Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: www.mup.cz/soutez Osobní business.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Název Heslo/motto Datum
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Konference „Budoucnost česko-polské přeshraniční spolupráce“ Ostrava, Prioritní oblast 2. – Hospodářská spolupráce Projekt Spolupráce.
Využití potenciálu mobilního kanálu
2004 Poznání sebe sama …. 2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
Financování vzniku a rozvoje Start-up prostřednictvím Business Angels Petr Mandelík.
Zlepšování jakosti.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
Pro ty co mám ráda Lidé přicházejí do našich životů z nějakého DŮVODU, na určité OBDOBÍ anebo na CELÝ ŽIVOT. Když je budeme umět rozlišovat, tak budeme.
„Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MARKETINGOVÝ MIX.
Koučování a koučovací otázky
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Finanční gramotnost – klidná cesta rozbouřeným mořem financí Jaké znalosti a dovednosti musíme mít, abychom naplnili vlastní cíle?
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
KOUČOVACÍ PŘÍSTUP Mgr. Jana Kazíková Mgr. Andrea Baumannová.
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Sdružení mladých sklerotiků Pacientská organizace pro zkvalitnění života s roztroušenou sklerózou.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Název společnosti Produkty a služby
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Koučink dětí a mladistvých
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Prezentace obchodního plánu
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
kvalitní zákaznický servis
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Velvyslanectví Bulharské republiky
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Transkript prezentace:

Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business model a Lean Canvas Lektor: Richard Lukáš

Vědět, co chceme, není normální. Je to vzácný a náročný psychologický úspěch Abraham Maslow

„Většina těch, kdo hledají místo a nenajdou práci svých snů, neselhává proto, že by jim chyběly informace o trhu práce. Postrádají informace o sobě samých.“ Dick Bolles

Cvičení láska a partnerství zábava a odpočinek kariéra a práce přátelé a rodina osobní a duchovní růst majetek kondice a zdraví ???

Co je to ideální kariéra? Průsečík: Zájmů - toho, co nás nadchne a baví Příklad: jednoduchost, příroda, učení se novým dovednostem, osobní růst, dobrodružství, různorodost Dovedností a schopností - získaného a přirozeného nadání, toho co zvládneme snadno Analyzovat problémy, přicházet s nápady, vyvíjet řešení, dát podnět k akci, dobře spolupracovat s ostatními Osobnosti - jakým způsobem rádi pracujeme a komunikujeme s ostatními Zkoumavý, společenský, tvořivý, podnikavý, otevřená a autentická komunikace

Cvičení zájmy Dovednosti a schopnosti osobnost

Záměr Které tři činnosti vás nejvíce baví a jdou vám? S jakými lidmi byste rádi trávili svůj čas? Jak byste chtěli pomáhat druhým? Rád(a) bych POMÁHAL(A) LIDEM prostřednictvím těchto ČINNOSTÍ

Lean startup metodologie

Modelování versus plánování

Společný příklad

1

Problémy 3 nejdůležitější problémy, které chcete řešit Nemít problém je problém Existující alternativy Jak se tyto problémy řeší teď? Kdo je konkurence?

2

Segmenty zákazníků Pro koho to děláme? Kdo jsou nejdůležitější zákazníci? Všichni = nikdo Zákazník ≠ účastník Early adopters jací jsou naši počáteční zákazníci? Kdo je ideální zákazník?

3

Řešení Jak hodláte řešit uvedené 3 problémy? Stručně, netrávit s řešením mnoho času Popsat řešení pro každý problém

4

Nabízená hodnota Proč by váš projekt měl zákazníky zajímat? Co jim to přinese? Zaměřit se na výsledek pro zákazníka Zaměřte se na hodnotu, kterou vnímají existující zákazníci Zacilte se na early adopters Jaké jsou známé analogie k vašemu produktu? Co je to pomelo?

5

Marketingové kanály Jak se dostanete k zákazníkům? Jak jsou marketingové kanály propojeny? Který kanál funguje nejlépe? Který kanál je finančně nejefektivnější? Buďte kreativní, hledejte nevšední cesty Nezastavit se na facebooku, ale hledat fyzické, reálné cesty

6

Neférová výhoda Co máte a vaše konkurence to nemůže lehce okopírovat? Proč byste to měli dělat zrovna vy? Když mi řeknete svůj nápad, co mi zabrání ho udělat taky?

7

Klíčové metriky Co musíme měřit, abychom poznali, že jsme úspěšní? Co pro nás znamená úspěch? Alespoň jedno číslo, které vám řekne, že to děláte správně

Testování a výzkum

Testujeme hypotézy = modelování (vs. plánování) Ověřujeme problémy i řešení Problem / Solution fit (problém, nápad, tvorba řešení) Product / Market fit (tvorba produktu, služby, zpětná vazba, měření) Scale (učení, růst, investice) Jak? pozorování, rozhovor, vlastní zkušenost

Co jsme se dnes naučili? …………………………………..

Děkuji za pozornost! Vaše případné dotazy a prosby o radu při tvorbě vašeho lean canvasu rád zodpovím na adrese