Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Konference HR ŽIVĚ Vzděláváním k vyšší výkonnosti Kdy je vhodný čas pro spolupráci s poradenskou společností Irena Grimová, Training & Development Head.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základní škola, Brno, Štolcova 16
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Nabídka personálních služeb
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Identifikace a rozvoj talentů ve skupině PRECIOSA
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Struktura personální směrnice
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Nabídka služeb TMS Petr Galatík – TMS, A.B.Svojsíka 28, Vyškov, telefon: , mobil: fax: mail:
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
Vzdělávání zaměstnanců
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
Komplexní systém hodnocení
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Vzdělávání v období snižování nákladů
Podpora procesů uznávání
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s. Ukázka modelové situace, diskuse Dana Pokorna

Obsah Vstupní situace a požadavky společnosti Zentiva Požadavky na vzdělávání manažerů ve společnosti Výběrové řízení na dodavatele vzdělávání Současná situace ve vzdělávání manažerů

Vstupní situace ve společnosti Ukončení fúze Léčiva a Slovakofarma (2003-2004) Odlišné postupy ve vzdělávání v jednotlivých zemích Osvědčení dodavatelé v jednotlivých zemích Odlišná politika rozvoje zaměstnanců v jednotlivých zemích

Odlišnosti jednotlivých zemí ve vzdělávání ČR – vysoká úroveň dodavatelů tréninku, široká nabídka akcí, vstřícný postoj společnosti ke vzdělávání, evidence realizovaných akcí SR – vstřícný postoj společnosti ke vzdělávání, ne pro všechny skupiny zaměstnanců, omezený počet dodavatelů na trhu vzdělávání, nižší standardy nabízených služeb ve vzdělávání Baltské republiky (BALT) – vlastní, odtržený systém vzdělávání, náhodný výběr dodavatelů, komplikovaná situace v komunikačním jazyce

Identifikované nedostatky ve vzdělávání Plánovitost ve vzdělávání Systematičnost ve vzdělávání skupin manažerů Sledování účelnosti volby vzdělávacích akcí Sledování implementace získaných poznatků Evidence zpětné vazby na kvalitu akcí

Nová politika vzdělávání zaměstnanců korporace Zentiva Cíle jsou formulovány v: HR Strategie - leadership - internacionalizace - zvyšování výkonu Směrnice HR procesu - ucelený systém - návaznost na další HR procesy Kompetenční model - manažerské kompetence

Cílová koncepce vzdělávání manažerů v Zentiva a.s. Jednotný systém pro všechny manažery Obsah založen na manažerských kompetencích Všechny úrovně řízení vlastní program Všechny regionální zastoupení jednoho dodavatele Certifikace tréninkových programů v zemi (EU)

Manažerské kompetence

Manažerská pyramida Úrovně řízení manažerů ve firmě Specifika v úrovních řízení Leader a Koučing Cíl: zlepšit osobní manažerský styl, rozvíjet dovednosti lídra, vést změnu, motivovat a stmelit manažerský tým Kdo: Expertis Ph, ŠMR Ol, LD Assoc.UK Certifikát: MŠMT a ILM Top úroveň řízení Cíl: podpořit vyšší výkon a kvalitu vedení lidí, rozvíjet manažerské dovednosti, motivovat a stmelit manažerský tým Kdo: Expertis Ph, ŠMR Ol, LD Assoc.UK Certifikát: MŠMT a ILM Střední úroveň řízení Linioví manažeři Cíl: podpořit vyšší výkon a kvalitu vedení lidí, rozvíjet základní manažerské znalosti a dovednosti, naplňovat roli manažera v Zentivě, motivovat a stmelit manažerský tým Kdo: Interní lektoři a oboroví specialisté Certifikát: Zentiva

Volba realizátora vzdělávání (externí vs. interní)

Firemní směrnice ke vzdělávání – příprava vzdělávací akce Definice cíle Jasný obsah Určení cílové skupiny Konzultace lektorského obsazení (interní vs. externí) Určení doby realizace (v pracovní době vs. mimo pracovní dobu) Určení způsobu vyhodnocení akce

