Listnaté stromy a keře 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Evropské vlajky 5. ročník
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_437, 22. sada, Prvouka
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Třídění rostlin - stonek
Rostliny v okolí lidských obydlí
Energetické suroviny 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Podmínky života na Zemi 5.ročník
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Společenstvo les – test
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Rostliny na jaře 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podzemní a nadzemní části rostlin.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
Zpracovala: Mgr. Z. Pavlů
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Listnaté stromy a keře 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Listnaté stromy a keře 4. ročník

Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Název: Listnaté stromy a keře Anotace: Listnaté stromy a keře, jednotlivé části – kořen, kmen, koruna, větve, květ a plod. Ukázka některých stromů a keřů – hledání rozdílů. Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, která lze použít i k opakování učiva. Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 20.11. 2011

Listnaté stromy a keře Patří mezi rostliny kvetoucí a dřeviny V ČR se nejhojněji vyskytují: dub, buk, bříza, javor, jírovec, lípa , olše, topol, vrba, osiky akát…

květ a plod listy koruna větev kmen kořeny

Kořeny Podzemní část rostliny, čím je strom starší tím mohutnější má kořeny. Kořeny upevňují rostlinu v půdě a přijímají z půdy vodu a živiny.

Kmen Dřevnatá nadzemní část stromu, která nese korunu. Kmen je na povrchu pokrytý kůrou. dub buk bříza

Listy Vyrůstají ze stonku nebo vytvářejí přízemní růžici. Listy obsahují zelené barvivo (chlorofyl)= fotosyntéza Zajišťují dýchání a příjem sluneční energie. jednoduché složené

Řapík – úzká část spojující čepel a stonek žilnatina Řapík – úzká část spojující čepel a stonek Čepel – plochá část

Květ Květ slouží k rozmnožování rostlin. Po opylení a oplození se vyvíjí z květu plod. Květy se liší barvou, tvarem, velikostí a vůní

Plod se semeny Plod se skládá z obalu oplodí a z jednoho nebo více semen. Semeno obsahuje zárodek nové rostliny. Za příznivých podmínek (voda, teplo, vzduch) vyklíčí a vyroste mladý stromek.

Listnaté stromy dub buk

bříza javor

topol lípa

jírovec vrba jeřáb

Listnaté keře Nemají kmen rozvětvují se hned u země. trnka obecná

růže šípková

Brusnice borůvka

Téma: Listnaté stromy, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint www.naturfoto.cz www.eprojekty.cz Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)