Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
EXCEL 2010 Zadávání času. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o. OBOR: M / 01 HOTELNICTVÍ REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ PŘEDMĚT:PRÁCE.
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Funkce v Excelu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
MS EXCEL Chybové hodnoty
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Propojení dat mezi MS-Word a MS-Excel
ÚČETNÍ DOKLADY září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070103
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Úkoly nejen pro holky.
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Excel 2010 karta Rozložení stránky. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o. OBOR: M / 01 HOTELNICTVÍ REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ PŘEDMĚT:PRÁCE.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
POUŽIVÁNÍ FUNKCÍ V EXCELU DOMÁCÍ ÚKOL - KURZ PRÁCE S POČÍTAČI „POKROČILÍ“ NA TÉMA FUNKCE V EXCELU Vypracoval: Petr Šimek
Vypracoval: Rychtaříková Eva Materiál: VY_32_INOVACE_468
Formátování tabulek n postupné formátování tabulek n automatické formátování tabulek Vypracovala: Veronika Nováková, 4. B 2.
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Statistika Ukazatelé variability
Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor: Informatika Téma: Excel - tabulka a graf 2 Klíčová slova: Tabulka, součet, buňka,
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EXCEL 2010 Zadávání jednoduchých číselných a textových hodnot 2. část.
Tabulkový procesor – Excel 2010 Práce se sloupci a řádky Sloupce Řádky (nastavení šířky sloupce i řádku)
Funkce v Excelu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o. OBOR: 65-42-M / 01 HOTELNICTVÍ REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0181 PŘEDMĚT: PRÁCE S POČÍTAČEM ROČNÍK: DRUHÝ TÉMA: Excel - tvorba faktury (procvič. vzorců) VYPRACOVAL: Václav Burkovec MATERIÁL: VY_32_INOVACE_05 DATUM: 28.3.2012 ANOTACE: Studenti pracují samostatně dle vzoru s využitím nápovědy. Studenti vytvářejí fakturu s univerzálním použitím. Procvičují probrané vzorce. Fakturu mohou použít u maturitní práce. Faktura obsahuje všechny náležitosti. Spolupráce v rámci ekonomických předmětů a počítačů. Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky.

ZADÁNÍ V MS EXCEL vytvořte fakturu. První tabulka je částečně ručně doplňovaná. Rekapitulační tabulka je zcela automaticky generovaná. Faktura obsahuje všechny náležitosti. Vzhledem k složitosti práce používejte nápovědu. A samozřejmě hlavu  Pokud se Vaše faktura bude lišit od vzoru, nevadí – tvůrcem tabulek jste VY !!!

KROK 1 Začneme první tabulkou. Doporučuji rozvrhnout dle vzoru. Snažte se, aby tabulka byla přes celou stránku. Pozn: Je dobré, když jsou příslušné sloupce stejně široké

KROK 2 Ohraničíme jednotlivé buňky. Pozn: Zamyslete se nad tím, jaké ohraničení bude vhodné.

KROK 3 Tabulku rozšíříme a doplníme položky: -> název položky -> množství -> výše DPH Na vše ostatní použijeme vzorec. Pozn: Rozmyslete si, u jakých položek se používá 20%, 14% a 0% DPH.

KROK 4 Ve sloupcích, kde budeme psát cenu, změníme formát buněk na měnu.

KROK 5 První vzorec je velmi jednoduchý. Zjišťujeme, jaká je cena bez DPH za všechny položky.

KROK 6 U druhého vzorce zjišťujeme hodnotu DPH. Pozn: Zamyslete se nad tím, proč používáme místo čísla 20, souřadnice buňky.

KROK 7 Zjistit cenu s DPH, pokud známe cenu bez DPH i hodnotu DPH není problém. Pozn: Všechny vzorce nakopírujeme do „svých“ sloupců

KROK 8 Než začneme s druhou (zcela automaticky generovanou) tabulkou, je vhodné sloučit zobrazené buňky.

KROK 9 Vytvoříme druhou tabulku (např. podle vzoru), částku k proplacení (není nutné ani žádoucí slučovat) a prostor pro podpis a razítko.

KROK 10 V druhé tabulce nejdříve chceme sčítat všechny ceny bez DPH, na které se vztahuje 0% DPH. Použijeme vzorec sumif. Naprosto identicky použijeme vzorec i 14% a 20% DPH.

KROK 11 Zjistit celkovou cenu bez DPH (tzv. základ daně) není problém. Pozn: Zamyslete se nad tím, proč nám u 0% a 14% DPH vyšlo 0 Kč.

KROK 12 Dále chceme zjistit hodnotu DPH pro 0%, 14% a 20%. Opět použijeme sumif. Pozn: Je nutné počítat hodnotu DPH pro 0%?

KROK 13 Celkový součet DPH je bez problémů.

KROK 14 Opět pomocí vzorce sumif zjistíme celkovou cenu s DPH pro jednotlivé hodnoty DPH. Pozn: Zamyslete se, jestli je nutné použít vzorce sumif.

KROK 15 Celkový součet je pro nás již rutina.

KROK 16 I v druhé tabulce nastavíme formát buňky na měnu.

KROK 17 Jednoduchou fintou si ušetříme práci.

KROK 18 Každá faktura má své náležitosti….

KROK 19 Máme hotovo  KROK 20 Doplníme další položky a vyzkoušíme, zda nám vše funguje. Pozn: Zjistěte si, kdy se používá jaká sazba DPH.

Díky a hodně zdaru!! V.B.