Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Kam se točí Tobě ?.
Katedra optiky PřF UP v Olomouci
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Lidský mozek… … nás klame kdy může!.
Klamy a další zajímavosti
Optické klamy a iluze.
Optické klamy profesora Lahvičky.
PTICKÉ KLAMY   Jan Benkovič.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Optické přístroje Předmět:
Optické vlastnosti oka
Optické klamy.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Zpracování senzorického materiálu a zrakové klamy
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO.
ŽLUTÁ SKVRNA.
Zrakové klamy ŠKEBLOŇ 2009.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Zrakový smyslový orgán
Š I L H Á N Í (strabismus) zraková vada, při které je porušena vzájemná spolupráce obou očí každé oko míří jiným směrem v naprosté většině případů se jedno.
FY_087_ Světelné jevy_Optický klam Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
TĚLESA 3D autor: RNDr. Jiří Kocourek Přeskočit úvod a nastavení.
Galerie optických klamů
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Optika lidského těla. Lidské oko jak je vidíme: Uspořádání – příčný řez, pohled shora, P - oko: duhovka čočka sval umožňující „zaostření“ - akomodaci.
Optické klamy a jevy Test Petr Okrajek.
Lom světla Oskar Takáč Stanislav Ječmínek. informace Lom neboli refrakce je přechod světla rozhraním dvou optických prostředí, při kterém se paprsek láme.
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
je neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna 2015neděle, 19. dubna.
Oko.
Oko.
OPTICKÉ VLASTNOSTI OKA
Smyslové vnímání OKO.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zrak ptáků Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Z očí do očí.
zpracovaný v rámci projektu
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
Digitální učební materiál
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Optické čočky Název školy
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Zrak a optické klamy.
Kam se točí Tobě ?.
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidský mozek… … nás klame kdy může!.
Času máš dost, tak se usaď, pust si zvuk a vyzkoušej si svůj postřeh.
Lidské oko
Kam se točí Tobě ?.
Kam se točí Tobě ?.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au

Co to vlastně je ?? Optický klam, jinak nazývaný také optická iluze, je nesprávné nebo matoucí vnímání reality. Oko snímá nějaký obrázek, ale mozek ho interpretuje jinak, než jak je opravdu zobrazen. Člověk pak například na obrázku vidí něco, co na něm vůbec není. Většina optických klamů je postavena na matení mozku barvou (Hermannova mřížka) nebo tvarem. Velkou skupinu klamů tvoří dvousmyslné obrázky, které při zaměření na různé prvky lze vnímat více způsoby. Jiné klamy jsou založeny na špatném zobrazení nebo chybném vnímání perspektivy. Martina Mihalíková 8.Au

Penroseův trojúhelník Penroseův trojúhelník je asi nejznámější obrázek grafického paradoxu. Ukazuje tři trámy, které jsou vzájemně spojené v pravých úhlech a přesto tvoří trojúhelník, který podle zákonu eukleidovy geometrie nelze sestrojit. Mihalíková Martina 8.A Martina Mihalíková 8.Au

Hermannova mřížka Na obrázku můžete vidět blikající tmavé body samozřejmě tam žádné nejsou. Pokud na nějaký zaměříte pozornost, tak zmizí. Proč tam ty body vidíte ? Je to způsobeno vnímáním sítnice, kde oko vnímá tmavé a světlé barvy a v místě kde se světlé barvy kříží, vnímá naše oko černé body, které tam ve skutečnosti nejsou. Kouzelníci tento klam používají při mizení různých věcí. Mihalíková Martina 8.A

Ufoni Dívejte se na obrázek zhruba ze vzdálenosti 50cm. Dlaní si zakryjte pravé oko a levým okem sledujte bílou siluetu létajícího talíře vpravo Pomalu přibližujte hlavu k monitoru. V jednu chvíli silueta vlevo zmizí. Proč?? Je to proto, že světelné paprsky z tohoto boudu dopadnou na slepou skvrnu ve vašem oku. Je to jediné místo lidského oka, kde nejsou buňky absorbující světlo. Člověk si ale slepou skvrnu neuvědomuje, protože mu mozek prázdné místo zaplní vjemem z bezprostředního okolí. Mihalíková Martina 8.A

Lebka Ze vzdálenosti cca. 20cm se upřeně dívejte na křížek uprostřed lebky a počítejte do 20. Potom se zadívejte na holou stěnu. Měli by jste spatřit přízrak lebky! Je to proto, že se tento obraz ukládá do "prvního" stupně paměti, v oblasti takzvaného smyslového ukládání. Zajímavé na tom je to, že když od obrázku odtrhnete oči, vidíte jej negativně! Mihalíková Martina 8.A

Barvy Podívejte se na obrázek a vyslovujte BARVY, nikoliv slova!!! Moc to nejde, že? Je to způsobeno tím, že se "hádá" levá polovina mozku s pravou polovinou mozku. Zatímco pravá polovina se pokouší říct barvu, levá polovina trvá na přečtení daného slova. Mihalíková Martina 8.A

Kachna, nebo králík ?? Na tomto obrázku je zobrazena kachna s rozevřeným zobákem. Když se ale na obrázek zadíváte, pod zobákem si můžeme představit i uši králíka a pak už na obrázku nevidíme kachnu, ale králíka. Mihalíková Martina 8.A

Kniha Je kniha otevřená nebo se díváme na desky?? Mihalíková Martina 8.A

Tvář, nebo postava ?? Na tomto obrázku můžeme vidět buď tvář člověka, nebo postavu stojící otočenou zády s kapucí… Mihalíková Martina 8.A

Krychle Na obrázku můžete vidět krychli. Když se ale pořádně podíváte, můžete si všimnout, že to žádná krychle není. Mihalíková Martina 8.A

Různoběžky nebo rovnoběžky?? Na tomto obrázku se může na první pohled zdát, že jsou to různoběžky. Když se ale pořádně podíváte, můžete si všimnout, že jsou to rovnoběžky. Mihalíková Martina 8.A

KONEC PREZENTACE Mihalíková Martina 8.A