Evropské malířství Rembrandt 1. část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_16 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Umění starověku – předřecké civilizace
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
Doba Charakteristika Znaky
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Antický Řím Architektura.
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Antické Řecko Úvod Keramika.
Evropské barokní sochařství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Rembrandt van Rijn
Antický Řím Etruskové.
Antický Řím Architektura 2. část.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Toto přímé a živé umění dovoluje umělcům rozostřit hranice a dělící čáry mezi uměním a životem. Tento směr je útokem na smysly, který vzniká kombinací.
Antické Řecko Sochařství 1. část.
Akademie třetího věku. 1.Základní kurz V průběhu 4 semestrů poznávání regionu poznávání regionu průřez historií od antiky po současnost průřez historií.
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování Test znalostí
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Doplňkové informace a reprodukce
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antický Řím sochařství.
Antické Řecko Architektura.
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Sochy Antika až 20. století
Vánoční příběh ve výtvarném umění
Vizualizace obrazu Zadání:
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Výtvarná výchova pre 9. ročník
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Křivonosková Kateřina
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Evropské malířství Rembrandt 1. část Baroko

Baroko Evropské barokní malířství Rembrandt van Rijn (1606 – 1669) nejvýznamnější holandský malíř v dějinách a představitel barokního realismu Tato výuková hodina kombinuje prezentaci části dokumentárního filmu o tvorbě Rembrandtově a aktivní přístup žáků ve formě „vyhmátnutí“ postřehů, které charakterizují dílo a život geniálního umělce Obr. 1 Rembrandt jako sv. Pavel, 1661.

Baroko Rembrandt – „Síla umění“ Struktura hodiny – práce s dotazníkem: sekvence z dokumentárního filmu BBC, který byl uváděn Českou televizí film je možno také shlédnout on-line na Youtube , část 1. – 3. délka těchto sekvencí činí dohromady 30 min. Struktura hodiny – práce s dotazníkem: Žákům jsou rozdány připravené předtištěné formuláře, které obsahují 9 dotazů, které reagují na poznatky, které zazní během prezentace filmu. Posléze je puštěna sekvence z filmu. Žáci během promítání činí poznámky do formulářů. U žáků je takto ověřována schopnost během prezentace filmu postřehnout a zaznamenat podstatné informace. Zbylá část vyučovací hodiny ( 15 min. ) je věnována společnému vyhodnocení dotazníku.

Baroko

Baroko „Rembrandt - Síla umění“ dokumentární film televize BBC 1. – 3. část, délka 30 min.

Baroko – Rembrandt, film 1.část

Baroko - Rembrandt, film 2. část

Baroko - Rembrandt, film 3. část

Baroko Vyhodnocení dotazníku k dokumentárnímu filmu: 1. Amsterodam 2. portrét 3. pravdivost, psychologie lidského údělu, schopnost vyprávět příběh 4. sběratelství (starožitnosti, obrazy, klobouky…) 5. rozmařilost 6. spolek domobrany 7. v akci, dramaticky, v pohybu 8. zmatení, odmítnutí zaplacení obrazu 9. zlom, konec zakázek, dluhy, mezník

Baroko Citování odborných informačních zdrojů Obr. 1 PIJOAN, José. Dějiny umění / 7. Praha 1990: Odeon, n.p., str. 265 „Síla umění“, dokumentární film z produkce BBC, presentovaný Českou televizí. Zdroj: Youtube.