SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití cloudových služeb ve školství
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál
C O NOVÉHO V ECDL. RVP – vzdělávací oblast IKT Je zmíněn koncept ECDL jako vzor pro konstrukci obsahu vzdělávací oblasti.
Internet Definice Historie Použití Programy pro práci s internetem
Počítače a marketing ve venkovském cestovním ruchu Počítačový kurz Lektor: Ing. Marta Kočková.
Počítačová grafika - úvod
Výpočetní technika Břetislav Regner Centrum výpočetní techniky Lékařská fakulta Masarykova univerzita v Brně.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.20 Téma: Kufr – základní.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Tvorba webových aplikací
Počítačové vybavení Gymnázium Šlapanice. Školní síť Server s OS Linux Stanice s OS Win98, NT, XP Možnost bootování OS Linux ze serveru Rychlost sítě 100.
Jak vytvořit prezentaci
Anotace Žák definuje aplikační SW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat aplikační software Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Google Apps Kateřina Macháčková EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
* Slouží pro vytváření a úpravu textových dokumentů. * Dnešní pokročilé textové procesory umožňují do dokumentu vkládat kromě textu i obrázky, videa,
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Internet.  Celosvětový systém propojených počítačů  Funkce  Sdílení dat  Elektronická pošta.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vzdělávání na Univerzitách třetího věku v ČR Zlín, 26. –
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Počítačové vybavení Gymnázium Šlapanice. Školní síť Server s OS Linux Stanice s OS Win XP Možnost bootování OS Linux ze serveru Rychlost sítě 100 Mb/s.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
VY_32_INOVACE_51_Microsoft_Office_2010. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní.
Digitální učební materiál
Ostrava 30. září 2002 ECDL pro učitele Libor Koníček Přírodovědecká fakulta Ostravská univerzita.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Office I. Miroslav Lorenc.
INFORMATIKA 8 MS Excel III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II ZS 2011/2012.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Jak učit tvorbu www stránek na zš? ?. Co by žáci měli zvládat.  Základy s textovým editorem (Word, pspad) – základní úpravy textu, kopírování, formátování..
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Komunikace Aplikací VEMA G1 s Microsoft Windows Martin Šustr.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II LS 2007/2008.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Jak učit tvorbu www stránek Filip Procházka. Úvodem HTML není programovací jazyk, neobsahuje žádné programovací ani datové struktury, jejichž pochopení.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Autor: Filip Jelínek Rok: 2006/2007 Hardware,software, vstupní a výstupní zařízení, atd …
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
PROSTŘEDÍ MICROSOFT WORD 2003
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
Rozdělení softwaru Obecná informatika. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Informatika – Textový procesor Word 2010 Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření leden 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
MICROSOFT OFFICE teorie. MICROSOFT OFFICE Microsoft Office je kancelářský balík od americké firmy Microsoft. Firma Microsoft je největší softwarovou firmou.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_034.ICT.34 Tvorba webových stránek – PHP technologie.
Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_INF_612 Jméno autora: Mgr. Marie Kardová.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
MS PowerPoint Seznámení programem..
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/
Informační a komunikační technologie
Informatika pro ekonomy I LS 2009/2010
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka

Projekty U3V EuCoNet zvýšení využití Internetu seniory SEN-NET obecná problematika vzdělávání seniorů v oblasti ICT ADD-LIFE zvýšení kvality života seniorů prostřednictvím mezigeneračních kontaktů

Počítačová učebna U3V 15 počítačů CPU Intel Core 2 Duo E GHz RAM 1 GB HDD 80 GB DVD RW LightScribe sluchátka s mikrofonem webová kamera flashdisk 1 GB LCD monitor 19”

Nabízené počítačové kurzy A – Začátečníci B – Pokročilí D1 – Tvorba webových stránek 1 E – Tvorba prezentací C8 – Informační technologie 8 D2 – Tvorba webových stránek 2 C1 – Informační technologie 1

Nabízené počítačové kurzy Kurz A – Začátečníci Seznámení s prostředím operačního systému MS Windows, základy ovládání textového editoru MS Word, práce s Internetem (prostředí prohlížeče Internet Explorer, vyhledávací servery a jejich využití). Kurz B – Pokročilí Pokročilá práce v prostředí operačního systému MS Windows, pokročilá práce v textovém editoru MS Word (styly, tabulky, vkládání vzorců, …), základy ovládání tabulkového procesoru MS Excel (tvorba a úprava jednoduchých vzorců, tvorba grafů).

Nabízené počítačové kurzy Kurz C1 až C8 – Informační technologie 1 až 8 Úvod do počítačových sítí, elektronická pošta, multimediální komunikace, internetová telefonie, zpracování zvuku na počítači, práce s digitálním fotoaparátem, práce se scannerem, zpracování digitálního videa, Google Earth, problematika počítačových virů, příjem DVB-T na počítači, GPS. Kurz D1 – Tvorba webových stránek 1 Služba WWW (význam, historie), jazyk HTML (základní struktura HTML dokumentu, značky HTML a jejich atributy).

Nabízené počítačové kurzy Kurz D2 – Tvorba webových stránek 2 HTML (formuláře, rámy, kaskádové styly, dynamické HTML), JavaScript (úvod, objektový model dokumentu, události, základní příkazy JavaScriptu, algoritmizace na bázi JavaScriptu). Kurz E – Tvorba prezentací Základy ovládání aplikace MS PowerPoint, tvorba prezentací, animace, pravidla pro správné vytváření prezentací, spolupráce s dalšími programy balíku MS Office.

Specifika vzdělávání starších lidí Vzdělávání seniorů vychází ze životních zkušeností. Většina posluchačů stále pracuje na svém osobním rozvoji a chce se učit novým věcem. U posluchačů je třeba vybudovat chuť překonávat překážky. Učitel plní často úlohu „rádce“, který usnadňuje proces vzdělávání. Senioři vyžadují více času pro plnění zadaných úkolů i více příležitostí pro procvičení nových znalostí.

Specifika vzdělávání starších lidí Látku je třeba vykládat pomalu. Je dobré látku často opakovat. Senioři mají většinou přesnou představu o tom, co by se chtěli naučit, často směřují ke konkrétnímu cíli. Starší lidé mají často problémy se zrakem a sluchem. Senioři mají někdy problémy s eliminací irelevantních informací. Nikdy by se nemělo odbíhat od tématu. Měl by se používat individuální přístup. V učebně být raději již 5 minut před začátkem hodiny – senioři mají rádi přesnost.

Role vyučujícího Každý vyučující musí umět jasně stanovit, popsat a dosáhnout cíle výuky navodit vztah vzájemné důvěry, podpory, ale i respektu aktivně naslouchat a správně se ptát přijímat nové podněty, myšlenky a nápady motivovat motivaci udržet pracovat se zpětnou vazbou sledovat pokrok seniorů a v případě potřeby se přizpůsobit nově vzniklým potřebám

Mezigenerační výuka v rámci projektu ADD-LIFE

Mezigenerační výuka kurz Multimediální komunikace