Příprava nové dopravní politiky ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Advertisements

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
C e n t r u m p r o d o p r a v u a e n e r g e t i k u slide 1/13 Energetická efektivita v dopravě - strategie a cíle Barbora Hanžlová 18. května 2012.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Podpora inovací v rámci kohezní politiky
Legislativní rámec ochrany zdraví obyvatel před hlukem MUDr. Michael Vít, Ph.D. hlavní hygienik ČR.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Finanční perspektiva EU Ministerstvo financí, odbor Národního fondu.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Plnění Národního programu reforem Ing. Tomáš Zídek Ministerstvo financí ČR Odstraňování bariér konkurenceschopnosti EU a ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Dopravní politika ČR pro léta
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
FONDY EU Programové období
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Příprava na programovací období východiska a přístupy.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Daniel Braun Konference „Moravskoslezsko “, Ostrava Příprava budoucího programového období
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
LIPSKÁ CHARTA o udržitelných evropských městech
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Program rozvoje Ústeckého kraje
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Transkript prezentace:

Příprava nové dopravní politiky ČR Mgr. Jan Bezděkovský Odbor Strategie Ministerstvo dopravy

Základní struktura dokumentu a časový harmonogram jeho přípravy Analytická část (do konce roku 2011) Návrhová část (do poloviny roku 2012) Implementační část (do konce roku 2012) SEA (k části 2 a 3 dokumentu) Termín pro předložení materiálu do vlády: 31.12.2012

Hodnocení Dopravní politiky ČR pro léta 2005 – 2013 Analytická část Hodnocení Dopravní politiky ČR pro léta 2005 – 2013 Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR Doprava jako podmínka pro konkurenceschopnost regionů Strategický rámec udržitelného rozvoje Evropská dopravní politika 3

Střednědobá a dlouhodobá vize Východiska Cíle Dopravní politiky Návrhová část Střednědobá a dlouhodobá vize Východiska Cíle Dopravní politiky Struktura priorit Uživatelé Provoz Zdroje pro dopravu Dopravní infrastruktura Snižování dopadu na zdraví a životní prostředí Sociální otázky, zaměstnanost, vzdělávání a kvalifikace Subsidiarita, odpovědnost jednotlivých úrovní 4

Implementační část Nástroje finanční Nástroje legislativní Nástroje inovační Nástroje na minimalizaci dopadů do životního prostředí Public relations, projednávání opatření s odbornou a laickou veřejností a samosprávou, odstraňování bariér Struktura návazných strategických dokumentů pro oblast dopravní infrastruktury a její financování pro oblast dopravní obslužnosti pro oblast bezpečnosti pro oblast telematiky a moderních technologií pro oblast nákladní dopravy a logistiky pro oblast zpoplatnění provozu a internalizaci externalit Pro oblast letecké dopravy pro oblast cyklistické dopravy pro oblast kosmických technologií Monitoring a návrh indikátorů pro sledování účinnosti opatření Kompetence a odpovědnost jednotlivých subjektů Analýza proveditelnosti a riziková analýza 5

Evropská dopravní politika a politika TEN-T – důležitá východiska budoucí dopravní politiky ČR Bílá kniha: „Cesta k jednotnému evropskému dopravnímu prostoru – ke konkurenceschop-nému a efektivnímu dopravnímu systému ambiciózní dokument (zejména v oblasti životního prostředí – snížení emisí CO2 do roku 2050 o 60%) deset dlouhodobých cílů (např. převod 50% dopravy nad 300 km na železnici nebo dosažení 40% používání nízkouhlíkových paliv v letectví) Revize politiky TEN-T hlavní síť – priorita EU (dokončit do konce 2030) globální síť (dokončit do 2050) parametry sítě TEN-T (zejména u hlavní sítě pro nákladní železniční dopravy náročné požadavky – nad rámec TSI) Budoucí financování politiky TEN-T Nástroj pro propojení Evropy (CEF) „Kohezní“ CEF Kohezní fond Fond ERDF 6

Internalizace externích nákladů – důležité téma nové dopravní politiky ? Důležité „evropské“ téma (viz Bílá kniha) Důsledná aplikace principu „uživatel/ znečišťovatel platí“ - nejběžnější externí náklady = 2,6 % HDP Inovativní zdroj financování Nástroj ke snižování negativních dopadů životního prostředí/zrovnoprávnění podmínek pro podnikání mezi jednotlivými druhy dopravy Novela směrnice Euroviněta (možnost zpoplatnit hluk a znečištění ovzduší) Zpoplatnění hluku na železnici V budoucnosti další harmonizace na úrovni EU 7

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy