POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Nizozemští krajináři 17.století
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Umělecké směry 19. století
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Egyptské umění.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Claude Monet
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Vojtěch Hynais.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Vincent van Gogh.
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Autoportrét Název školy
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Obrazy jakou autobiografie
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarná výchova pre 9. ročník
Transkript prezentace:

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.

Termín nevystihuje způsob malby, ale časovou posloupnost Postimpresionismus Termín nevystihuje způsob malby, ale časovou posloupnost (tvorba přicházející po impresionismu). Přiřazujeme k němu umělce, kteří se snažili překonat impresionistický způsob malby.Významnými malíři tohoto období byli:  Paul Cézanne  Vincent van Gogh  Paul Gauguin Každý z nich přehodnotil impresionismus svým vlastním způsobem: nejde již o co nejvěrnější zachycení přírody vnitřní svět malíře je konfrontován s realitou důležitý je citový vztah k realitě malíř se nebojí realitu deformovat svobodněji nakládá s perspektivou libovolněji zachází s barvou není dodržováno tradiční pojetí světla a stínu do hry vstupuje lidský subjekt

PAUL CÉZANNE Podle přání svého otce studoval práva a přitom se věnoval i malování. Dlouho byl na otci finančně závislý. Po jeho smrti zdědil majetek a mohl se plně věnovat umělecké tvorbě. Svými ranými díly se řadí k impresionistům. Impresionismus byl pro něj přípravným obdobím a teprve svou postimpresionistickou tvorbou se stal „otcem moderního malířství“. Zemřel na následky silného nachlazení při malování v terénu. Dílo: Autoportrét Kytice Hora Sainte – Victoire Hráči karet Z obrazů vypouští perspektivu, hledá harmonii a vytváří vlastní svět obrazů. Citace: „Při malování se uplatňují dva činitelé : oko a mozek. Oba se musí vzájemně podporovat a zároveň rozvíjet: oko pozorováním přírody, mozek logickým uspořádáním zážitků. Tak dospíváme k výrazovým prostředkům“

autoportréty

Hora Sainte - Victorie

Kytice

Hráči karet

VINCENT VAN GOGH Syn protestantského pastora v Holandsku. Celý život byl finančně závislý na svém bratrovi Theovi. Během života namaloval přes 800 obrazů (prodán byl pouze jediný). Byl člověkem nemocným, prchlivým a po roztržce s Gauguinem si uřízl část ucha. Život ukončil dobrovolně v roce 1890, kdy se smrtelně postřelil. Jeho obrazy poznáme podle pastózního nanášení barev. Nesou pečeť jeho psychiky, ale svá nejlepší díla namaloval v dobách klidných a vyrovnaných. „Vidím ve vší přírodě , například ve stromech, výraz duše. Pokusil jsem se vložit stejné pocity do krajiny jako do lidské postavy.“

Obrazy Slunečnice namaloval je na uvítanou P. Gauguinovi. Obilné pole s havrany, poslední plátno namalované van Goghem v červenci 1890, tedy těsně před smrtí. Kosatce v roce 1987 prodány na aukci za 53 milionů dolarů. Vlastní portréty - autoportréty s modrým pozadím, s uříznutým uchem. Vincent van Gogh:“ Pro mne jsou skuteční malíři ti, kteří věci nemalují tak jak jsou,…..ale tak, jak je cítí.“

Slunečnice

Kosatce

Obilné pole s havrany

autoportréty

PAUL GAUGUIN Přítel Gogha, první malíř, který vnesl do umění prvky primitivních národů. Byl přesvědčen, že příroda je člověku dána proto, aby do ní otiskl svou duši. Proto hledá přírodu, která by nejlépe vyhovovala jeho fantazii, a nachází ji v Tichomoří. Část svého života prožil na Tahiti, kde také umírá. Jeho plátna jsou vyplněna souvislými barevnými plochami ohraničenými konturou. Obrazy: Tahiťanky Krajina na Tahiti Obraz s názvem: Kdy se vdáš?

Tahiťanky

Kdy se vdáš?

Krajina na Tahity