NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Člověk a společnost Dějepis 20. století 2. období 2. světové války VY_32_INOVACE_03 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Jaderná energie.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým.
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Válka ve Vietnamu.
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Vytvořil: Stanovský Michal, 9. A Zdroj: Wikipedie
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo v digitálním archivu školy
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Vědomostní soutěž 2. světová válka
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Člověk a společnost Dějepis 20. století Od Stalingradu do Prahy VY_32_INOVACE_07 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Registrační číslo projektu:
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jaderná energie Jaderné zbraně.
Hirošima a Nagasaki za 2.sv.války
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
VY_32_INOVACE_2D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA Ztráty 1945 Autor: Mgr. Martin Vonášek
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
První světová válka III
Válka v Tichomoří uč
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ. 1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko,
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945 Druhá světová válka Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
k diagnostice některých jaderné elektrárny jako
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DĚJEPIS II. Světová válka
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
Transkript prezentace:

NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/21.3138 NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým poznatkům II ŠABLONA/ SADA: II/A -20 NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI ANOTACE A MOŽNOSTI VYUŽITÍ: power pointová prezentace objasňující příčiny atomových útoků na japonská města, součástí prezentace je www odkaz na dokument "Hiroshima: Dropping the Bomb" a následná práce se shlédnutým dokumentem. Klíčová slova: Hirošima, Nagasaki, atomová bomba, kapitulace Japonska. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis ROČNÍK: 9. AUTOR: Mgr. Jarmila Boudová VYTVOŘEN (datum, období): září 2011

Hirošima a Nagasaki Japonsko 6.a 9.srpna 1945 Mgr. Jarmila Boudová

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Japan_map_hiroshima_nagasaki.png

Filmová rekonstrukce Např. na: http://www.youtube.com/watch?v=NF4LQaWJRDg Po zhlédnutí chvíli samostatně pište, kreslete do svých sešitů: co vás napadlo, zaujalo, překvapilo, ohromilo, zarazilo, …?

Základní údaje 8.5.1945 – kapitulovalo Německo a tím skončila válka v Evropě, ale v Japonsku bylo na invazi vojsk USA připraveno více než 2 miliony vycvičených vojáků odhodlaných bojovat „do poslední kapky krve“, dle odhadů by při invazi zahynulo více než půl milionu vojáků USA a miliony japonského civilního obyvatelstva. Bomby použila americká armáda na japonská města Hirošima a Nagasaki 6. a 9. srpna 1945. Šlo o první (a zatím poslední) použití atomové zbraně ve válce. Více než 340 tisíc obětí (okamžitě, nebo později na následky nemoci z ozáření). O měsíc později (2. září 1945) Japonsko kapitulovalo a 2. sv. válka skončila.

HIROŠIMA 6.8.1945, 8 hodin 16 minut Výbuch 565 metrů nad městem Teplota v epicentru 9 000°C Ohnivá bouře o rychlosti 1200 kilometrů za hodinu Všeničící žár trval více než 6 sekund. Tlaková vlna o rychlosti 800 km/h Zničeny všechny budovy v okruhu 13 kilometrů čtverečních 78 000 přímých obětí dalších 250 000 obětí nemoci z ozáření v dalších pěti letech

Důvody pro použití atomových bomb: Podle J. Samuel Walker: Prompt and Utter Destruction: Truman and the Use of the Atomic Bomb Japan Snaha o úspěšné ukončení války v co nejkratším možném čase. Ospravedlnění výdajů a úsilí vynaložených na výzkum atomové bomby. Demonstrace síly USA (před budoucími nepřáteli - SSSR). Touha po odplatě (třeba za Pearl Harbor). Nedostatečné informace o důsledcích použití atomové zbraně. KAŽDÝ Z PĚTI DŮVODŮ JEDNÉ SKUPINĚ Rozveďte, vysvětlete vlastními slovy tento důvod. Jaké další případné informace byste potřebovali, abyste lépe pochopili? Byl tento argument přítomen v textu prohlášení? 7

Pracuj s důvody z předchozího snímku Co si o jednotlivých důvodech myslíš? Jaké další případné informace pro pochopení těchto důvodů potřebuješ? Máš pro některý z důvodů pochopení? A naopak, je některý z důvodů pro tebe obtížně pochopitelný, nebo nepřijatelný?

Reakce japonské vlády: V Japonsku vzbudil útok obrovský zmatek. Císař i Nejvyšší rada pro vedení války byli neprodleně informováni, nikdo však přesně nevěděl, co zkázu způsobilo. Japonská vláda navíc čekala na reakci Moskvy; Sovětský svaz vyhlásil 8. srpna Japonsku válku a jeho Dálněvýchodní armáda zahájila útok do Mandžuska. Japonská vláda se přesto neodhodlala ke kapitulaci - odpor generálů byl příliš silný.

Reakce Američanů Prezident Harry Truman rozhodl svrhnout další atomovou bombu. Za primární cíl byla určena Kókura, náhradním cílem bylo jiné přístavní město - Nagasaki.

Nagasaki 9.srpna 1945, 11 hodin 1 minuta Výbuch 6OO metrů nad městem 30 000 přímých obětí Nagasaki před a po výbuchu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Nagasaki_1945_-_Before_and_after_%28adjusted%29.jpg

Politické a vojenské důsledky: 10.srpna 1945 kapitulace Japonska 2.září 1945 oficiální konec II.světové války Začátek atomového věku: USA = jaderná supervelmoc X SSSR = konvenční supervelmoc  rovnováha strachu, záruka míru