Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Digitální učební materiál
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teploměr. Jednotky teploty
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Digitální učební materiál
Měření teploty.
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Látky a tělesa.
Anders Celsius – – Byl to švédský astronom a fyzik. Byl to švédský astronom a fyzik. Je to autor Celsiovy stupnice.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
zpracovaný v rámci projektu
Měření teploty LC.
Teplotní roztažnost pevných látek
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Tato prezentace byla vytvořena
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Změny teploty vzduchu v průběhu času
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Teplota – souhrnná cvičení I.
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006

Cíl: Žák si rozšíří poznatky o základní fyzikální veličině – teplotě, pochopí princip, konstrukci a využití teploměrů v praxi, vyhledává informace z internetu. Důležité pojmy: Fyzikální veličina – teplota, Celsiův stupeň, měřidla k měření teploty, průměrná denní teplota

Teplota je základní fyzikální veličina, kterou používáme k popisu stavu tělesa. Mění se při zahřátí tělesa nebo při jeho ochlazování. název: teplota označení: t základní jednotka: Celsiův stupeň značka: °C

Základní body Celsiovy stupnice jsou dva: 0 °C – teplota tajícího ledu 100 °C – bod varu vody Anders Celsius (1701-1744) byl švédský matematik a fyzik. Je po něm pojmenována základní teplotní stupnice.

Její jednotkou je kelvin – K. Kelvinova stupnice Její jednotkou je kelvin – K.

K měření teploty používáme teploměry. a) kapalinový (rtuťový, lihový), jsou založeny na objemové roztažnosti kapalin b) bimetalový je založen na objemové roztažnosti kovů

Teplota vzduchu venku se během dne mění: nejnižší je obvykle ráno nejvyšší je obvykle odpoledne Příklad: 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 11 15 19

Z tabulky můžeme vypočítat průměrnou denní teplotu vzduchu. Číselné hodnoty naměřených teplot sečteme a součet dělíme počtem měření: 12 + 10 + 11 + 15 + 18 + 19 + 20 + 19 + 16 + 15 + 14 + 12 = 181 181 : 12 = 15,1 = 15 Průměrná denní teplota vzduchu byla asi 15 °C.

Graf závislosti teploty na čase

Mezipředmětové vztahy: Př: Způsob vyrovnávání se organismů s měnící se teplotou v různých ročních obdobích. Ov: Historie sledování teploty. Z: Teplota na povrchu Slunce a planet, vegetační pásma a souvislost s proměnnou teplot, meteorologie.

Použitá literatura: RAUNER Karel a kol. Fyzika pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-210-1. KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní škol. 2. upravené vydání. Praha: Prometheus, 2004. ISBN 80-7196-246-5.

Děkuji za pozornost…