Pojem zlomek a jeho zápis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

Středový a obvodový úhel
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Zlomky Násobení zlomků..
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Sčítání zlomků..
Rozcvička Urči typ funkce:
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Lomené algebraické výrazy
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Znalostio zlomcích.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Matematický rychlokvíz 1
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Pojem zlomek a jeho zápis.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Pojem zlomek a jeho zápis. Zlomky Pojem zlomek a jeho zápis.

Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části – čtvrtiny. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. jedna čtvrtina tři čtvrtiny Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části – čtvrtiny. kruh – jeden celek

Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí – sedminy. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. pět sedmin tři sedminy Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí – sedminy. kruh – jeden celek

Čtverec jsme rozdělili na osm stejných částí – osminy. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. pět osmin tři osminy Čtverec jsme rozdělili na osm stejných částí – osminy. čtverec – jeden celek

Čtverec jsme rozdělili na dvě stejné části – poloviny. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. jedna polovina jedna polovina Čtverec jsme rozdělili na dvě stejné části – poloviny. čtverec – jeden celek

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) tři čtvrtiny Tři (stejné) díly ze čtyř (stejných) dílů, tj. tři čtvrtiny. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) Zapiš zlomkem červenou část celku. Pět (stejných) dílů ze šesti (stejných) dílů, tj. pět šestin. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) Zapiš zlomkem žlutou část celku. Pět (stejných) dílů z osmi (stejných) dílů, tj. pět osmin. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

Zápis zlomků Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku.

Pozor! Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku. A co takovýto zlomek? Takový zlomek nemá smysl, neboť jmenovatel nesmí být nula. (Jmenovatel vyjadřuje celkový počet dílů, na které je celek rozdělen, a rozdělit celek na nula dílů je nesmysl!)

Rovná-li se čitatel jmenovateli, jde o jeden celek. Zápis celku zlomkem. Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku. Rovná-li se čitatel jmenovateli, jde o jeden celek.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Zapište zlomkem vybarvenou část celku:

A nyní něco na procvičení - podruhé. Vybarvěte zapsanou část celku:

A nyní něco na procvičení - potřetí. Doplňte chybějícího čitatele či jmenovatele tak, aby zlomek vyjadřoval jeden celek:

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Otevřete následující odkaz a znázorněte požadovaný zlomek: http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_103_g_2_t_1.html Klikni pro kontrolu správnosti. Pomůcka, jak na to (klikejte): Klikni do tolika políček, kolik jich má být vybráno dle čitatele. Klikni pro nový příklad. Urči počet dílků, na které má být celek rozdělen – jmenovatele.

A nyní něco na procvičení - popáté. Otevřete následující odkaz a zapište zlomkem, jaká část celku je znázorněna: http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_104_g_2_t_1.html Pomůcka, jak na to (klikejte): Klikni pro kontrolu správnosti. Zapiš zlomkem vybarvenou část celku. Klikni pro nový příklad – zlomek.

A nyní něco na procvičení - pošesté. Otevřete následující odkaz a zapište zlomkem, jaká část celku je znázorněna: http://www.harcourtschool.com/activity/elab2004/gr3/10.html Pomůcka, jak na to (klikejte): Zmáčkni ENTER pro kontrolu správnosti. Doplň čitatele zlomku tak, aby vyjadřoval vybarvenou část celku. Klikni pro nový příklad – zlomek.

Pozor na druhý používaný zápis zlomku. Někdy se místo zlomkové čáry tak, jak jsme ji prozatím psali, používá čára lomená (lomítko).