2IT – PVY – objektové DBS Bc. Jiří Šilhán

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Advertisements

PVY – OBJEKTOVÉ DS Analýza pro tvorbu IS Bc. Jiří Šilhán.
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Programování funkcí v Excelu
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
JUI - 1. přednáška Funkcionální programování Úvod do jazyka Lisp RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Dvourozměrné geometrické útvary
1IT D OTAZOVACÍ JAZYKY V RELAČNÍCH DATABÁZÍCH Ing. Jiří Šilhán.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KOMBINAČNÍ LOGICKÉ FUNKCE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základy λ- kalkulu doc. Dr. Ing. Miroslav Beneš  katedra informatiky, A-1007 
Výrazy.
Počítače a programování 1
Proměnné v PHP Každý programovací jazyk pracuje s nějakými hodnotami. To, do čeho se tyto hodnoty ukládají, se nazývá proměnné. Každý programovací jazyk.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Cvičení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad na součin vytýkání
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Kombinační logické funkce
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Algebraické výrazy a jejich úpravy
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Karnaughova mapa.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Kaskádové styly Cascading Style Sheets. Využití CSS jde o jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML nebo XML umožňuje.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Výrazy s proměnnými Mgr. Petra Jelínková.
Číselné výrazy s proměnnou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Číselné soustavy.
Dvourozměrné geometrické útvary
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
Kuchařka na práci s mnohočleny
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Gödelova(y) věta(y).
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Vyhodnocování aritmetického výrazu (1)
Transkript prezentace:

2IT – PVY – objektové DBS Bc. Jiří Šilhán Lambda-kalkul 2IT – PVY – objektové DBS Bc. Jiří Šilhán

Lambda-kalkul Jde o prostředek, kterým lze úplně popsat, jak má počítač úplně pracovat Každý dnes používaný programovací jazyk souvisí s lambda-kalkulem – Smalltalk Lambda-kalkul slouží k tomu, abychom mohli formule a manipulace aplikovat stejným způsobem, jako se v matematice standardně pracuje s obyčejným matematickým a logickým zápisem, a to včetně běžných operací, jako je např. dosazování, vytýkání před závorku apod.

Lambda-kalkul (λ x | x 10) Lambda výraz se skládá ze dvou částí oddělených znakem | První část lambda výrazu se nazývá hlavička, ve které je seznam proměnných uvozených řeckým písmenem λ Tyto proměnné se jmenují lambda proměnné Když na nějaký λ výraz aplikujeme nějaké hodnoty, tak se na takovéto λ-proměnné tyto hodnoty navazují

Lambda-kalkul (λ x | x.10) Druhá část lambda výrazu je tzv. tělo, ve kterém se nachází vlastní formule Tato část lambda zápisu se chová stejně jako běžný matematický zápis

Lambda-kalkul (λ x | x.10) <: 5 /hodnotu 5 aplikujeme na λ proměnnou/ (λ x=5 | x.10) /došlo k redukci celého výrazu na pravou část, protože hodnota proměnné byla dosazena příslušné místo na pravé straně/ 5.10 50

Lambda-kalkul α konverze – změna názvu proměnných pokud v lambda výrazu přejmenujeme proměnné v levé i pravé části tak se daný lambda výraz nemění β redukce – výměna lambda proměnných v pravé části výrazu za konkrétní hodnoty – po aplikaci λ funkce je operace s názvem β redukce

Lambda-kalkul - α konverze (λ x | x.8) <: (λ x λ y | 2x+y) => => (λ x= (λ x λ y | 2x+y) | x.8)=> => dále nelze musíme výraz upravit > α konverze => (λ z | z.8) <: (λ x λ y | 2x+y) => => (λ z= (λ x λ y | 2x+y) | z.8) => =>((λ x λ y | 2x+y) . 8)

Lambda-kalkul – další příklady ((λ a λ b | 2a + b) . 6) <: (2;3) => => ((λ a = 2 λ b = 3 | 2a + b) . 6) => (2.2+3).6 42