Mapování kreativních průmyslů na krajské a místní úrovni: metodika v podmínkách České republiky Pavel Bednář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matouš Kostlivý, Sektorový manažer pro ICT
Advertisements

Možnosti podpory kreativních průmyslů ze SF v období 2014+
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Kulturní a kreativní obory a strukturální fondy Nosticz Palais June 26, 2013 Compiled by A. Marks, Ph.D. (Cant.)
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Národní a regionální klastrová politika
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Vývoj registru sčítacích obvodů České republiky jako GIS řešení.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
INSPIRING CONFIDENCE Creditinfo Czech Republic Insolvence a jak jim předcházet 12. května 2011.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
ODVĚTVOVÁ ANALÝZA INOVAČNÍHO POTENCIÁLU PRAHY PRO TVORBU RIS3 Pokorný Ondřej Vladislav Čadil Technologické centrum AV ČR 10. prosince 2012.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
SOCIÁLNÍ KAPITÁL JAKO FAKTOR OVLIVŇUJÍCÍ REGIONÁLNÍ DISPARITY A REGIONÁLNÍ ROZVOJ Projekt MMR ČR WD
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
NIPOS – Lenka Lázňovská.  Velký okruh subjektů poskytujících veřejné služby v kultuře, a to zejména v oblasti veřejné osvěty a edukace. Jsou naplněním.
MAS Zlínského kraj Valná hromada Krajské sítě NS MAS ve Zlínském kraj
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Ekonomický rozvoj měst a regionů Projekty CityRegio a CityRegio II Seminář „Zapojení ČR do Nadnárodní spolupráce a zhodnocení programu Interreg IIIB CADSES“
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
PODNIKY V ČR VÝSLEDKY EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ Ladislav Blažek Výzkum konkurenceschopnosti podniků realizovaný v rámci Centra konkurenční.
Odborný seminář KFÚ FSE UJEP v Ústí nad Labem Sociální ekonomika jako producent sociální a veřejné přidané hodnoty.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
PaedDr. Pavla Břusková generální ředitelka a předsedkyně představenstva Agentura pro regionální rozvoj,a.s., Ostrava Inovační rozvoj regionů 2010 Žilina,
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Síťová spolupráce, aplikovaný výzkum inovací ve prospěch malých podniků (SBIR),,Malé podniky jsou páteří evropské ekonomiky.´´ (Evropská charta pro MP)
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„OBCE SOBĚ“ „ Systémová podpora rozvoje meziobecní spolupráce v ČR v rámci území správních obvodů obcí s rozšířenou působností“
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Identifikační a lokalizační studie brownfieldů
Strategie regionu, obce
Aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Vybrané právní aspekty podnikání v digitálním věku
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Změny na trhu práce?.
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

Mapování kreativních průmyslů na krajské a místní úrovni: metodika v podmínkách České republiky Pavel Bednář

Osnova prezentace Vymezení kreativních průmyslů Vymezení prostorových úrovní mapování Zdroje, metody a příklady využití sekundárních regionálních dat Zdroje, metody a příklady využití primárních regionálních dat Závěr – problematické okruhy

Vymezení kreativních průmyslů Volná umění Kreativní pracovní síla (OSVČ) Amatér. aktivity Podpora a servis Veřejná kultura Veřejná správa Kulturní edukace Řemesla Kultura a média Užitné umění Komerční Veřejné Neformální

Regionální úrovně mapování kreativních průmyslů Národní Krajská (kreativní regiony) Místní – administrativně vymezené Obce s rozšířenou působností Obce (kreativní města) Mikroregiony (kreativní venkov) Místní – ostatní vymezení Sociálně-ekonomické (Zlínská aglomerace) Kulturní (národopisné regiony – Haná, Moravské Slovácko,Valašsko) Kombinace sociálně-ekonomických a kulturních faktorů (Zlínsko, Ostravsko)

Zdroje sekundárních dat Komerční databáze Albertina Merit CDF Veřejně dostupné databáze Národní Administrativní registr ekonomických subjektů Ministerstva financí ČR Registry kulturních subjektů CIK NIPOS Regionální Databáze kulturních aktivit a aktérů Zlínského kraje

