J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Advertisements

HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Třída Array Je součásti balíčku java.util Účelem je usnadnit práci s poli Metody – nejpoužívanější equel(),fill(),sort() a binarySearch() equels() Slouží.
Pole, ukazatele a odkazy
Strukturované datové typy
Metody (funkce, procedury)
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
Počítače a programování 1. Obsah přednášky Výjimky - základní typy výjimek Způsoby zpracování výjimek.
Vytvoření prvního programu
Druhé cvičení Vytváření identifikátorů Datové typy
Algoritmizace Cíl předmětu - naučit se sestavovat algorimy řešení základních problémů a zapisovat je v jazyku Java. Jádrem předmětu jsou data, typy, výrazy.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Mat.metody příklady.
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá Přetěžování metod, rekurze.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
Operátory (1. část) 3 A1PRG - Programování – Seminář
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Druhá přednáška Datové typy a operátory Zapouzdření Pojem rozhraní
C# - datové typy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Třída jako zdroj funkcionality
Objektové programování
PHP PHP – základy syntaxe (část 2) - 04 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
Počítače a programování 1
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
JAVA Tutoriál Ing. Lumír Návrat, A1018 Tel:
1 Počítače a programování 1 13.přednáška. 2 Obsah přednášky Vstupy a výstupy – 1.část.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
C# - konverze datových typů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Datové typy a operátory. Co jsou datové typy  Charakterizují proměnnou nebo konstantu – jaká data obsahuje  Data jsou v počítači ukládána jako skupiny.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_25. ZADÁNÍ Sestavte program, který po načtení čísla z klávesnice vypočítá jeho absolutní hodnotu a vytiskne ji na obrazovku.
POSLOUPNOST úkol 1_45.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
PŘÍKAZ while úkol 1_40.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Programování ÚVOD, PROMĚNNÉ, OPERÁTORY A PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ ERIK KRÁL.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá

Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...) - Eclipse, vývojové prostředí

Spuštění programu hotový program uložíme - NazevProg.java (kde NazevProg musí být stejný jako název třídy) program musíme přeložit javac NazevProg.java příkaz javac přeloží zdrojový kód aby ho počítač pochopil a uloží jej do NazevProg.class spustíme program java NazevProg

NazdarLidi.java public class NazdarLidi { public static void main (String [] args) { System.out.println("Nazdar Lidi!"); }

NazdarLidi.java //nazev tridy stejny jako nazev programu public class NazdarLidi { // metoda main, je spousteci metoda public static void main (String [] args) { // prikaz na vygenerovani textu „Nazdar Lidi!“ System.out.println("Nazdar Lidi!"); }

Proměnná Proměnná slouží k ukládání dat (čísel, znaků, adres objektů,...) Rozlišujeme několik (datových) typů proměnných, které se liší svou velikosti. Typ proměnné pak volíme, podle toho, s jak velkými daty pracujeme...

Proměnná data (číslo) proměnná byte int

Proměnná

Pro desetinná čísla používáme proměnné typu: - float (32 bitů) - double (64 bitů) Pro uchování informace true/false se používá speciální typ proměnné - - boolean

Proměnná Vytvoření (deklarace) proměnné: int promena; //typ nazev Naplnění (definice) proměnné: promena = 8; int promena2 = 10;

Secti.java public class Secti{ public static void main (String [] args){ int a = 8; int b = 2; int c = a + b; System.out.println(“a=“ +a+ “, b=“ +b ); System.out.println(“a+b=“ + c ); System.out.println(“a+b=“ + (a+b)); }

Operátory aritmetické: +, -, *, /, % (zbytek) porovnání:, =, ==, =! bitové: & (AND), | (OR),^ (XOR) profixové a postfixové: ++, - - a++;// a = a+1

BOperator.java public class BOperator { public static void main(String [] args){ boolean cervene_tricko = false; boolean rifle = false; boolean test1 = cervene_tricko & rifle; System.out.println("Ma cervene tricko A rifle:"+ test1); boolean test2 = cervene_tricko | rifle; System.out.println(“Ma cervene tricko NEBO rifle:"+ test2); }

Komentáře Slouží k popsání zdrojového kódu. Jsou to naše poznámky, které bude počítač ignorovat. // tak se znační jednořádkový komentář /* toto je více řádkový komentář */

Přetypovani Stává se, že potřebujeme do menší proměnné dát větší. To nelze bez tzv.přetypování (změna typu proměnné). (typ) promenna;

Pretypovani.java public class Pretypovani { public static void main(String [] args){ byte a = 4; int i = 22; a = (byte)i; System.out.print(i); }