Informační systémy podnikové systémy CRM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Advertisements

Základní koncepty systémové integrace
Podnikové informační systémy úvod
Jan Zmátlík / Petr Pošvic / Martin Rendl
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Oblast nástrojů Prostředí Popis produktů Kritéria Vyhodnocení.
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Simon, Štancl, Vajdl, Valenta.  Sunnysoft mControl je komplexní řešení pro kontrolu a správu firemních PDA zařízení. Jde o nový produkt na trhu přinášející.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Systémové pojetí hospodářské organizace
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Digitální mapa Prahy.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Dodatek k prezentaci Logistické systémy vývoj, charakteristika a použití Lenka Stiessová Pavla Muhlbachová Jana Jurková Sanjin Hasić Jiří Ullmann.
Školní informační systémy
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Realizační tým ICZ duben 2005
Microsoft Dynamics CRM
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Model strategie marketingového mixu
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Systémy pro podporu managementu 2
CRM – moderní trendy.
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Vztahy se zákazníky.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Databázové systémy přednáška 13 – Analýza a reporting
Katedra řízení podniku
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
CRM Open Ing. Tomáš Myslivec.
Informační systémy podnikové systémy CRM
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

Informační systémy podnikové systémy CRM Ing. Roman Danel, Ph.D. roman.danel@vsb.cz Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta

Obsah přednášky Co je to CRM? Co CRM řeší, co je jeho cílem? Odkud CRM čerpá informace? Z jakých částí se skládá? Jaké jsou historické etapy CRM systémů? Jaká jsou kritéria pro výběr CRM? Jaké jsou typy CRM?

Co je CRM? CRM – Customer Relationship Management Systémy pro řízení vztahů se zákazníky. Dříve: Relationship Marketing

Co přináší zisk Úvaha, co přináší firmě zisk: Dříve – Produkt Dnes – Zákazníci kupující produkt

Co CRM řeší? Jak podchytit informace o zákaznících stávajících i budoucích Jak podchytit ty zákazníky, kteří přinášejí největší zisk Jak vytvořit služby a produkty, které budou zákazníkům vyhovovat a které přinesou zisk Jak nejlépe se zákazníky komunikovat Zastupitelnost pracovníků obchodu a marketingu

Cíl CRM Analytický nástroj – podpora plánování Vyhledání a rozpoznání klíčových zákazníků Pomoc při vytváření podnikové strategie Záznam znalostí o zákaznících, jejich chování, potřeb, preferencí, zvyků Predikce přání zákazníků Podpora marketingu Podpora komunikace se zákazníky

Úspěšný CRM Konzistentní data zákazníka přístupná on-line v celé IT infrastruktuře

Zdroje CRM Emaily Telefonické rozhovory Přímé kontakty Zdroje z firemní oblasti – soubory, objednávky, smlouvy, kontrakty, web

Architektura CRM Databáze, datový sklad Prostředky pro vedení dialogu se zákazníkem Prostředky pro přizpůsobování produktů a služeb zákazníkům – vrstva vzájemné komunikace Predikce, BI nástroje Automatizace marketingových činností, prodeje, servisních služeb, …

CRM a BI

CRM – přehled modulů evidence obchodních partnerů a kontaktů obchodní případy a příležitosti marketing související informace komunikace plánování analýza a vyhodnocení

Faktory pro výběr CRM Jaké má subjekt zkušenosti s problematikou CRM? Jak velká je organizace? Jak velký je rozpočet? Požadavky návratnosti Jak velká je cílová skupina? Existuje na trhu CRM informační systém pro konkrétní firemní odvětví? Které podnikové činnosti vzhledem k řízení vztahů se zákazníky by měly být automatizovány? Jaká bude vazba CRM IS na další firemní informační systémy?

Kritéria pro výběr systému CRM Kvalita správy adres a kontaktních údajů Informace v kontextu Práce s dokumenty Vyhodnocování obchodních případů Přehlednost Podpora týmové práce

CRM – stupně nasazení Nejnižší – iniciativa obchodu na straně zákazníka Pre-CRM – obchodní oddělení, nekoordinovaný přístup 0. stadium – tradiční marketing na produkt 1. stadium – orientace na zákazníka 2. stadium – proaktivní přístup

Typy CRM Operativní CRM Zajišťuje realizaci CRM strategie, podporu obchodu a marketingu, tvorba kampaní, call-centra Automatizace komunikačních a prodejních procesů Analytický CRM Analýza dat o zákaznících - Data Mining, Web Mining, … Jednotný pohled na zákazníka a jeho vývoj v čase Kolaborativní CRM - Rychlé a zabezpečené šíření vhodných klientských informací na odpovídající místa ve firmě

Analytické CRM

Analytické CRM Hledání potenciálních prodejních kanálů Analýza chování zákazníků Optimalizace marketingových kampaní Analýza a vyhodnocení marketingových kampaní Podpora při rozhodování (např. předpovídání zákaznické rentability)

Web mining Structure Mining - jak kupující používají web (jaké linky, jak využívají reklamu…) Content Mining – data posbíraná přes vyhledávače Usage Mining – data z on-line formulářů

Kolaborativní CRM Zahrnuje speciální funkcionalitu, která umožňuje komunikaci společnosti a jeho zákazníků prostřednictvím různorodých kanálů za účelem dosažení vyšší kvality vztahů se zákazníky. Cílem kolaborativního CRM je získávání a sdílení informací různými odděleními, pro zvýšení kvality poskytovaných služeb zákazníkům. Prodej – technická podpora - marketing

CRM by měl reflektovat Segment trhu ve kterém podnik působí Velikost podniku Typ a množství zákazníků Typ a množství obchodních kanálů

Trh se CRM Celosvětově 8 mld USD SAP, Microsoft, Oracle, SalesForce, …

Zdroje http://www.crmforum.cz/ http://www.crmportal.cz/ Přehled CRM systémů na českém trhu: http://www.systemonline.cz/prehled-informacnich-systemu/crm-systemy/

CRM - shrnutí Co je to CRM? Co CRM řeší, co je jeho cílem Systém pro správu informací o zákaznících Co CRM řeší, co je jeho cílem Zákazníci přinášejí zisk, analýzu klíčových zákazníků, podpora při rozhodování, marketingové kampaně Z jakých částí se skládá? Databáze centralizující informace, BI, software pro záznam informací o zákaznících, sw pro call centra apod. Historický vývoj Od iniciativy na straně zákazníka po proaktivní přístup Jaká jsou kritéria pro výběr CRM? Segment trhu, počet a typ zákazníků, zkušenosti se CRM, … Jaké jsou typy CRM? Operativní, analytický, kolaborativní