VY_32_INOVACE_01-10 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
Advertisements

Fyziologie kůže VY_32_INOVACE_01-13 Jolana Fialová SOU Domažlice
BIOLOGIE ČLOVĚKA SOUSTAVA TĚLNÍHO POKRYVU
STAVBA KŮŽE VY_32_INOVACE_01-02 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.
Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-17 Jolana Fialová SOU Domažlice
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Přídatné kožní orgány Potní žlázy
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Kožní systém Somatologie.
Povrch těla člověka.
SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA KŮŽE Kůže kryje povrch lidského těla. Odděluje vnitřní prostředí organismu od vnějšího prostředí, které na kůži působí chemickými.
VY_32_INOVACE_01-15 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.
Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA VY_32_INOVACE_01-11.
Mozek Aleš Jůn, Dominik Šíba.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Fetální období.
Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA VY_32_INOVACE_01-16.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Ivo Šmerek.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Kůže MUDr. Vladimír Compeľ.
KOŽNÍ SOUSTAVA 5.ročník.
VY_32_INOVACE_01-05 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.
Těhotenství, dětství a dospívání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Lenka Kraváčková
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_635_KOŽNÍ SOUSTAVA Téma: VRSTVY KOŽNÍ SOUSTAVY,
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_11
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Rozmnožovací soustava
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
VY_52_INOVACE_ZB03_1064TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_01-01 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.
Čich, chuť, kůže Jitka Riedlová.
Kožní soustava.
spracoval: Nguyen Thanh Binh
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
KŮŽE, PÉČE O KŮŽI VY_32_INOVACE_11_23. Kůže a její funkce v těle: = pokryv těla, největší lidský orgán (2 m 2 ), její tloušťka se pohybuje od 0,1 mm až.
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_17_Zuby.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640,PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_11_SLUŽBY-
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
KOŽNÍ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
KŮŽE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_28_Kůže.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
3 VRSTVY KŮŽE.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
HORMONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_26.
Kožní soustava.
Soustava kožní Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Období lidského života
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_01-10 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA

Kožní deriváty * – vlasy, chlupy, nehty a kožní žlázy

Nehty nohou a rukou se zakládají na špičkách prstů kolem10. týdne prenatálníhovývoje Vývojnehtůnarukoupředcházívývojinehtůna nohouasio4týdny. Koncem32.týdneprenatálníhovývojedosahujínehty narukou špičekprstů,nanohouběhem36.týdne. Nehty,kterébezprostředněpoporodunedosahují našpičkyprstů,jsouznámkounezralosti

 rohová nehtová ploténka vyrůstá z kořene nehtu, kde leží ještě nezrohovatělé mateřské buňky keratinocytů a posouvá se po nehtovém lůžku až k volnému okraji nehtu které se mění v keratin  vlastní nehet vyrůstá spod zadního nehtového valu směrem k předu a vzniká nehtová ploténka  sestává se ze 3 vrstev 1.dorzální nehet-tvrdý keratin 2.intermediální nehet-měkký keratin 3.ventrální nehet- hyponychiální keratin Stavba nehtu

Nehtové ploténky u malých dětí jsou měkké a tenké, ale rostou rychleji Celý nehet odroste cca 6 – 8 týdnů U dospělého jedince se růst pohybuje v rozmezí 0,5 – 1,2mm za týden Celý nehet odroste cca za 6 měsíců Nehty na nohou rostou pomaleji, potřebují až 3x delší dobu Růst je ovlivněn mnoha faktory:  věk  zdraví  strava  dědičnost  pohlaví jedince  roční období  psychika Rychleji rostou nehty  během těhotenství  před menstruací (zvýšená činnost sekrece folikulostimulačního a luteinizačního hormonu)

Funkce nehtu Nehet jako ochrana Nehet jako nástroj a zbraň Nehet jako prostředek komfortního chování

Lidské tělo – nehet. Výklad učitele, rozhovor s žáky. Materiál je vytvořen v březnu 2013 v prezentačním programu PowerPoint, pro obor kosmetické služby Využití ve 1,2,3,4 ročníku Je doplněn animačními přechody. Materiál je určen k práci na počítači a interaktivní tabuli.

Použitý materiál