První národní cyklo a in-line průzkum Popularita regionů Zájem o služby pro cyklisty a in-line bruslaře Brno, 12. ledna 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Ruzanna Sargsyan dobrovolnice z Arménie Jeďte jako DOBROVOLNÍCI do celého světa!
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Nabídka Klubu českých turistů na roky 2008 a 2009 EUROBEDS.
Nadace Jihočeské cyklostezky Aktivity Nadace Jihočeské cyklostezky Seminář: Rozvoj cykloturistiky v jižních Čechách, Třeboň,
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
První národní cyklo a in-line průzkum Hlavní závěry a výzvy Jak dál Brno, 12. ledna 2012.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Dívčí Akademie ragby 2013 Nabídka pro partnery | Praha.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
Projekt empirického výzkumu
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Certifikace služeb cestovního ruchu Minikonference cestovního ruchu Chrudimska 20. dubna 2010.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar Cyklotrasa 14.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
ISSS, Jaroslav Winter BMI sdružení Veřejně přístupný Internet ano, nebo ne?
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Propagace cyklistiky v Jihlavě „Budování infrastruktury, odstraňování bariér, propagace a kampaně“ Ing. Jaroslav Vymazal, primátor statutárního města Jihlavy.
Krušnohorský singletrail. Mladé občanské sdružení působící v oblasti rozvoje cestovního ruchu v centrálním Krušnohoří. Hlavním těžištěm naší práce je.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
1 Češi jezdí na kole Ing. Jitka Vrtalová NaKole.cz Cyklisté v Česku - kdo jsou a co chtějí.
První národní cyklo a in-line průzkum Praha 18. října 2011.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Propagace cyklistiky v Jihlavě
Transkript prezentace:

První národní cyklo a in-line průzkum Popularita regionů Zájem o služby pro cyklisty a in-line bruslaře Brno, 12. ledna 2012

Průzkum je financován a realizován pod záštitou zadavatele ČCCR – CzechTourism Mojmír Mikula Vinohradská 46, Praha Průzkum je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy Ministerstvo dopravy Václav Krumphanzl

Realizační tým průzkumu Renata Šedová autorka a vedoucí průzkumu Jitka Vrtalová řízení statistického vyhodnocení dat Radka Žáková PR manažerka Jaroslav Martínek národní cyklokoordinátor koordinátor projektu Česko jede Daniel Mourek pověřený vedením projektu Česko jede Petr Pojer sběr a statistické vyhodnocení dat Liběna Jarolímková odborná konzultace Petra Illeová studentka, odborná konzultace pro in-line stezky Václav Volráb předseda České mountainbikeové asociace Konzultace terénních stezek

Sponzoři, poskytující dvoudenní pobyt pro dvě osoby Cyklisté vítáni Petr Kazda , Hotel U Kata v Kutné Hoře, jejíž historické jádro je zapsáno na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO Penzion Jáňův dvůr v Novém Přerově na Moravské vinné stezce která Vás provede úrodnými moravskými vinicemi Hotel Erlec v Šluknově, Šluknov je nejsevernějším městem České republiky Moravské vinařské stezky Sponzoři průzkumu, poskytující motivační odměny ke slosování Sponzoři, poskytující cyklistické balíčky:

Partnerské servery pro sběr dat a zveřejnění výsledků

Cíl průzkumu Lépe poznat jednu z nejoblíbenějších volnočasových aktivit v ČR Zjistit základní sociodemografické charakteristiky a vytvořit profil rekreačních cyklistů, bikerů a in-line bruslařů Popsat chování aktivních cykloturistů, bikerů (jezdců, kteří rekreačně jezdí na terénním kole na terénní trasy a in-line bruslařů, zjistit jejich potřeby a očekávání Ověřit zájem o služby, které navazují na budování infrastruktury (průvodci, půjčovny, úschovny, společensko-sportovní akce, certifikace ubytovacích a stravovacích zařízení, apod.)