Firemní směrnice ke vzdělávání – kritéria výběru externího dodavatele Kvalita/spolehlivost - reference - nabídka - mlčenlivost - smlouva - pojištění Flexibilita - reflexe standardů Zentivy, ochota a míra spolupráce - ochota a míra spolupráce Cena - v porovnání s rovnocennými nabídkami

Formulované požadavky na dodavatele Cíl - konkrétní Obsah – témata, rozdělení do seminářů Rozsah – 1 rok, rozvrh seminářů Certifikát – požadavek, konkrétní nabídka Metody – tréninkové, rozpracovaná metodika Zjištění vstupní úrovně – požadavek, konkrétní nabídka Evaluace, implementace - požadavek, konkrétní nabídka Lektoři – vedoucí lektor + lektoři, CV, reference Ceny – tréninkový den/ostatní, konkrétní nabídka Představení společnosti Reference relevantní k výběrovému řízení

Výběrové řízení - zadání Ráda bych Vás touto formou oslovila s nabídkou zúčastnit se výběrového řízení na dodavatele tréninkového programu pro střední a vyšší management Zentiva. V nabídce by nemělo chybět: návrh řešení tréninkového programu - metodika - přípravy, provedení, ověření dosažených cílů návrh sestavení bloků / témat představení společnosti - relevantně k výběrovému řízení představení osob, které trénink povedou+ osob, které by na projektu se Zentivou spolupracovali reference - relevantně k výběrovému řízení cena za tréninkový den ostatní ceny (příprava- pokud počítáno zvlášť) časové možnosti

Kola výběrového řízení 1. Kolo Inzerce Výběr dle požadovaných kritérií 2. Kolo Oslovení 3 – 6 vybraných firem – osobní schůzka Výběr dodavatele (+ 1 náhradník) 3. Kolo Vyjednávání o podmínkách realizace 4. Kolo Pilotní trénink

1. Kolo výběru Hodnocení nabídek - vyřazovací Kritéria výběru Země Počet oslovených Počet přihlášených ČR 58 41 SR 30 20 BALT 1 Hodnocení nabídek - vyřazovací Kritéria výběru Nabízí všechny obory? nabízí certifikát? Je systém evaluace a implikace do praxe součástí programu? Výuka měsíčně max. 2 dny – celkem 1 rok? Organizace výuky na straně firmy?

2. Kolo výběru Osobní rozhovor s garantem programu a vedoucím lektorem 6 vybraných společností v ČR/SR Porovnávací kritéria výběru - cena - způsob organizace střední a vrcholové úrovně - druh certifikátů (ČR, EU…) - metody výuky (způsob výuky znalostí – e-learning, způsob tréninku) - způsob evaluace a implikace - celistvost celého programu - lektoři - způsob komunikace s účastníky – el.komunikace

3. Kolo výběru Vyjednávání o konkrétních podmínkách realizace 2 – 3 vybrané společnosti v ČR/SR Oblasti vyjednávání - vzájemný poměr – cena, rozsah služeb - postup při vstupním a výstupním hodnocení - flexibilita a reakce na naše požadavky - kvalita studijních materiálů - zařazení velkých případových studií, manažerských her - rozsah dalších služeb v el.komunikaci s účastníky - způsob uvedení programu na interní trh Zentivy

Současná situace Země Počet skupin Provedené akce Průběžné úpravy ČR 3 4 ano SR 2 5* ano BALT 1 3 ano * 2 hodnocení SM/VM + 2 témata SM + 1 téma SM+VM

Očekávané výstupy z akce Postupná implementace osvědčených postupů Výměna názorů mezi dodavateli Viditelný a srozumitelný článek Firemní kultury Jednotná implementace Trénink manažerů v požadovaných kompetencích Propojení jednotlivých úrovní manažerů

„Výsledky jsou způsobeny děláním správné věci, nikoliv věcí správně. “ „Výsledky jsou způsobeny děláním správné věci, nikoliv věcí správně.“ Peter Drucker ? Děkuji Vám za pozornost!