ve světě -dramatický růst efektivity zemědělství.
Globální oteplovaní.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
VY_32_INOVACE_ Politiky unie oblasti činnosti unie dělení podle resortu, kterých se týkají (doprava…), nebo podle toho, jak v nich rozhoduje Rada.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
CO EVROPANY SPOJUJE A ROZDĚLUJE
Globální svět.
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
Mezinárodní organizace a OSN
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Mezinárodní finanční instituce
Ekologické problémy Společenské problémy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Ekologické problémy Společenské problémy
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Označení vzdělávacího materiálu (kód): práceVY_52_INOVACE_ZE.8.58 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Světové hospodářství.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Globalizace Konflikty 20. století
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
GLOBALIZACE Formování globálního systému Nadnárodní společnosti
Globalizace z různých úhlů dopadu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Marketingové prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
10 min + vyhodnocení + diskuse
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Globální problémy.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Světové hospodářství.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
9.A Zdroj vyhledávání: Internet Dne Patrik Pavlica Renata Schiebertová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_01_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Globalizace Základní škola Libina, příspěvková.
OSN.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Globalizace kapitálových trhů VOKT (P-13)
Zboží atd. můžeme vyvážet (export), přivážet (import).
Hospodářský cyklus Pavel Seknička.
Mgr. Rostislav Navláčil 17. Globalizace Občanská nauka 1. – 4.
Globalizace.
ASEAN Ročník: 2. Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh:
Hospodářský cyklus TNH 2 (S-3)
GLOBALIZACE.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Globalizace z různých úhlů dopadu
GLOBALIZACE.
GLOBALIZACE.
Globalizace kapitálových trhů VOKT (P-11)
Transkript prezentace:

GLOBÁLNÍ PROBLÉMY 10 min + vyhodnocení + diskuse text tabule Mgr. Iva Lulayová

ENVIROMENTÁLNÍ ◦ kácení deštných lesů ◦ tání ledovců ◦ lov ryb SOCIÁLNÍ ◦ chudoba ◦ hlad ◦ nemoci KULTURNÍ ◦ války ◦ terorismus ◦ náboženství ◦ rasismus GLOBÁLNÍ PROBLÉMY

Skleníkový efekt

SMOG

proces vedoucí k celosvětovému propojování ◦ nejrychlejší – ekonomická ◦ nejpomalejší - kulturní postupné odstraňování překážek pohybu lidí, zboží, myšlenek, informací začala v 70. letech 20. století GLOBALIZACE

masivní rozvoj informačních technologií a dopravy PODMÍNKY PRO GLOBALIZACI

přínosy globalizace ◦ lékařské vědomosti ◦ vědecké ◦ informovanost ◦ možnosti přínosy globalizace rozdělovány nespravedlivě ◦ CHUDÍ x BOHATÍ, S x J „SPRAVEDLNOST“ GLOBALIZACE

integrace ◦ obchodních trhů ◦ finančních trhů ◦ pracovních trhů Zvyšování mobility produktů ◦ zboží ◦ kapitálu ◦ lidí EKONOMICKÁ GLOBALIZACE

geograficky neomezené přesouvání výroby (podle výhodnosti) levná pracovní síla – dětská práce vytlačení konkurence využívání chudých zemí daňové ráje využívání kupní síly bohatých EKONOMICKÁ GLOBALIZACE – NADNÁRODNÍ SPOLEČNOSTI = KORPORACE

první historický příklad ◦ Nizozemská východoindická společnost => kolonialismus dnešní korporace ◦ ING – bankovnictví ◦ General Motors - automobily ◦ AXA - bankovnictví EKONOMICKÁ GLOBALIZACE – NADNÁRODNÍ SPOLEČNOSTI = KORPORACE

důsledek ◦ oslabování rozhodovacích pravomocí jednotlivých států problém ◦ existující nadnárodní instituce a politická seskupení nefungují efektivně a dost demokraticky příklady ◦ Mezinárodní měnový fond ◦ Světová banka ◦ Světová obchodní organizace POLITICKÁ GLOBALIZACE

nárůst sociálních kontaktů mezi lidmi nárůst sociálních rozdílů mezi třídami ◦ bohatý S a chudý J ◦ nůžky se otevírají SOCIÁLNÍ GLOBALIZACE

nejzřetelnější projev rozšíření ◦ vzorců spotřebního chování ◦ životního stylu ◦ životních hodnot důsledek ◦ homogenizace světa – potlačování kulturní rozmanitosti obrácený efekt ◦ v některých případech se lidé zaměří na lokální kulturu GLOBALIZACE KULTURNÍ ROZMANITOSTI

lidská činnost má vliv na globální ekosystém ◦ je třeba nadnárodní spolupráce příklady ekologických institucí ◦ Kjótský protokol – OSN – množství oxidu uhličitého ◦ radikální protesty Greenpeace GLOBALIZACE EKOLOGIE

ZDROJE about.html about.html _glossary/acid_rain.gif 5_glossary/acid_rain.gif