Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business model a Lean Canvas Lektor: Richard Lukáš
Vědět, co chceme, není normální. Je to vzácný a náročný psychologický úspěch Abraham Maslow
„Většina těch, kdo hledají místo a nenajdou práci svých snů, neselhává proto, že by jim chyběly informace o trhu práce. Postrádají informace o sobě samých.“ Dick Bolles
Cvičení láska a partnerství zábava a odpočinek kariéra a práce přátelé a rodina osobní a duchovní růst majetek kondice a zdraví ???
Co je to ideální kariéra? Průsečík: Zájmů - toho, co nás nadchne a baví Příklad: jednoduchost, příroda, učení se novým dovednostem, osobní růst, dobrodružství, různorodost Dovedností a schopností - získaného a přirozeného nadání, toho co zvládneme snadno Analyzovat problémy, přicházet s nápady, vyvíjet řešení, dát podnět k akci, dobře spolupracovat s ostatními Osobnosti - jakým způsobem rádi pracujeme a komunikujeme s ostatními Zkoumavý, společenský, tvořivý, podnikavý, otevřená a autentická komunikace
Cvičení zájmy Dovednosti a schopnosti osobnost
Záměr Které tři činnosti vás nejvíce baví a jdou vám? S jakými lidmi byste rádi trávili svůj čas? Jak byste chtěli pomáhat druhým? Rád(a) bych POMÁHAL(A) LIDEM prostřednictvím těchto ČINNOSTÍ
Lean startup metodologie
Modelování versus plánování
Společný příklad
1
Problémy 3 nejdůležitější problémy, které chcete řešit Nemít problém je problém Existující alternativy Jak se tyto problémy řeší teď? Kdo je konkurence?
2
Segmenty zákazníků Pro koho to děláme? Kdo jsou nejdůležitější zákazníci? Všichni = nikdo Zákazník ≠ účastník Early adopters jací jsou naši počáteční zákazníci? Kdo je ideální zákazník?
3
Řešení Jak hodláte řešit uvedené 3 problémy? Stručně, netrávit s řešením mnoho času Popsat řešení pro každý problém
4
Nabízená hodnota Proč by váš projekt měl zákazníky zajímat? Co jim to přinese? Zaměřit se na výsledek pro zákazníka Zaměřte se na hodnotu, kterou vnímají existující zákazníci Zacilte se na early adopters Jaké jsou známé analogie k vašemu produktu? Co je to pomelo?
5
Marketingové kanály Jak se dostanete k zákazníkům? Jak jsou marketingové kanály propojeny? Který kanál funguje nejlépe? Který kanál je finančně nejefektivnější? Buďte kreativní, hledejte nevšední cesty Nezastavit se na facebooku, ale hledat fyzické, reálné cesty
6
Neférová výhoda Co máte a vaše konkurence to nemůže lehce okopírovat? Proč byste to měli dělat zrovna vy? Když mi řeknete svůj nápad, co mi zabrání ho udělat taky?
7
Klíčové metriky Co musíme měřit, abychom poznali, že jsme úspěšní? Co pro nás znamená úspěch? Alespoň jedno číslo, které vám řekne, že to děláte správně
Testování a výzkum
Testujeme hypotézy = modelování (vs. plánování) Ověřujeme problémy i řešení Problem / Solution fit (problém, nápad, tvorba řešení) Product / Market fit (tvorba produktu, služby, zpětná vazba, měření) Scale (učení, růst, investice) Jak? pozorování, rozhovor, vlastní zkušenost
Co jsme se dnes naučili? …………………………………..
Děkuji za pozornost! Vaše případné dotazy a prosby o radu při tvorbě vašeho lean canvasu rád zodpovím na adrese