R ODINNÉ KOMPETENCE 6.6.2013. OBSAH Co jsou to kompetence Co jsou to rodinné kompetence Proč je rodičovství skvělá příležitost pro rozvoj určitých kompetencí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Citigroup soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR Bc. Jitka Kolářová, Gender Studies o.p.s.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Jak se uplatnit na trhu práce
Slučitelnost rodiny a zaměstnání z pohledu rodinné politiky1 Slučitelnost rodiny a zaměstnání v rodinné politice města Brna, aneb v čem se.
Zavedení systému opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání na Magistrátu města Brna 9. Národní konference kvality ve veřejné správě
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Projekt K2 Klíčová aktivita Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání Mgr. Daniela Havlíčková, garantka Ing. Zuzana Kratinohová, odborná pracovnice.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Jak se stát dobrým právníkem?
Jak se stát dobrým právníkem?
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Zdravá škola.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
marketingové poradenství
Rozvoj a vedení týmu.
Personální mamagement
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vzdělávání zaměstnanců
Tržní prostředí.
Centrum pro rodinu a sociální péči o.s. 1.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Dárcovství času a expertní dobrovolnictví Miriam Zábrženská.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Konference Aeduca 2011 OSOBNOSTNÍ ROZVOJ V SOUVISLOSTI S ODVAHOU, MOTIVACÍ A ZÁJMEM USPĚT NA TRHU PRÁCE Barbora Novotná Březovská.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
MINULOST – PŘÍTOMNOST - BUDOUCNOST KARIÉRA Vlasta Krejčová
Informační seminář Projekt Dejte práci šanci
Bezradný rodič? Bezradný zaměstnavatel? Hledejme společnou řeč…
Sociální práce s rodinou 4
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Konflikt, koření života
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Specializace na nepříznivé sociální situace rodin s dětmi
Vítejte na třetí místní konferenci
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

R ODINNÉ KOMPETENCE

OBSAH Co jsou to kompetence Co jsou to rodinné kompetence Proč je rodičovství skvělá příležitost pro rozvoj určitých kompetencí Jak je použít v pracovním prostředí

C O JSOU TO KOMPETENCE Kompetence: Odborné kompetence – odborné znalosti a dovednosti (vzdělání, kurzy), znalost oboru, schopnost aplikovat naučené do praxe, další vzdělávání v profesní oblasti Obecné kompetence – nesouvisejí s oborem (řízení auta, práce s PC, jazyková vybavenost…) Osobnostní/sociální kompetence – komunikace, organizační schopnosti, time management, flexibilita, kreativita, zvládání konfliktů….

C O JSOU TO RODINNÉ KOMPETENCE V práci pro rodinu se trénují a získávají dovednosti (kompetence), které jsou dnes v pracovní světě žádané. Nazývají se také soft skills, měkké dovednosti Jedná se o oblast, kde se práce a rodina prolínají Mění pohled na dobu strávenou péčí o osobu blízkou Lze čerpat i z práce pro obec, pro různá sdružení, z dobrovolnictví, volnočasových aktivit

C O NÁM RK PŘINÁŠEJÍ ? Osobní rozvoj Pracovní rozvoj Kvalitnější výchovu dětí Koncept RK napomáhá potírání diskriminace na trhu práce – zvyšuje status rodinné péče v očích zaměstnanců i zaměstnavatelů Ženy mají pocit, že silné stránky nemají, protože byly dlouho doma. Lze se opřít právě o RK – pojmenovat si je, vědět o nich, začít si je vztahovat k pracovnímu prostředí.

P ROČ JSOU PŘÍLEŽITOSTÍ PRO OSOBNÍ ROZVOJ ? Role rodiče je na celý život Procházíme sociálními interakcemi Děti: Nastavují zrcadlo Testují hranice Zkouší, co vydržíme

C O JAKO RODIČE ROZVÍJÍME ? Přijmout jiný rytmus Trpělivost a flexibilita Kreativita a intuice Emoční inteligence Komunikace, asertivita Organizace Důslednost a zodpovědnost Negativní a pozitivní zpětná vazba Řešení konfliktů Stanovování pravidel, hranice Vedení týmu, plánování, delegování Priority – rozvržení času, Time management Vnitřní motivace Koučování puberťáka Zvládání manipulace

C O JAKO RODIČE ROZVÍJÍME ? Zručnost Hospodárnost Pečlivost Efektivita Schopnost plánovat Schopnost rozhodnout se Osobní nasazení A další…

Z NAMENÁ RODIČOVSTVÍ AUTOMATICKÉ OSVOJENÍ RK? Plán rozvoje - osvojení kompetencí je nutné plánovat, cíleně se rozvíjet JAK? o Samostatně (samostudium, kurzy, pozorování sebe i jiných, konzultace s odborníky, poradny, nahrávání se…) o Rozvoj zaměstnanců (cílený plán na dobu MD/RD, exit interview, školení, předávání informací)

P ROCES ZMĚNY Informace – co můžu a chci vylepšit, informace z literatury, kurzu, internetu Pozorování – jak reaguji, co říkám, mapování zažitých vzorců Mentální nácvik – hledat způsoby, jak jednat jinak, přehrávání modelových situací Zavádění do praxe – zkouším si nové reakce, střídavý úspěch, vytvářené nových vzorců Ustálení – nepolevit Integrace – jednám jinak, vidím pozitivní změnu

JAK KOMPETENCE ROZVÍJET SWOT ANALÝZA Silné stránkySlabé stránky Vnitřní prostředí Co už zvládámCo bych se chtěla naučit PříležitostiOhrožení Vnější prostředí Co/kdo mi může pomociCo/kdo mě může ohrozit

JAK RK PREZENTOVAT U POHOVORU Otázky na silné a slabé stránky Definovat, co jsem si osvojil/a Pojmenovat kompetence Vztáhnout je na konkrétní pracovní prostředí, pracovní pozici Připravit si SWOT pro danou pracovní pozici VĚŘIT SI!

2 PODMÍNKY V YUŽITÍ RODIČOVSKÝCH KOMPETENCÍ 1. aktivní přístup k životu – schopnost rozvíjet se a měnit (x determinace genetická, psychická, prostředím) Podnět – svobodná volba - odezva 2. angažovaný přístup k zaměstnání – využívám všechny své kompetence stejně angažovaně jako v osobním životě

Děkuji za pozornost a přeji pěkný zbytek dne.