Střední škola stavební Jihlava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Určování oxidačních čísel
Advertisements

Deskriptivní geometrie
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Deskriptivní geometrie
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední škola stavební Jihlava
Základní věty stereometrické 1.část
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzájemná poloha dvou přímek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Porovnávání přímek v rovině
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední škola stavební Jihlava
Digitální učební materiál
Střední škola stavební Jihlava
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Lenka Šedová
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami Autor:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Vzájemná poloha přímky a roviny
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 03. Axiómy, definice Digitální učební materiál projektu: SŠS Jihlava – šablony registrační číslo projektu:CZ.1.09/1.5.00/34.0284 Šablona: III/2 - inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Josef Kotlík © 2012 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

AXIÓM (A) AXIÓMY jsou jednoduchá tvrzení o vzájemných vztazích základních geometrických útvarů , jejichž platnost nedokazujeme. Přijímáme je za platné na základě zkušenosti a názorné představy.

AXIÓM A1 Dva různé body A,B určují právě jednu přímku p.

AXIÓM A2 Přímka p a bod A, který na dané přímce neleží, určují právě jednu rovinu r.

AXIÓM A3 Leží-li bod A na přímce p a přímka p leží v rovině r, leží i bod A v rovině r.

AXIÓM A4 Mají-li dvě různé roviny r a s společný bod A, pak mají společnou právě jednu přímku p, procházející daným bodem A.

AXIÓM A5 Ke každé přímce p se dá bodem A, který na ní neleží, vést jediná přímka q, která s danou přímkou p leží v rovině a nemá s ní společný bod; přímka p je rovnoběžná s přímkou q.

DEFINICE (D) DEFINICE vymezuje daný pojem a jeho podstatné vlastnosti, které jej jednoznačně charakterizují. V definici je možno použít jen pojmů již dříve zavedených.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D1 Body ležící na jedné přímce se nazývají kolineární. Body ležící v jedné rovině se nazývají komplanární.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D2 Totožné přímky jsou dvě přímky, které mají všechny body společné. Považujeme je rovněž za rovnoběžné.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D3 Rovnoběžné přímky jsou dvě přímky, které leží v jedné rovině a nemají žádný společný bod.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D4 Různoběžné přímky jsou dvě přímky, které mají společný právě jeden bod ( průsečík).

ZÁKLADNÍ DEFINICE D5 Mimoběžné přímky jsou dvě přímky, které neleží v jedné rovině. (proto nemají společný bod)

ZÁKLADNÍ DEFINICE D6 Totožné roviny jsou dvě roviny, které mají všechny body společné. Považujeme je rovněž za rovnoběžné.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D7 Rovnoběžné roviny jsou dvě roviny, které nemají žádný společný bod.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D8 Různoběžné roviny jsou dvě roviny, které mají společnou právě jedenu přímku ( průsečnici).

ZÁKLADNÍ DEFINICE D9 Přímka ležící v rovině má s rovinou společné všechny body ( je s ní incidentní).

ZÁKLADNÍ DEFINICE D10 Přímka rovnoběžná s rovinou nemá s rovinou žádný společný bod.

ZÁKLADNÍ DEFINICE D11 Přímka různoběžná s rovinou má s rovinou společný právě jeden bod (průsečík).

Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6 Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6.0 CE Professional IrfanView Microsoft Office PowerPoint 2007 Literatura: Korch, Ján, Mészárosová, Katarína, Musálková, Bohdana. Deskriptivní geometrie pro 1. ročník SPŠ stavebních. 2. vydání. Praha: SOBOTÁLES, 1998. 156 s. ISBN 80 – 85920 – 49 - 2 . Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je : Josef Kotlík Pokud není uvedeno jinak, byly při tvorbě použity volně přístupné internetové zdroje. Autor souhlasí se sdílením vytvořených materiálů a jejich umístěním na www.ssstavji.cz.