První pomoc Teoretická část První pomoc znamená : VYBERTE : A) Chirurgický zákrok B) Zajištění základních životních funkcí člověka C) Srdeční masáž.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zásady první pomoci při zasažení el.proudem
Advertisements

BEZPEČNOSTNÍ PŘEDPISY PŘI PRÁCI NA ELEKTRICKÝCH ZAŘÍZENÍCH .
Základní kardiopulmonální resuscitace
ABLS Základní neodkladná resuscitace dospělých /Adult Basic Life Support (ABLS) pro studenty 3. ročníku před nácvikem Tomáš Janota Koronární jednotka.
© 2004 UTEE FEKT VUT v Brně První pomoc Postup záchranných prací  Zhodnocení příčin úrazu a vyproštění postiženého  Určení rozsahu poranění a poskytnutí.
Kardiopulmonální resuscitace I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dechová cvičení a harmonizace Typy dýchání – svalstvo, polohy
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Bránice. Mechanismus nádechu a výdechu. Vitální kapacita plic
ZÁSTAVA DECHU A OBĚHU Definice
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základy první pomoci 7. ročník.
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Laická první pomoc.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
PLNÝ DECH.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
Zuzana Ježková Martina Drozdová Tereza Smejkalová Renata Světlíková
Úrazy hlavy, krku, páteře a pánve
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základy resuscitace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je.
Biofyzika dýchání. Spirometrie
Neodkladná resuscitace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DÍTĚ 19
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DOSPĚLÝ 17
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Správné odpovědi dotazníku
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
2. První pomoc – bezvědomí
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Relaxační a dechová cvičení.
KRVÁCENÍ Patří mezi stavy ohrožující život. Náhlá ztráta 2l krve při silném krvácení může vyvolat šok, který ohrožuje život.
Která čísla označují správné držení těla?
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
První pomoc nejen při úrazech v TV VY_32_INOVACE_03_36.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo12 Označení materiálu evo12_resuscitace.pptx Název školy Gymnázium Kladno.
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IX 1.POMOC Resuscitace Nepřímá masáž srdce Umělé dýchání Šok Záchrana tonoucího.
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_20_P8_Bartonkova TÉMA: První pomoc OBSAH: První pomoc ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.29_Prvni_pomoc_zastava_dechu.
Posilovací cvičení - záda Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_77_posilovací cvičení – záda Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro 8. ročník, ZŠ speciální.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Záchranná služba Krvácení – Ošetření drobných oděrek První pomoc: Ránu umyjeme, vydezinfikujeme. Vezmeme náplast a oděrku přelepíme.
Bozp, první pomoc při úrazu elektrickým proudem
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví 6 - 9
Znaky života člověka Průběh lidského života
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
VY_52_INOVACE_02_01_ první pomoc
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Resuscitace = oživování, kříšení
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Dechová cvičení a harmonizace Typy dýchání – svalstvo, polohy
Za jógou se zvířátky I. část
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
Kurz základní resuscitace
Dýchání Dýchání můžete cvičit sami následovně: A) vsedě
VY_32_INOVACE_24_Stabilizovaná poloha
Transkript prezentace:

První pomoc Teoretická část

První pomoc znamená : VYBERTE : A) Chirurgický zákrok B) Zajištění základních životních funkcí člověka C) Srdeční masáž

Pravidlo ABC A ٭ = airwaves = zajištění průchodnosti dýchacích cest Např. odstranění nečistot z úst (vyražené zuby, hlína, tráva, žvýkačka), zapadlý jazyk ? Jmenuj konkrétní situace, které mohou vést k neprůchodnosti dýchacích cest ٭ odkaz na praktickou část

Pravidlo ABC B = breathing = zajištění dýchání ? Jak zjistím, zda člověk dýchá nebo nikoliv ? Jak se jmenuje úkon obnovující dýchání u zraněného, jak a kdy jej provádíme ? ? Pro který orgán je nejdůležitější zajistit přísun kyslíku, proč ? ٭odkaz na praktickou část

Pravidlo ABC C = circulation = zajištění krevního oběhu (zjednodušeně řečeno – aby tlouklo srdíčko a krev tak mohla proudit opět do všech tkání a orgánů) ? Jak zjistím, že srdce nepracuje -Pokud srdce netloukne – zahajujeme okamžitě ……………………………………….. ٭ odkaz na praktickou část

První pomoc Praktická část (realizovaná v hodině tělesné výchovy)

První pomoc – úvodní část 1. Nástup 2. Změření a výpočet tepové frekvence v klidu ( činnost srdce) – ve dvojici / jednotlivě 2. Rušná část – rozběhání formou her (honičky) 3. Změření tepové frekvence 4. Rozcvičení formou strečinku, příprava žiněnek

První pomoc – hlavní část 5. Nácvik záklonu hlavy při zprůchodnění dýchacích cest – práce ve dvojici (D-D, CH-CH) 6. Nácvik přiložení rukou k srdeční masáži na kost hrudní - práce ve dvojici ( D-D, CH-CH) 7. Dýchání – žáci se položí na záda, zavřou oči a po motivačních instrukcích na zklidnění organismu si spočítají počet nádechů a výdechů za 15 sec. Své výsledky porovnají.

První pomoc – hlavní část 8. Základy jogínského dýchání - břišní, hrudní -učíme se na těchto cvicích : Břišní : sed na patách, hlava se téměř/úplně dotýká podložky – (je možno podložit rukama) – správnost nádechu do břicha kontrolujeme tlakem dutiny břišní do stehen (10x) leh na břiše – opět se snažíme dutinou břišní zatlačit do podložky (10x)

První pomoc – hlavní část turecký sed, ruce položit na břicho, vnímat zvětšování objemu dutiny břišní (10x) Hrudní : Leh na boku – při nádechu do hrudníku cítíme tlak žeber do podložky (kdo cvičí poctivě, cítí nepříjemné tlačení v obl.žeber) Leh na zádech – nohy přitáhnout k hrudníku (můžeme přidržovat za kolena, popř.hlavu přitáhnout ke kolenům) – dýcháme přes odpor stehen do hrudníku (10x) turecký sed, ruce položit na hrudník z boku (ve výši prsou), vnímat zvětšování objemu hrudníku (10x)

První pomoc – hlavní část 9. Přenášení raněného (formou štafetových her podle vybavení, prostoru, počtu a zájmu žáků) -v náručí -na zádech -tažením na žiněnce -„stolička“