18.10.20121 1.10 Vyvážení bílé barvy Oko ve spolupráci s mozkem dokáže upravit každý barevný zrakový vjem na základě zkušenosti a vzpomínek tak, aby bílá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Základy úprav fotografií
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Formáty grafických souborů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Tato prezentace byla vytvořena
počítačová grafika III – barevná hloubka
Počítačová.
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy Grafický editor GIMP (14) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
Technika pořizování digitální fotodokumentace
Opravdu existuje? Studentská konferece, GLOBE Games 2012, Gymnázium A.Jiráska Litomyšl.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Novohradské statistické dny Poznámky k problematice určování počtu shluků Hana Řezanková Vysoká škola ekonomická v Praze.
8. Pravost fotografií Zdeněk Töpfer
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Digitální fotoaparáty
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Počítačová grafika.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Co to je, jak na to…. HDR – pár ukázek na úvod…
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (8)
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Převod objektů mezi formáty
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Analýza obrazu MUDr. Michal Jurajda.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vyvážení bílé barvy Oko ve spolupráci s mozkem dokáže upravit každý barevný zrakový vjem na základě zkušenosti a vzpomínek tak, aby bílá byla vždy bílá. Fotoaparát to má podstatně těžší, protože jediné, co má k dispozici, je světlo, které prochází objektivem. Přesto digitální fotoaparát dokáže tento problém řešit pomocí funkce vyvážení bílé barvy. Vyvážení bílé barvy je proces, který se snaží eliminovat vliv barvy (teploty) okolního světla na podání barev na snímku. Všechny digitální fotoaparáty jsou vybaveny automatickým vyvážením bílé barvy, které na základě analýzy snímku upraví barevnost tak, že barvy odpovídají skutečnosti. 1. Základy fotografování

Vyvážení bílé barvy Teplota chromatičnosti („barva světla“) 1200 – 1500 Ksvíčka 2500 – 3200 Kběžná žárovka 3000 – 4000 Kvýchod nebo západ slunce 4000 – 5000 Kzářivka 5000 – 6000 Ksluneční světlo fotoblesk 6000 – 8000 Kzamračený a mlhavý den 8000 – Kmodré nebe bez slunce 1. Základy fotografování

Vyvážení bílé barvy D65 je křivka běžného denního světla dle CIE (Commission Internationale de L’Éclairage) 1. Základy fotografování

Vyvážení bílé barvy Automatické vyvážení bílé Přednastavené režimy - různé druhy světla Slunce Zataženo Žárovka Zářivka Ruční měření bílé - použití bílé nebo šedé plochy V počítači ze souboru RAW Použití barevných ploch pro dosažení speciálních efektů 1. Základy fotografování

Vyvážení bílé barvy 1. Základy fotografování

Vyvážení bílé barvy 1. Základy fotografování žárovka zářivka automaticky

Vyvážení bílé barvy 1. Základy fotografování

Vyvážení bílé barvy 1. Základy fotografování

Rozlišení Rozlišení - rozlišení a velikost snímače Interpolace - digitální zoom 1. Základy fotografování

Optický zoom 1. Základy fotografování

Digitální zoom 1. Základy fotografování

Formát dat a komprese Formáty ukládání snímků - JPEG - TIFF - RAW - GIF Doporučení: Pro běžné fotografie použít rozlišení snímače a pro ukládání zvolit formát JPEG. Snímky zabírají méně místa a úbytek kvality není příliš znatelný. Při požadavku na vysokou kvalitu použít formát RAW. 1. Základy fotografování

JPEG Menší soubory Pouze 24 bitová hloubka barev Nepodporuje průhlednost Nepodporuje ukládání více vrstev obrazu Komprese - ztrátová - nastavení stupně komprese JPEG artefakty - kolem jemné kresby a čar – „rozpíjení“ - plynulé přechody na velkých plochách (obloha) 1. Základy fotografování

JPEG 1. Základy fotografování

JPEG 1. Základy fotografování

JPEG 1. Základy fotografování

RAW Nezpracovaná data RAW konvertory Odlišný formát u různých výrobců Nutnost následného zpracování - pod vlastní kontrolou - ztížené prohlížení a manipulace - dodatečná korekce expozice, vyvážení bílé atd. - časová náročnost Soubory zabírají více místa Vyšší bitová hloubka – větší dynamický rozsah Životnost DNG – návrh otevřeného standardu od Adobe 1. Základy fotografování

Základy fotografování Speciální režimy Bracketing – různá expozice Kumulovaný snímek – více snímků přes sebe Panorama Sweet panorama HDR

Základy fotografování Speciální režimy

Základy fotografování Speciální režimy

Základy fotografování Speciální režimy Sekvenční snímání – ukládání snímků do vyrovnávací paměti – ukládání snímků na paměťovou kartu je velmi pomalé – je nutno čekat na dokončení operace – většinou nižší kvalita Časosběrný snímek (Time laps)

Základy fotografování Časosběrný snímek Time lapse Dandelion flower to seed head Q_QqtXoyQw Q_QqtXoyQw she takes a photo every day: 3.5 years cbStL-ji4 cbStL-ji4

Základy fotografování Speciální režimy Samospoušť Video Uživatelský režim

Digitální efekty Černobílý snímek Sepia White board Black Board 2 in 1 Kreativní filtry 1. Základy fotografování

Digitální efekty 1. Základy fotografování

Úpravy fotografií ve fotoaparátu Korekce expozice Úprava jasu a kontrastu Úprava sytosti a barevnosti Doostření 1. Základy fotografování

Histogram Pomocí LCD displeje lze zkontrolovat kompozici snímku, kontrola ostrosti a expozice je poměrně hrubá, protože zobrazení na LCD displeji není dostatečně jemné. Jediným spolehlivým nástrojem pro kontrolu expozice je histogram. Histogram je graf, který se může zobrazovat současně s obrázkem na LCD displeji. Ukazuje, jak často jsou ve scéně zastoupeny jednotlivé jasové úrovně. V levé části grafu je vidět, kolik je ve snímku tmavých partií, v pravé naopak kolik je velmi světlých až bílých. Čím vyšší sloupec v dané části grafu je, tím více je ve fotografii více partií s daným jasem. Některé modely fotoaparátů jsou schopny zobrazovat přímo při fotografování tzv. živý histogram. Ten je průběžně vypočítáván pro právě fotografovanou scénu a zohledňuje aktuální nastavení fotoaparátu. 1. Základy fotografování

Histogram Nedá se říci zcela obecně, jak by měl ideální histogram, vypadat, ale přesto je několik obecně platných pravidel. Pokud je graf posunut výrazně k jedné z krajních hodnot, jde buď o atypickou scénu (např. zasněžená krajina musí být logicky hodně světlá), nebo není expozice v pořádku. Není dobré, pokud v nějaké části grafu vyskočí náhle nějaká vysoká hodnota. Pokud se tak stane v pravém rohu, znamená to, že fotografie bude vypálená od blesku nebo přeexpozice. Pokud naopak výrazně vyskočí levá část, snímek je s velkou pravděpodobností podexponován nebo jde o noční snímek. 1. Základy fotografování

Histogram 1. Základy fotografování

Histogram 1. Základy fotografování

Histogram 1. Základy fotografování

Histogram 1. Základy fotografování

Děkuji za pozornost 1. Základy fotografování