KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1. Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Základy financí hodina.
1. cvičení úrokování.
2. cvičení úrokování. spoření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Úročení.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Základy financí 3. hodina.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Příklad 11.1 Marcela Šroubková K Můžete získat pračku v ceně Kč a za 5 měsíce zaplatit první z 10 měsíčních splátek ve výši 2120 Kč. Za vyřízení.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Mgr. Ladislava Paterová
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vědecká spolupráce se zeměmi mimo EU Vladislav Čadil, Daniel Frank, Miloš Chvojka, Zdeněk Kučera, Michal Pazour, Tomáš Vondrák.
Opakování finanční matematiky
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Výkladový příklad DE. Podnikatel NENÍ plátce DPH 1/Peněžní vklad podnikatele hotově12 000,-- 2/Peněžní vklad podnikatele na BÚ60 000,-- 3/Zřizovací výdaje/ŽL,cestovné,kolky/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Cesta domů a její hospodaření v roce 2011 Valná hromada
Startegie a perspektivy trhu s biopalivy v ČR Česká zemědělská universita, Praha, listopad Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. prosince 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Prezentace příkladu č. 8.3 z FIPV1 Ondřej Soukup.
Prezentace z předmětu KSO / FIPV1 příklad 6.3. MARČIŠINOVÁ Romana K06351.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Seminář o stavebním spoření
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Důchody a renty (současná hodnota anuity)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Úročení.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1

Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po dobu následujících 4 let, první 14.června června 2008 je proveden první z následujících čtvrtletních výběrů o velikosti $950. Účet je úročen úrokovou sazbou 9.62 % úročených pololetně. Určete stav na účtu ke dni 14.června

3 Úvod: -> Dva důchody + spoření -> Obecné -> Polhůtné -> Budoucí hodnotu spoření a důchodů ke

4 Rozdělení: 3 části A) Spoření: $3100 od 14.června 1998 ( ) B) Vklady $880 od 14.června pololetně ( ) C) Výběry $950 od 14.června čtvrtletně ( )

5 Časová osa: STAV K = A + B – C = ???

6 A) Spoření P 0 = $3100 n = 11 let ( – ) = 22 půlroků i 2 = 9,62% -> i = 4,81% P t = P 0 * (1 + i) n P t = 3100 * (1 + 0,0481) 22 = 8714,080257

7 B) Vkládání - pololetní vklady R = $880 n = 5 ( – ) i 2 = 9,62% -> i = 4,81% P t = R * [(1 + i) n – 1]/i P t = 880 * {[(1 + 0,0481) 5 – 1]/0,0481} = 4844,134131

8 C) Vybírání - čtvrtletní výběry R = $950 n = 5 ( – ) i = ??% … vyjdeme z i 2 = 9,62% [1+(i 4 /4)] 4 = [1+(i 2 /2)] 2 … -> i = 0, (čtvrtletní) P t = R * [(1 + i) n – 1]/i P t = 950 * {[(1+0, ) 5 –1]/0, } = 4981,222339

9 Výsledek: STAV K = A + B – C = 8714, , , = 8576,992049

Zadání na procvičení: 5.února 2002 je otevřen účet vkladem $2500. Dále jsou realizovány čtvrtletní vklady o velikosti $820 po dobu následujících 2 let, první 5.srpna května 2009 je proveden první z následujících měsíčních výběrů o velikosti $950. Účet je úročen úrokovou sazbou 9,79% úročených měsíčně. Určete stav na účtu ke dni 5.srpna

11 Úvod: -> Dva důchody + spoření -> Obecné -> Polhůtné -> Budoucí hodnotu spoření a důchodů ke

12 Rozdělení: 3 části A) Spoření: $2500 od 5.února 2002 ( – ) B) Vklady $820 od 5.srpna čtvrtletně ( ) C) Výběry $950 od 5.května měsíčně ( )

13 Časová osa: STAV K = A + B – C = ???

14 A) Spoření P 0 = $2500 n = 7 let + 6 měsíců ( – ) = 90 měsíců i 12 = 9,79% -> i = (9,79/12)% P t = P 0 * (1 + i) n P t = 2500 * [1 + (0,0979/12)] 90 = 5194,299607

15 B) Vkládání - čtvrtletní vklady R = $820 n = 5 ( – ) i = ??% … vyjdeme z i 12 = 9,79% [1+(i 12 /12)] 12 = [1+(i 4 /4)] 4 … -> i = 0, (čtvrtletní) P t = R * [(1 + i) n – 1]/i P t = 880 * {[(1+0, ) 5 –1]/0, } = 4307,391433

16 C) Vybírání - měsíční výběry R = $950 n = 4 ( – ) i 12 = 9,79% -> i = (9,79/12)% P t = R * [(1 + i) n – 1]/i P t = 950 * {[(1+0,0979/12) 5 –1]/(0,0979/12)} = 3846,755938

17 Výsledek: STAV K = A + B – C = 5194, , , = 5654,935102

A je to A je to 18