Metodika Výzkum měl dvě části: Reprezentativní výběr populace ČR (ve věku 15 a více let), velikost souboru n=993 Sběr dat probíhal v termínu v rámci omnibusového šetření STEM/MARK Internetový on-line výzkum – z respondentů, kteří vyplnili on-line dotazník na internetu, splňovalo podmínky pro zařazení do cílové skupiny aktivních cyklistů, bikerů a in-line bruslařů (definice viz následující stránka „Cílové skupiny“) celkem lidí. Sběr dat probíhal v termínu , dotazník připravil realizační tým. Tento výzkum dává základní představu o počtu a struktuře cílové skupiny cyklistů, bikerů a in-line bruslařů v české populaci.

Cílové skupiny Aktivní cykloturisté jezdí na vyjížďky a cyklovýlety převážně po zpevněných cestách (cyklostezky, silnice, cesty) jezdí na kole v hlavní sezóně alespoň 1x za 2 týdny ujedou více než 500 km ročně Aktivní bikeři jezdí na náročné terénní trasy (singltreky, lesní cesty) jezdí na kole v hlavní sezóně alespoň 1x za 2 týdny ujedou více než 500 km ročně Aktivní in-line bruslaři jezdí na bruslích v hlavní sezóně alespoň 1x za 2 týdny Z definice výzkumu také vyplývá, že respondenti mají přístup k internetu a navštěvují specializované servery

Cykloturistika v ČR (reprezentativní průzkum)

* Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, reprezentativní výběr populace - září 2011

Cílová skupina = aktivní CT, bikeři a in-linisté Aktivní cykloturisté 1,02 mil. jezdí na vyjížďky a cyklovýlety převážně po zpevněných cestách (cyklostezky, silnice, cesty) jezdí na kole v hlavní sezóně alespoň 1x za 2 týdny ujedou více než 500 km ročně mají přístup k internetu a navštěvují specializované servery Aktivní in-line bruslaři jezdí na bruslích v hlavní sezóně alespoň 1x za 2 týdny mají přístup k internetu a navštěvují specializované servery Aktivní bikeři jezdí na náročné terénní trasy (singltreky, lesní cesty) jezdí na kole v hlavní sezóně alespoň 1x za 2 týdny ujedou více než 500 km ročně mají přístup k internetu a navštěvují specializované servery

Jak jezdí cykloturisté/bikeři/ bruslaři? Oblíbené regiony (internetový průzkum)

Jak jezdí cykloturisté/bikeři/bruslaři Nejčastěji osamoceně za požitkem z jízdy Bikeři častěji individuálně, CT a in-line bruslení jsou velmi často také společenskou záležitostí (s partnery, přáteli, rodinou) Jízda na kole je spojená s objevováním míst (příroda, turistické cíle), u rodinných výletů přibývá návštěva hřiště, koupaliště, lan.centra, in- line bruslení hlavně pro požitek z jízdy Cykloturisté/bikeři nejčastěji na několikahodinové až (půl)denní vyjížďky – okolo 55 % Zcela jinak se chovají in-line bruslaři – z 91 % jde o krátké vyjížďky v trvání max. 1-2 hodin, jen v okolí bydliště (chtěli by jezdit déle/častěji, ale nemají kde)

Oblíbené cykloregiony ČR TOP Cykloturisté TOP: Jižní Morava (31,2%)*, Jižní Čechy (23,9%), Šumava (23,6%) Oblíbené: Pálava a Lednicko- Valtický areál (15,6%), Beskydy a Valašsko (15,2%), Vysočina (13,6%), Český ráj (12,4%) TOP Bikeři TOP: Šumava (25,4 %) Oblíbené: Beskydy a Valašsko (17,8%), Jeseníky (17,3 %), Jizerské hory (16,7%), Jižní Čechy (16,3%), Vysočina (15,3%) Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011 Otázka č. 29 a 47, základ: Aktivní cykloturisté (n=3237), Aktivní bikeři (n=1972) Pouze v okolí svého bydliště 7%Pouze v okolí svého bydliště 10 % * Respondenti kteří uvedli některý z moravských regionů

