Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Slovní druhy- procvičování ohebných sl. druhů- 1-5
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Řazení událostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_368_Přímá řeč AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM: 9.,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
dy,ty,ny – di, ti, ni opakování
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
VYJMENOVANÁ SLOVA PO Z ROZLIŠUJEME
VYJMENOVANÁ SLOVA PO S ROZLIŠUJEME
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO B Vytvořila: Mgr
VYJMENOVANÁ SLOVA PO V ROZLIŠUJEME
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
TÉMA: SAMOHLÁSKA E Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_489.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO M ROZLIŠUJEME
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
TÉMA:OPAKOVÁNÍ VYJMENOVANÝCH SLOV B, L, M, P, S, V, Z. Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková VY_32_Inovace/8_470 Datum:
Správné užití přímé řeči Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Zásady tvorby prezentací Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Pavel Broža Datum: Cílové ročníky: 6. a 7.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk.
Digitální učební materiál
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
PŘÍMÁ ŘEČ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Psaní přímé řeči.
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Transkript prezentace:

Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_342 4. 6. 2012 PŘÍMÁ ŘEČ 5. ročník Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_342 4. 6. 2012

Anotace: Prezentace je určena žákům prvního stupně. Seznamují se v ní s tvořením přímé řeči, základními pravidly použití rozdělovacích znamének Jazyk: český jazyk Očekávaný výstup: dokáže dát nepřímou řeč do řeči přímé a naopak, dokáže správně použít rozdělovací znaménka v přímé řeči Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: přímá řeč, nepřímá řeč Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 10-12 let (5. ročník)

Přímá řeč uvádí doslova, co někdo řekl nebo napsal. Přímá řeč bývá na začátku i na konci ohraničena uvozovkami; na jejím začátku píšeme velké písmeno. „Paní učitelko, kam jste říkala, že máme dát ty uvozovky?” přihlásí se uprostřed písemky Honza. „Počkej chvilinku,“ odpoví paní učitelka, „teď zrovna nemám čas, Honzíku. Zatím je někam polož.”

Přímá řeč bývá uvozena větou uvozovací. Uvozovací věta může stát: 1) Před přímou řečí Honza řekl: „Odpoledne se hraje fotbal.“ Maminka se zeptala: „Opravdu ses učil?“ Hanka připomněla: „Nezapomeň na svůj slib!“ : „ .(?!)“

2) Za přímou řečí ,(?!)“ Uvozovací věta může stát: „Jdeme na ryby,“ vyzval děda Davida. „Čí jsou ty boty?“ ptal se pan školník. „Seďte rovně!“ řekla paní učitelka. „ ,(?!)“ .

3) Je do přímé řeči vložena Uvozovací věta může stát: 3) Je do přímé řeči vložena „Půjdeme pro pečivo,“ řekl děda, „za čtvrt hodiny zavírají!“ „Nebude pršet?“ zeptala se teta, „měli bychom se rychle schovat.“ ,(?!)“ „ , „ .(?!)“

Zkusme doplnit rozdělovací znaménka (uvozovky, čárku, dvojtečku, tečku, otazník, vykřičník): Přivez mi to, co ti po cestě cvrnkne do klobouku poprosila Popelka tatínka Oslíčku, otřes se poroučel marně hostinský Abys získal Zlatovlásku řekl vážně král musíš splnit tři úkoly Hrnečku vař rozkázala chudá vdova a pak se nestačila divit Kdo to spí v našich postýlkách podivili se trpaslíci Děd Vševěd poradil Ať odkryjí pramen a vyženou žábu, kterou tam najdou

Převeďte následující text do přímé řeči s větami uvozovacími: Paní učitelka řekla dětem, že budou určovat slovní druhy. První se přihlásil Martin a uvedl, že zaječí je sloveso. Markéta se smála, že to tak není. Že zaječí je třeba pacička, takže to musí být přídavné jméno. Martin se bránil tím, že by měla Markéta slyšet jejich Evu, když zaječí. Protože to slovo vyjadřuje činnost, je to sloveso.

Zkontroluj si: Paní učitelka řekla dětem: „Budete určovat slovní druhy.“ První se přihlásil Martin a uvedl: „Zaječí je sloveso.“ Markéta se smála: „To tak není. Zaječí je třeba pacička, takže to musí být přídavné jméno. Martin se bránil: „Měla bys, Markéto, slyšet naši Evu, když zaječí. Protože toto slovo vyjadřuje činnost, je to sloveso.“