P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Advertisements

METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Informace o přípravě IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou I NTEGROVANÝ P LÁN R OZVOJE Ú ZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU INFORMACE O PŘÍPRAVĚ.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Ing. Vojt ě ch Miler Zkušenosti a zhodnocení projektu Regionálního centra podpory sociálního podnikání.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Komora sociálních podniků Ing. Vojtěch Miler Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
XV. celostátní finan č ní konference , Praha Přínosy meziobecní spolupráce Svazek měst a obcí Krkonoše a formy spolupráce veřejného sektoru.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
PricewaterhouseCoopers Date NTS – národní tématické sítě Ing. Libor Witassek, MBA WorkshopNTS-B „Podpora drobného podnikání“ 19. listopadu 2007, Praha.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Strategie příprav obcí, mikroregionů a dalších subjektů na zpracování projektů Mgr. Michal Jarolímek Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti požadované klíčové kompetence pro vedení sociálního podniku Ing. Vojtěch Miler PPSD Personální a poradenské.
Místní partnerství zaměstnanosti Projekt Místních partnerství zaměstnanosti Ing.Tomáš Müller MAS Uničovsko,o.p.s. Informační seminář 19.2.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Rodina a zaměstnání inovace pro venkov registrační číslo projektu: CZ.1.04/5.1.01/ Michal Jarolímek 4. listopadu 2014.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
Úspěchy MAS Brdy OD ZALOŽENÍ PO SOUČASNOST Mgr. Helena Kosová , Jince.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
1 Se sousedy k vzdělávání, registrační č. CZ.1.04/2.1.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro oblast obcí Brzánky, Hoštka, Račice, Štětí a Záluží.
 Evropský sociální fond  Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost  Doba realizace projektu: –
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Místní plán inkluze + OP VVV
Strategie regionu, obce
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
2. jednání řídícího výboru
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ

1. STRATEGICKÉ A ROZVOJOVÉ PLÁNY Využití metodických postupů MMR doplněných o specifika sociálního podnikání Tvorba integrované strategie území MAS Proč zapracovat sociální podnikání do strategie (Irské zkušenosti, nové plánovací období 2014+)

2. ANALYTICKÁ ČÁST PRO OBLAST SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Využití závazných dat pro vyhodnocení současného stavu (Hospodářská činnost, sociální oblast, zdravotnictví, stravování, ubytování, základní služby obyvatelům, cestovní ruch, závazná data v oblasti zaměstnanosti, závazná data z oblasti sociální) Analýza potřeb regionu a nové podnikatelské příležitosti Identifikace cílových skupin 1/2

2. ANALYTICKÁ ČÁST PRO OBLAST SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Identifikace potenciálních sociálních podnikatelů – Neziskové organizace v regionu – Sociálně odpovědní podnikatelé a další zájemci o sociální podnikání – Využitelné zdroje a možnosti podpory ze strany obce – Identifikace klíčových stakeholderů Metodika sběru dat: dotazníky (NNO, starostové, podnikatelé), kulatý stůl a řízené rozhovory 2/2

3. NÁVRHOVÁ ČÁST PRO OBLAST SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Metodika: fokusní skupiny, motivační semináře, tvorba SWOT analýzy Obsah strategické části: – stanovení vize a rozvojových cílů sociálního podnikání v regionu – návaznost na strategie ostatních podnikatelských subjektů – popis prvků sociálních inovací – způsob zapojení komunity a klíčových stakeholderů 1/2

3. NÁVRHOVÁ ČÁST PRO OBLAST SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ – způsob podpory sociálního podnikání obcemi a jejich svazky – popis integračních aktivit pro zapojení obtížně zaměstnavatelných cílových skupin – popis měřitelných indikátorů: počet nově vytvořených sociálních podniků počet nově vytvořených pracovních míst pro cílové skupiny výše podpory začínajícím sociálním podnikatelům. 2/2

4. METODICKÁ POMOC PŘI TVORBĚ A REALIZACI STRATEGICKÝCH PLÁNŮ (RCSP) a) Tvorba strategických plánů a politik podpory sociálního podnikání na regionální úrovni zpracování podkladů pro analytickou část účast ve fokusních skupinách přenos dobrých praxí, zprostředkování komunikace a síťování b) Realizační fáze sociálního podnikání pomoc při založení nového sociálního podniku, která se skládá z pomoci pro rozhodnutí o vhodné právní formě, vytvoření základní vize o zaměření činnosti sociálního podniku a pomoci při vytvoření podnikatelského plánu pomoc při hledání vhodné formy financování startovního kapitálu identifikace a zpracování žádostí o dotace a granty pro sociální podnikatele vypracování marketingové a obchodní strategie navržení a zpracování metodik pro práci se zvolenými cílovými skupinami 1/2

4. METODICKÁ POMOC PŘI TVORBĚ A REALIZACI STRATEGICKÝCH PLÁNŮ (RCSP) vzdělávání a rekvalifikaci uchazečů o založení sociálního podniku nebo živnosti se sociálními principy identifikace lídrů s podnikatelským potenciálem (B.Quinn), manažerské vzdělávání nových manažerů sociálních podniků pomoc při zpracování rozvojových a strategických záměrů sociálního podniku pomoc při hledání, výběru a zapojení stakeholderů (zainteresovaných partnerů)pro konkrétní typy a zaměření sociálního podniku spojení s dalšími sociálními podnikateli a výměna zkušeností pořádání motivačních kurzů pro zájemce o sociální podnikání mentoring a koučing sociálních podnikatelů a zájemců o sociální podnikání spojení s podnikatelskou sférou za účelem navázání spolupráce a kooperace komplexní pomoc při založení a provozu sociálního podniku formou „líhně“ sociálních podniků. Tato pomoc spočívá ve dvou základních formách: – zahájení sociálního podnikání ve spolupráci s ÚP – založením dceřiné společnosti2/2

5. PŘÍNOSY PRO REGION snížení nezaměstnanosti obtížněji zaměstnatelných osob zvýšení počtu začínajících a aktivních podnikatelů zvýšení konkurenceschopnosti regionu zvýšení kvality služeb a sociálních služeb snížení problémů vyloučených lokalit snížení sociálně patologických jevů snížení počtu sociálně vyloučených osob nebo osob tímto vyloučením ohrožených zvýšení využití místních zdrojů zvýšení kvality životního prostředí v regionu zvýšení turistické atraktivnosti a celkové kredibility regionu. Zvýšení toku dotací do regionu

6. PŘEDPOKLADY ÚSPĚŠNÉ REALIZACE STRATEGIE Zvýšení informovanosti a povědomí o sociálním podnikání Identifikace a aktivní zapojení motivovaných nositelů podnikatelských záměrů Aktivní spolupráce obcí a regionů Zapojení zkušených podnikatelů nebo poradenské organizace Identifikace a aktivní účast podporovatelů

Děkuji za pozornost

K OMORA S OCIÁLNÍCH P ODNIKŮ Ing. Vojtěch Miler, člen představenstva Brno