Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Výtvarné umění v 19. století II.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
Abstraktní expresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Výtvarné setkání v MŠ II.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Neúplné kvadratické rovnice
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Tajemství abstraktní malby III.
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Evropské umění počátku 20. století
Meziválečná doba Malíři.
SECESE.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Sociologie pro SPP/SPR
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KUBISMUS Metelková Surov.
VZTAHY UMĚNÍ A SKUTEČNOSTI Z HLEDISKA TVORBY I RECEPCE
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
KUBISMUS.
Novoplatonismus.
Transkript prezentace:

Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století FAUVISMUS EXPRESIONISMUS KUBISMUS

FAUVISMUS - první výtvarný směr, který obrací pozornost na výrazové prostředky - první z kolektivních avantgard 20. století - od fauve = dravý, šelma barva žije svým vlastním životem, harmonie barev čisté, zářivé barvy, živé tóny a silné kontrasty

HENRI MATISSE 1869 - 1954 Krása, klid a rozkoš - 1904 přes pointilismus se dostává k fauvismu obraz má být lenoškou unavenému oku vidění je oproštěno ve prospěch kompozice barva nenese význam, je tu především svobodným výrazem! barvy na plátně rozehrávají svým působením zběsilost emocí

H. Matisse, Krása, klid a rozkoš, 1904.

H. Matisse, Portrét se zelenou čarou, 1905.

Expresionismus v Německu a Rakousku zasahoval i na naše území E. L. Kirchner, Ležící modrý akt se slaměným kloboukem, 1908-09. v Německu a Rakousku zasahoval i na naše území expresionismus nemá program

Expresionismus otci expresionismu jsou : GOGH - barvy - ekvivalenty citového prožívání, vyjadřují jeho vnitřní prožitkový svět GAUGUIN - využívá symbolicko-psychologických kvalit barvy, kolorit už je odpoután od reálných barev – např. fialový strom

Expresionismus MUNCH [munk] Křik 1892 = symbol krachu evropského racionalismu člověk zůstává bezradný vůči neomezenosti vesmíru a vůči vlastní neschopnosti člověk volá po své duši, celá naše doba je jediný výkřik zoufalství

Kubismus - rozbití tvarů, nazírání z mnoha úhlů, žádný prostor, obrys linky, barva jde přes tvar barvy jsou potlačeny, aby nerušily původní cíl malířů: Cíl: převést plastické dimenze v 2 rozměrnou dimenzi

- vytváření věcí podle vlastních zákonů, svoboda, abstrakce - nejde pouze o samotné rozbití tvarů, ale o jeho nové znovu vystavění z jednoduchých prvků, linií, ploch a barev

1881 – 1973 (malba, plastika, grafika, keramika) PABLO PICASSO 1881 – 1973 (malba, plastika, grafika, keramika) 1.období – ovlivněn Cézanem, Lautrecem 2. období -1901-1904 – modré - sociální témata,žebráci… 3. období – růžové- kejklíři, kabarety, poetické, cirkus. akty.. Lautrec Cézanne

P.Picasso, Život , 1903 – Picassovo „modré“ období.

P.Picasso, Avignonské slečny, 1907.

P.Picasso, Guernica, 1937.

EXPRESIONISMUS FAUVISMUS KUBISMIS MIX

E. L. Kirchner, Vlastní portrét s modelem, 1910.

K. Schmid – Rottluff, Léto: Akty v plenéru, 1913.

E. Nolde, Postava a maska, 1911.

V. Kandinskij, Obraz s červenou skvrnou, 1914.

P. Klee, Senecio, 1922.

F. Marc, Velcí modří koně, 1911.

A. Derain, Vlečné čluny, 1905-06.

G..Braque, Portugalec, 1911.

R. Dufy, Tři slunečníky, 1906.

J. Gris, Muž z Touraine, 1918.

K. Van Dongen, Zpěvačka Modjesko, 1908.

H. Matisse, Modrý akt, 1952.

H. Matisse, Hudba, 1910.