Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva užívá místo S2 název H
Advertisements

Úhly v kružnici.
EU-8-58 – DERIVACE FUNKCE XIV
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
K( K, L, M, p, q ). Příklad 3 k( K, L, M, p, q ) T K L M´ L´ M K´ p q T´ q p k´ Příklady na kolineaci. Kuželosečka je dána: 3 body a 2 tečny k( K, L,
Rytzova konstrukce elipsy
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků Věta sss
Věty o shodnosti trojúhelníků
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Obecné řešení jednoduchých úloh
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy v obecném bodě
KOLINEACE Ivana Kuntová.
Vzájemná poloha přímek
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
GPG Příklad 2.
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
KRUŽNICE.
Konstrukce eliptického oblouku e(tA, tB, C). Příklad 2. Konstrukce eliptického oblouku e (t A, t B, C). A  3,4 B  1,2 C  5 F l  6 II I III a - tečna.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_12.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy
59. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků Věta sus
Základní věty stereometrické 1.část
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kuželosečky - opakování
ZOBRAZENÍ TĚLESA V OBECNÉ ROVINĚ
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
ŘEZY TĚLES.
Přednost početních operací
Středové promítání na jednu průmětnu
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Kružnice – řešené příklady
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Vypracovala: Pavla Monsportová 2.B
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
ŽIVOTOPIS Narozen 19. července 1623 v Clermont – Ferrandu Francouzský fyzik, teolog, matematik a filozof V 16 napsal rozsáhlé pojednání o geometrii V.
KUŽELOSEČKY Tečna elipsy. KUŽELOSEČKY Tečna elipsy.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Středová kolineace.
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Stopník přímky - P Stopník je průsečík přímky s průmětnou. z
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Piš a počítej.
Řezy v axonometrii Duben 2015.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Parabola.
27..
Matematika Parabola.
Řešení polohových konstrukčních úloh
III. část – Vzájemná poloha přímky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Pascalova – Brianchonova věta
Transkript prezentace:

Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz. Pascalova věta Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz. Předpokládejme, že body 1, 2, 3, 4, 5 a 6 patří jedné kuželosečce. 4 1 3 6 2 5

Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz. Pascalova věta Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz. Bod A je průsečík spojnic bodů 12 a 56 A  [12] W [56] III Bod B je průsečík spojnic bodů 23 a 61 B  [23] W [61]. 4 1 3 Dále bod I je průsečík spojnic bodů 12 a 45 I  [12] W [45] 6 A II 2 5 B I bod III je průsečík spojnic bodů 34 a 61 III  [34] W [61].

Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz. Pascalova věta Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz. Body 2 a 4 promítneme z bodu 3 na spojnici [16]. 4  III, 2  B III Body 1 a 6 z bodu 5 na spojnici [12]. 4  I, 6  A 4 1 p Dle věty Chalessovy musí být dvojpoměry čtveřic bodů stejné. Tedy: (1BIII6) = (12IA) Z vlastnosti o perspektivitě řad plyne, že spojnice odpovídajících si perspektivních bodů procházejí jedním bodem – středem II. 3 6 A II 2 5 B I Pro spojnici bodů [ B2 ], [ III I ] a [ 6A ] bod II leží na přímce p  [ III, I ]. Protože [ B2 ]  [ 23 ], [ III I ]  p, [ 6A ] = [ 56 ], tak body I  [ 12 ] W [ 45 ], II  [ 23 ] W [ 56 ], III  [ 34 ] W [ 61 ] leží na jedné přímce p.