Metody zpracování sekundárních dat Jednorozměrné statistické metody Vícerozměrné explorační statistické metody Grafické výstupy Geografické informační systémy Input-output analýza

Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK Analýza prováděna pouze pro komerční sektor (firmy) Datová základna Albertina 2010 Vybrané proměnné podskupina odvozené převažující CZ-NACE druh vlastnictví kategorie počtu zaměstnanců sídlo firmy obec s rozšířenou působností datum registrace firmy

Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK Seskupení podskupin odvozené převažující CZ-NACE do odvětví kreativních průmyslů na základě podobnosti produktu převažující doby působení na trhu Vymezená odvětví kreativních průmyslů – viz graf

Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK

Příklad využití komerční databáze – mapování KP v ZLK

Příklad využití komerční databáze – mapování KP měst ČR Seskupení podskupin odvozené převažující CZ-NACE do odvětví kreativních průmyslů Jádrové umění Umění řemesla a zábava Fotografické činnosti Kulturní průmysly Televizní a rozhlasové vysílání Film a video Tisk Vydavatelství Pořizování zvukových nahrávek a vydávání hudby Kreativní průmysly Reklama a marketing Architektura Vydávání software Specializovaný design

Příklad využití komerční databáze – mapování KP měst ČR

Příklad využití regionální veřejné databáze ZLK v oblasti kultury Databáze kulturních aktivit a aktérů Zlínského kraje Kulturní aktivity Kulturní aktéři

Kulturní aktivity v ORP Zlínského kraje

Kulturní aktéři v ORP Zlínského kraje

Cíle výzkumu, zdroje a metody zpracování primárních dat Cíle výzkumu při využití primárních dat Analýza sítí (kreativní klastr) Nalezení klíčových aktérů KP v regionu Nalezení prostorových vazeb KP regionu Zjištění klíčových obsahů spolupráce v KP regionu Etnografický výzkum (kreativní město) Vymezení kreativních prostor na místní úrovni Zdroje dat Dotazníková šetření – fyzická i virtuální Rozhovory Mentální mapy – vymezení kreativních prostor

Cíle výzkumu, zdroje a metody zpracování primárních dat Analýza sociálních sítí – viz příklad Mentální mapy Diskutované téma v rámci KulturQUell – Evropský kreativní think tank v Plzni dne 24. května 2012

Analýza sociálních sítí v KP

Závěr – problematické okruhy Sekundární databáze Nedostupnost dat za pobočky firem a organizací v jiných krajích Data se vztahuj k sídlu firmy či organizace Nedostupnost účetních dat za OSVČ a mikropodniky do 10 zaměstnanců Nedostupnost dat o počtech zaměstnanců, obratu, exportu a přidané hodnotě Imputace a přepočet dat z kategorií počtu zaměstnanců a obratu Data o počtu zaměstnanců,obratu, exportu a přidané hodnotě za různá období

Závěr – problematické okruhy Identifikovaná „problémová“ odvětví dle vymezení CZ NACE Software prověřovaní činnosti Reklamní činnosti vykazovaná a skutečná činnost vs. činnosti reklamních agentur Překladatelství a tlumočnické činnosti spojení dvou činností překlady návodů, komerčních brožur vs. překlady literárních uměleckých děl či odborné literatury Řemesla široké vymezení jednotlivých oborů obtížné oddělení ruční výroby s vlastní inovací a masové výroby dle zadaného vzoru

Závěr – problematické okruhy Mapování lze uskutečňovat pouze na základně údajů o kreativních firmách Nelze pokrýt „creative trident“ Databáze „Výběrové šetření pracovních sil“ je v průběhu času založena na náhodném výběru. Schází jednotná databáze o dobrovolnických aktivitách a pracovních silách Schází jednotná databáze hudebních klubů

Závěr – problematické okruhy Primární databáze – analýza sítí (kreativní klastry) Ochota spolupráce ze strany komerčních firem k uskutečnění rozhovorů či dotazníkových šetření poskytování informací údaje o spolupracujících partnerech považovány za obchodní tajemství otázce identifikace klíčových aktérů v odvětví

Děkuji za pozornost Pavel Bednář Fakulta ekonomiky a managementu Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Mostní 5139 760 01 Zlín bednar@fame.utb.cz