INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemnosti při organizaci a řízení firmy
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Geografie cestovního ruchu
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Písemný projev, inzerát
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
- jako propagační prostředek
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Pravidla publicity projektu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Funkční styly.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Struktura inzertního oznámení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_323_Zpráva, oznámení AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ivana Francová, SOU Liběchov
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Publicistický styl Znaky a útvary.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
TVORBA A OCHRANA MAJETKU Mgr. Michal Oblouk. TVORBA MAJETKU  základním zdrojem pro získání majetku je cílevědomá lidská činnost = PRÁCE (výdělečná činnost.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Typologická matice tisku podle jeho zaměření a cílových skupin čtenářů
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
TISKOPISY JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Mgr. Michal Oblouk HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
ZPRÁVA OZNÁMENÍ Mgr. Michal Oblouk.
9. ročník Michaela Hantková
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Piktogram reklama logo
1.
Transkript prezentace:

INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU Mgr. Michal Oblouk

zpráva, oznámení, referát, inzerát, leták, plakát zpravodajské cílem je seznámit čtenáře s aktuálními událostmi zpráva, oznámení, referát, inzerát, leták, plakát INFORMAČNÍ ÚTVARY

stručně, jasně a srozumitelně informuje o události, která se stala (CO, KDY a KDE) jednoduché jazykové prostředky, přitažlivé titulky, grafická úprava bývá spojena s hodnocením základní žánr zpravodajství – vlastnosti: aktuálnost, věcnost, objektivita, přesnost, úplnost, spolehlivost ZPRÁVA

ZPRÁVY

informuje o události, která se teprve stane, k níž teprve dojde musí v něm být uvedeny všechny potřebné údaje – o jakou akci se jedná (název akce, účel), kde se akce koná, kdy se koná (přesné datum, hodina začátku, popř. odkdy dokdy), kdo akci pořádá, komu je určena a další informace či pokyny pro účastníky (např. výše vstupného, program) bývá spojeno s výzvou druhem oznámení je také pozvánka OZNÁMENÍ

OZNÁMENÍ

REFERÁT krátký útvar, přinášející přehledně uspořádané informace výstižný a jazykově správný souvislý projev podává souhrnnou zprávu o nějakém díle nebo osobnosti REFERÁT

placené textové nebo obrazové sdělení v masových médiích cíl – upoutat, zaujmout důležitá volba grafických prostředků – typ, čitelnost, výraznost, odlišnost písma občanské inzeráty - nabídka prodeje či koupě nějakého předmětu denní potřeby, nadbytečného zboží, osobních služeb, seznámení se s jinými osobami, vzájemné výměny předmětů, nábor do nějakého spolku či občanského sdružení, oznámení o svatbě, promoci, životním jubileu, úmrtí osoby, vzpomínky na zemřelé apod. podnikatelské inzeráty - propagace a reklama nějakých výrobků, zboží, prací a služeb, nabídka volných pracovních míst, výběrová řízení do různých vedoucích a řídících funkcí, vyhlášení veřejných soutěží apod. INZERÁT/REKLAMA

INZERÁTY

zpravidla tištěný dokument, který propaguje nějaký výrobek, činnost, myšlenku apod. LETÁK

PLAKÁT rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech s použitím textu a obrazu nabízí zboží, umělecké dílo či produkci, zábavu, názor apod. působí na širokou veřejnost, své zájemce si nevybírá, má upoutat pozornost, barevné provedení má být nápadné, výrazné, ale ne křiklavé, text pak stručný a výstižný (co, kde, odkdy - dokdy) PLAKÁT

ZDROJE http://www.protrail.info/index.php?tra=protrail&fil=media http://detskydomov.jesenik.com/15146/nase-negativni-zkusenost-s-medii/ http://www.krize-cr.cz/apple-ipad/040220103982 http://www.aperta.cz/projekty-z-esf-1/realizovane-projekty/projekt-v-ramci-op-rlz---opatreni-33.htm http://www.bystrcnik.cz/?tag=zasypana-studna http://www.radambuk.cz/cz/ http://www.pozitivni-noviny.cz/cz/clanek-2007110028 http://cs.wikipedia.org/wiki/Inzer%C3%A1t http://www.idobryden.cz/radkova-inzerce/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Plak%C3%A1t http://www.foxter.cz http://www.svobodni.cz/8-volebni-kampan/130-letak/ http://www.feschuvyroba.cz/letak.html http://www.ceskatelevize.cz/specialy/kytice/plakat.php http://www.kultura.slansko.cz/akce/2008/06/hudba-na-namesti-2008 ZDROJE