Zpracováno: 20. 11. 2013 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠablonaIII/2 č íslo materiálu389 Jméno autoraMgr. Alena Krej č íková T ř ída/ ro č ník1. ro č ník Datum vytvo ř ení
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
AIRSOFT.
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
Svobodní zednáři.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_672.
Velké planety Plynní obři
KERAMICKÉ SUROVINY A MATERIÁLY.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
2012 / 2013 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Senioři a Strategie pro Brno Mgr. Eva Gregorová Kancelář strategie města Magistrát města Brna 31. Březen 2011, Jihlava, Rodinná politika v centru pozornosti.
STAROVĚKÉ STÁTY - EGYPT Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_4_ STAROVĚKÉ STÁTY – EGYPT Téma: Dějiny.
Mgr. Jana K ř ehlíková.  základní funkce um ě ní  spjata s kategorií odrazu a obraznosti  zobrazení a vysv ě tlení mimolit. skut.  dílo rezignující.
Ukrajinci v ČR Adaptace II. Historie přítomnosti v ČR Pojem Ukrajinec – Malorus, Rusín.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis (základní slohový postup) Název sady:Funkční styly.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – odborný popis Název sady:Funkční styly (prostě sdělovací,
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_9_Kultura mezi válkami Téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ TĚLES Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_29.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Edita Macků Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_04.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
Reliéf podle Arcimbolda
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Dětské skupiny HZS PK Jana Juristová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KUBISMUS Metelková Surov.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kultura a věda mezi válkami
Estetika pracovního prostředí 4. S
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

 p ř etrvává vazba na realitu  prosazují se moderní tendence – expresionismus, kubismus, futurismus, abstrakce  prosazuje se v ě tšinou figurativní tvorba  vyu ž ívá se mramoru, bronzu, hlíny, d ř eva  um ě lecký zám ě r prostupuje impresionistická pocitovost a ztvárn ě ní cit ů

 vrátil se do Norska po pa ř í ž ském pobytu a inspiraci Rodenem  figurativní skulptury jsou oslavou síly a krásy lidského t ě la  vyvolaly p ů lstoeltí trvajících prudkých kontroverzí

 futurismus  „Socha ř ství musí dát objekt ů m ž ivot tím, ž e bude systematicky, smyslovými a výtvarnými prost ř edky, vyjad ř ovat, jak se prodlu ž ují do prostoru.“ (Boccioni)

 surrealismus  konstrukce rokování archaických duch ů  vyu ž il automobilových sou č ástek  proslulý kolá ž emi a frotá ž emi

 kubismus  asamblá ž – b ř icho z prout ě ného košíku, rohy z vinného ke ř e, zadek z osv ě tlovacího t ě lesa

 sna ž il se o co nejv ě tší oprošt ě nost tvaru od reality  č erpal z orientálního myšlení – knihy tibetského mnicha z 11. století - Minarepy  na rozkaz policejního prezidenta sta ž eno z výstavy 1920 pro „obscénnost“

 tvo ř il asamblá ž e  vytvo ř il teorii „aktivní prázdnoty“ – vycítil hodnotu a ú č innost prázdných míst  vyst ř ídal konvexnost s konkávností (prohloubené a vypouklé prostory)  vyu ž íval i pr ů hledné materiály

 kubismus  postava je redukována na profil a vzájemné p ř ekrývání tvar ů  zajímal se o skulptury primitivních národ ů

 kubismus zjemn ě ný zaoblenými liniemi  verze zpracování aktu  d ě lnický p ů vod propojuje jeho um ě leckou tvorbu s ř emeslnou poctivostí

 dlouhotrvající zájem o daný nám ě t  záliba v melodramati č nosti a symbolice  t ě lo je pojato na zp ů sob lyry  postava nabývá rázu dramatické masky

 socha tvarov ě schematická a statická  kubistický pohled ztvárn ě ní  p ř edznamenává posun k futurismu - pohybu

 „bezpodmíne č ný elementarismus“  mezi surrealismem a abstrakcí  „…produkovat tak, jako rostlina produkuje plod, ne reprodukovat…“ (Arp)

 instalována ve Skotsku  první skotský plenérový socha ř  pracoval na sochách ur č ených pro umíst ě ní v p ř írod ě  základní tematiku nacházel v rodin ě

 zdánliv ě matematicky p ř esný a dynamický stroj  vyvolává iluzi pohybu, a č koli zcela statická konstrukce

 série tvar ů v podob ě jemných pr ů svitných sítí  vlákna z plastické hmoty a nerezav ě jící oceli  hra sv ě tla a nehmotných ploch

 expresionistická deformace  zápas o vyjád ř ení emoce – jak vid ě t lidskou postavu v prostoru

 vytvá ř el zprvu asamblá ž e z vy ř azených strojních sou č ástek a ž elezného šrotu  pozd ě ji vystavil automobilové karosérie slisované do r ů znobarevných blok ů  souvislost s pop-artem

 hladký elementární tvar  kubismus, abstrakce  mnohosymbolická skulptura

 „neproveditelné“ spojení dvou tvar ů pat ř ící k nejstarším, jaké kdy lidstvo znalo  minimalismus

 PIJOAN, José. D ě jiny um ě ní / 10. Praha: Odeon, ISBN  PROKOP, Vladimír. Kapitoly z d ě jin výtvarného um ě ní pro výuku d ě jin um ě ní na st ř edních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.