Stonek Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lukáš Petr 5. A Stonek.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Stonek VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.04/Li
Byliny a dřeviny.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
STONEK.
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
STONEK KAULOM.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Třídění rostlin - stonek
Stavba rostlinného těla
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Vegetativní orgány rostlin
Rostliny podle stavby těla
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
List Mgr. Helena Roubalová
Stavba rostlinného těla List
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Stonek autor: David Hainall.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Podzemní a nadzemní části rostlin.
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
STONEK. Význam stonku pro rostlinu: 1. nese další rostlinné orgány 2. vede látky z kořenů do listů a naopak 3. zajišťuje růst celé rostliny 4. může mít.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Vegetativní rostlinné orgány
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Stonek Mgr. Helena Roubalová Přírodopis 7. ročník Stonek Mgr. Helena Roubalová

1) nese listy 2) rozvádí látky v podobě vodných roztoků po rostlině Význam stonku 1) nese listy 2) rozvádí látky v podobě vodných roztoků po rostlině

Rozdělení rostlin podle stonku 1) byliny – mají dužnatý stonek 2) dřeviny – mají dřevnatý stonek

Typy bylinného stonku lodyha = olistěný stonek stvol = bezlistý stonek

Typy bylinného stonku stéblo = dutý stonek s kolénky (obilniny, trávy) oddenek = podzemní stonek

Stavba dužnatého stonku pokožka žilka dřevní část žilky lýková část žilky dužnina

Žilky = cévní svazek Jsou tvořeny dvěma částmi: 1) dřevní část – vede z kořenů do listů vodu s rozpuštěnými neústrojnými (anorganickými) látkami 2) lýková – vede z listů do kořenů (popř. jiných zásobních orgánů) vodu s rozpuštěnými ústrojnými (organickými) látkami (např. cukry, které vzniknou v listu při fotosyntéze)

Stavba dřevnatého stonku (průřez kmenem) kůra dřevní část žilek letokruh lýková část žilek Podle počtu letokruhů lze určit stáří dřeviny.

Opakování 1. Jednoslovně pojmenuj: a/ bezlistý stonek - ________________________ b/ dřevnatý stonek - _______________________ c/ podzemní stonek - ______________________ 2. Vyjmenuj hlavní znaky stébla. Které skupiny rostlin mají vytvořené stéblo? 3. Vysvětli rozdíl mezi lodyhou a stvolem.

Opakování 4. Popiš průřez dužnatým stonkem. 5. Z jakých částí je tvořena žilka (cévní svazek)? U každé části uveď její význam.

6. Nakresli průřez dřevnatým stonkem a popiš jej. Opakování 6. Nakresli průřez dřevnatým stonkem a popiš jej.