Oblíbené zahraniční cykloregiony TOP Cykloturisté TOP: Dunajská stezka (14,7%), Slovensko (14,7%) Oblíbené: Lago di Garda (10,9%), Solná komora (9,4%), Chorvatsko (9,3%), Labská stezka (9,1%) TOP Bikeři TOP: Lago di Garda (14,2%) Oblíbené: Slovensko (12,5%), Solná komora (Salzkammergut) (8,6%), Švýcarské Alpy (7,9 %) Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011 Otázka č. 30 a 48, základ: Aktivní cykloturisté (n=3237), Aktivní bikeři (n=1972) V zahraničí s kolem nebylo 42 %V zahraničí s kolem nebylo 47 %

TOP in-line stezky Česká republika TOP: Podolí – Zbraslav (13,4%), Nymburk – Poděbrady (12,9%) Další: Lipno (9,4%) Zahraničí TOP: Flaeming-Skate (Německo) (8,1%) Další: Lužická jezera (Německo) (6,5%), Vídeň (městské stezky) (5,8%) Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011 Otázka č. 71 a 72, základ: Aktivní in-line bruslaři, n=1399 Pouze v okolí bydliště 31 % Na zahraničních stezkách dosud nebylo 76 % in-linistů

Zájem o ubytování mezi cykloturisty a bikery

Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011 Preferované ubytování

Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011

Zájem o stravování

Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011

Požadované doplňkové služby

Zájem o připravené/organizované akce a služby Zájem o organizované akce jako jsou srazy nebo závody není příliš vysoký, dotázaní dávají často přednost vyjížďkám s přáteli. Poněkud vyšší zájem o organizované akce mají bikeři, kteří by v porovnání s cykloturisty častěji navštěvovali především závody. Pouze 15,9 % aktivních cykloturistů jezdí individuálně a zároveň nemá zájem o účast na zapojení se do nějaké skupiny. Na zájezd s některou z cestovních kanceláří plánuje vyrazit 26 % aktivních cykloturistů a 23 % aktivních bikerů. ALE Poměrně velký zájem o připravené služby v regionech – především rezervační systém ubytování, doprava (i s koly) a servis kol. In-line bruslařům nejvíce chybí vhodná infrastruktura.

Služby cykloprůvodců Nízký zájem mezi cykloturisty i bikery (8,2 % cykloturisté, 8,6 % bikeři). Celkově nízká je i cena, kterou jsou lidé ochotni zaplatit za cykloprůvodce, nejčastěji to je méně než 150 Kč za den (52,5 %). Vyšší cenu jsou ochotni platit aktivní bikeři za specializovaného průvodce na terénních stezkách. S cykloprůvodci mají lidé zkušenosti hlavně ze zahraničí, při výletech v tuzemsku tuto roli přebírají členové neorganizovaných skupin. Vyšší zájem mají cykloturisté, kdo tuto službu vyzkoušeli už v minulosti (18,9 % cykloturistů, 17,8 % bikerů). Cykloturisté se zkušenostmi s průvodcem také častěji plánují organizovaný zájezd v tuzemsku (32,7 %) nebo v zahraničí (27,9 %).

Na dovolené/víkendovém pobytu bych uvítal... Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011 Otázky č. 40,,59 a 79, více možných odpovědí

Zdroj: Národní cyklo a in-line průzkum, STEM/MARK, on-line průzkum, srpen- září 2011

Co chtějí bikeři

Co chtějí bikeři… Hodnocení nabídky tras určených pro terénní cyklistiku = OPATRNÝ OPTIMISMUS Nejraději by bezkonfliktně jezdili po stávajících pěších turistických trasách (66 %) a po úředně povolených a v terénu oficiálně vyznačených přírodních terénních cestách a stezkách (52 %).

Co chtějí in-line bruslaři

Co chtějí bruslaři… Dnes pouze krátké výlety, často jen v okolí bydliště Za optimální přitom největší část dotázaných považuje výlet o délce km (50,8 %). Podstatně častěji preferují cyklo a in-line stezky s relativně kvalitním povrchem, i když s různými nedostatky (nekvalitní přejezdy,..) (79,7%) než tréninkové ovály (i když s dokonalým povrchem) (jen 7,2 %). Nejvíce vadí: nekvalitní povrch stezky (76,1 %) společně s nedostatečnou údržbou (52,8 %). Problematické jsou i přelidněné stezky (44,3 %).

První národní cyklo a in-line průzkum Hlavní závěry a výzvy Jak dál Brno, 12. ledna 2012

...radost z jízdy..

.. a jejich šťastné tváře při pohybu Naše děti

Hlavní závěry a výzvy ČR má velký a nevyužitý potenciál pro rozvoj cykloturistiky : početná skupina (4,75 mil. cyklistů, z toho 1 aktivních + 0,7 in-line a 0,3 bikerů) širokospektrální skupina (věkově, jezdí celoročně) potenciál vícedenních pobytů a dálkových tras (dnes jednodenní výlety) ekonomický potenciál (studie 2008: v Evropě 2,8 mld. cyklotur.cest ročně s ekonomickými přínosy cca 54 mld.EUR/rok) Infrastruktura je nedostatečná – neodpovídá očekáváním optimalizace tras (méně silnice), dálkové (jednotně vyznačit) připravit terény pro bikery (nekonfliktní využití značených pěších, další nové, singltraily) rozšířit terény pro in-line (chybí kvalitní km) zkvalitnit informační a orientační značení (upřednostňováno před tiskovinou) rozvíjet doplňkovou infrastrukturu (rodiny a skupiny žádají)

Mít se kde občerstvit a pobavit..

Mít se kde zastavit Pozor !!! 2 ze 3 nemají přílbu !!! 

Mít si kde pohrát

Hlavní závěry a výzvy V oblasti služeb a marketingu jsou značné rezervy zkvalitnit služby (procyklistické – Cyklisté vítáni, cyklobusy a kombinovaná doprava, dostupné servisy, doprovodné relaxační programy) prorazit na trhu ČR s dnes nadčasovými službami cykloprůvodců a zájezdů, vč.incomingových (v zahraničí funguje) připravit žádané balíčky (specifické pro cílové skupiny, produkt dálkových tras, uvádět v žádaných GPS souřadnicích a na oblíbeném internetu, přehledně jednotnou metodikou na jednom rozcestníkovém portálu) uvědomění potřeby (versus infrastruktura) Podporovat a propagovat bezpečnost napříč všemi aktivitami propagovat bezpečnost – používání ochranné přílby a chráničů (přílbu nosí jen 40 % bruslařů)

Akce a marketing

Další práce s výsledky Plné zveřejnění výsledků průzkumu * presentace, závěrečná zpráva a základní datový soubor naleznete na a Vytvoření metodik a doporučení v oblastech: * budování infrastruktury * jednotného značení * tvorby balíčků vč. produktu dálkových tras * v oblasti služeb * monitoringu * optimální dotační politiky Workshopy v regionech (kraje, destinace, stát) * seznámit veřejné i soukromé aktéry v oblasti tvorby infrastruktury, služeb, marketingu a dotační politiky s výsledky a s možnostmi práce s nimi * prodiskutovat s nimi metodiky * motivovat je Monitoring a zpětná vazba * kvantitativní monitoring na páteřních stezkách * dotazníkový marketingový průzkum v uzlech, vč. ekonomické zpětné vazby * národní cyklo a in-line průzkum

Doporučení pro národní cykloprodukt Česko jede

Děkujeme všem, kteří -důvěřovali „Vyplň a budeš jezdit líp“ -vyplnili -podpořili -přiložili ruku k dílu Za realizační tým průzkumu Renata Šedová, Jaroslav Martinek, Jitka Vrtalová, Radka Žáková a Daniel Mourek