Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice
Cíle projektu NIP Propagace destinace ČR na domácím trhu Propagace destinace ČR jako celku v zahraničí (zvýšení povědomí o ČR jako o turisticky zajímavé a „trendy“ lokalitě) Propagace jednotlivých turistických regionů ČR Podpora potenciálních i reálných návštěvníků ČR Zlepšení propojení subjektů aktivních v CR Využití monitoringu soc. sítí (např. morfování systému atd.) Zkvalitnění statistik o CR Efektivní využití mobilních aplikací a mob. internetu
Dřívější snahy o vybudování NIP První snahy v 90. letech RIS (1998) – vznik z iniciativy ATIS (ATIC) Czechtourservice (2002) – ČCCR – na začátku dochází k významnému rozšíření, nebyl však dlouhodobě udržitelný Důvody neúspěchu těchto projektů: vysoká cena - vybudování, provoz absence vhodných technologií nízká penetrace internetu primitivní grafické prostředí RIS –
(Nad)Národní turistické portály v zahraničí Oficiální turistické portály fungují již ve většině vyspělých zemích Odlišují se rozdílnou kvalitou zpracování a nabízených služeb Většina informačních systémů je úzce propojená s rezervačními systémy
Zastřešuje tur. informační zdroje z celé Evropy, přehledné a ucelené grafické prostředí Malý počet jazykových mutací, informace z jednotlivých zemí/destinací v obecné rovině, nízká míra aktualizace
Přehledný rezervační systém, efektivní využití Google Maps Chybí rezervace dopravních spojů přímo na portále, odkazy na rezervační systém přepravců jsou těžko k nalezení
Snadná orientace, neořezané jazykové mutace, vynikající rezervační systém Nedostatky v grafickém zpracování
Kvalitní filtry a rozložení, speciální slevové nabídky, přehlednost, mnoho kvalitních jazykových mutací Nepřehledný rezervační systém dopravních prostředků, příliš jednoduchá grafika
Koncepce portálu NIP shromažďuje regionální a celostátní informace NIP informace distribuuje do zahraničí Distribuce pomocí webového portálu, marketingových kampaní. NIP zajišťuje dostupnost relevantních dat v reálném čase a na jakémkoliv místě (mob. aplikace) NIP integruje prvky moderních technologií a trendů
Schéma portálu Call centrum Správa obsahu Statistické nástroje Nástroje propagace Soc. sítě Multimediální galerie Databáze Regiony
Databáze NIP 7 a více jazyků Pravidelná aktualizace Zařazení subjektu do databáze zdarma Možnost úprav databáze samotnými subjekty Využití potenciálu TIC při naplňování, aktualizaci a kontrolách databáze V rámci ČR nyní neexistuje žádné podobné řešení.
Příklad zobrazování subjektů z databáze Statistické nástroje
Schéma sběru dat do databáze NIP
Prvky sociálního CRM Zapojení klientů prostřednictvím soc. sítí (např. booking přes foursquare) Využití údajů o aktivitách klientů
Informace a vzhled „ušité“na míru
Trendy využívání mobilního internetu EU zavádí regulace cen roamingových tarifů – cena roaming = cena domácí tarif zahraniční turisté nebudou datové připojení vypínat
V roce 2014 se bude internet využívat více na mobilních zařízeních než na PC
Zvyšování rychlosti přenosu dat
Rozšířená realita součástí NIP
Virtuálními prvky doplněna realita Úzké propojení s mobilními telefony a tablety Využití LBS, mobilního internetu a dalších technologií pro optimální zobrazení
Mgr. Petr Moc Odbor IPCR CzechTourism Tel.: