Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UCHO Marcela Hanáková.
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Smyslová ústrojí Funkce:
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Autor: Lenka Kraváčková
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
FY_083_Zvuk_ Detekce zvuku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Vznik A složení LIDSKÉHO hlasu
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Sluch a rovnovážné ústrojí
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
SMYSLY.
Smyslové vnímání Sluch
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Sluch.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hradec Králové
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_1.15 Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Smyslová soustava- ucho Typ: DUM - výkladový Předmět: Teorie TV Ročník: 2. r. (6leté), 1. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: leden 2014

Metodický list Materiál je určen pro 1.ročníky čtyřletého studia a 1.a 2.ročníky šestiletého studia. Učitel pomocí prezentace probere učivo o smyslové soustavě a stavbě ucha. Připomene stavbu a funkci nervové soustavy. Význam smyslové soustavy a uvede nemoci smyslů. Prezentaci lze použít jako rozumný návod k rozvoji pohybových aktivit jedince školního věku.

SMYSLOVÁ SOUSTAVA STAVBA UCHA

FUNKCE SMYSLŮ Jsou součástí nervové soustavy Regulován reflexním obloukem: receptor, dostředivá dráha, CNS, odstředivá dráha, efektor Přenos podnětů z vnějšího prostředí do vnitřního prostředí člověka Přenos pomocí pěti smyslů: zrak, sluch, čich, hmat, chuť

Obrázek stavby ucha http://files.holomoooc.webnode.cz/200000014-e4066e5001/anatomie%20ucho.jpg

Popis stavby ucha – vnější ucho Ušní boltec – ochranná funkce Vnější zvukovod – přenáší zvukové vlny Bubínek – vazivová blanka, která má schopnost dorůstat

Střední ucho Kladívko, kovadlinka, třmínek Nejmenší kůstky lidského těla Nasedají na sebe a přenášejí zvukové vlny Třmínek nasedá na oválné okénko kostěného labyrintu Eustachova trubice Spojuje střední ucho s nosohltanem Vyrovnává tlak hlavy a těla

Vnitřní ucho Kostěný labyrint – uložen v kosti skalní obsahuje: 3 polokružné chodby, vejčitý a kulovitý váček zabezpečují rovnováhu a polohu těla Hlemýžď – hlavní zvukový orgán http://www.goasedlcany.cz/stranky/vyukove_materialy/biologie/zoologie_1/list2_soubory/list2_f.gifmie%20ucho.jpg

Hlemýžď Nachází se ve vnitřním uchu Obsahuje Cortiho orgán – tvořen řasnatými buňkami(č.4), které přenášejí zvuk sluchovým nervem do mozku http://www.steiner.cz/david/akustika/obr21.gif

Cortiho orgán(č.4) s řasnatými buňkami č.5,6 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/Organ_of_Corti_multilingual.svg/596p

Vnímáme zvuk 20 – 20 000 hertzů Mluvené slovo 2 000 hertzů(Hz) Starší člověk vnímá frekvenci 50 – 8 000 Hz Kočka vnímá frekvenci 30 – 45 000 Hz Pes vnímá frekvenci 15 – 50 000 Hz Netopýři , delfíni se orientují pomocí zvuku echolokace

Nemoci Zánět středního ucha Tinnitus Vertigo – závratě Zalepené ucho Hlavně u dětí, bolestivý Zvonění a pískání v uchu Porucha polkruh.chodb. Mazivové špunty - hluchota

Mezinárodní označení postižení http://www.upce.cz/studium/handicap/loga.png

Zdroje a obrázky Archiv autora Zdroje uvedeny u obrázků