Produkt a jeho reálný přínos pro zadavatele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mobilní služby a reklama
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Jsou televize dalším ohroženým druhem?
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.
Využití potenciálu mobilního kanálu
… najdu tam, co neznám !.
Mobilní display kampaně
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Mobilní marketing.  Cíl: Představení nového modelu  Komunikační mix: banery na O2 mobil landing page  Timing: 3 týdny V.
C3 - Vodafone Confidential Classified on: Printed on: Vodafone + Seznam.cz: Mobilní internet a mobilní reklama 8. října 2009 Tomáš.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Vertikální cílení online kampaní…
Tvorba webů pomocí Web CMS Michal Neuwirth Product Manager Kentico Software s.r.o. Ondřej Výšek Samostatný konzultant Optimalizovane-it.
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Inzertní balíček iHNed.cz + Kurzy.cz. Počet page views (PV) Zdroj: Netmonitor, únor 2010 Na serverech iHNed.cz a Kurzy.cz bylo v únoru 2010 zobrazeno.
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
Srovnání reklamy na internetových portálech Aneta Cihlářová
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Formáty Internetové a mobilní reklamy a její výhody a nevýhody
RU měsíčně bez fulltextového vyhledávání Všechny kontakty na jednom místě ověřených firem a institucí produktů a služeb
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Marketingová komunikace
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Nové funkce v novém Skliku
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
O službě Webmium WEBMIUM je jednoduchý nástroj umožňující drobným a středním podnikatelům vytvoření a správu profesionálně vypadajících webových stránek.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Prosinec
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor Výsledky za březen 2010.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
PPC reklama pro B2B firmy Ing. Jana Žujová PPC specialist.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Mediální plán.
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
Behaviorální cílení v kostce Petr Dobroslávek. Značka chce znát své zákazníky. Nic nového. Marketing potřebuje znát svou CS. Nic nového. Internet je část.
Když image generuje výkon a PPC buduje značku …. 2 Jak budovat značku na internetu? Bannery Nestandardní plochy Soutěže PPC PR … (SEO, blogy, microsites,
1 Internet a marketing pracovních příležitostí. 2 Informace o trhu práce 1.aktivita ekonomicky výdělečných lidí na trhu práce roste 2.aktivita zaměstnavatelů.
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
Tribuna českého obchodu TZB
Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Produkt a jeho reálný přínos pro zadavatele Reklama na internetu I. Produkt a jeho reálný přínos pro zadavatele www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !

…dialog, nikoliv monolog „Podstatou jakékoliv výchovy, pokud má mít cenu, je i to, že u mladého člověka rozvíjí samostatné kritické myšlení.“ Albert Einstein

Agenda Role internetu v celkovém mediamixu Plánování a vyhodnocování kampaní Případová studie Zdroje pro studium a sebezdokonalování

Proč lidé používají internet? Source: Gartner 2008

Základní formy internetové reklamy Bannerová tzv. display reklama (vč. videoreklamy) Zápis v katalogu Reklama ve vyhledávání Další formy internetové reklamy (sociální sítě, komunitní služby, hry, internet v mobilu atd.)

Display reklama poprvé

Display reklama podruhé

Zápis v katalogu „Klikači“ Denně 200.000+ reálných uživatelů Více než 500.000 firem „Klikači“

Reklama ve vyhledávání „Vyhledávači“

Výhody internetové reklamy Interaktivita Měřitelnost Cílení sociodemografické behaviorální Flexibilita a možnost okamžité reakce v kampani Nízké vstupní náklady

Internet je třetím nejsilnějším mediatypem Display 3,3 mld. Vyhledávání 1,0 mld. Katalogy 0,7 mld. display 3,3 mld. vyhledávání 1,0 mld. katalog 0,7 mld. Zdroj: Factum Invenio, SPIR, www.spir.cz (hrubé investice)

Internet v porovnání s ostatními medii internet je jediné neklesající medium Internet má cca 3,5 mld. Zdroj: OMD (čisté investice vč. barterů – před odečtením bez agenturní provize a bez self promo medií)

Kdy má jaká forma reklamy smysl? Rozhodující je co je cílem kampaně Rychlé rozšíření povědomí o značce, produktu, službě? Launch produktu/služby/značky Výprodeje, promo akce Prodej přes levný distribuční kanál Online prodej, e-shopy atd. Oslovení úzké cílové skupiny a/nebo komunity svých zákazníků? Sociodemografické cílení Cílení dle oblasti zájmu či behaviorální cílení Newslettery, emailing atd. Zapojit uživatele do procesu tvorby produktu/služby? Získat zpětnou vazbu od uživatelů Lead management? Získávání kontaktů na potenciální zákazníky další marketingové cíle….

Agenda Role internetu v celkovém mediamixu Plánování a vyhodnocování kampaní Případová studie Zdroje pro studium a sebezdokonalování

„Řekněte mi, co je cílem kampaně a já vám řeknu, jak změřit její úspěšnost“ Zdroj: obrázek i citát zapůjčen od kolegů z branže (Ogilvy Interactive)

Malý slovníček internetové reklamy Návštěvnost Návštěvy (Visits) RU Page Views Imprese alias zobrazení (IMP) kliknutí Frekvence = IMP/RU CPT/CPM = cost per thousand (cost per mile) CPC = cost per click CPA = cost per action CTR = click through rate (%) afinita

Dobrý banner zvyšuje efektivitu kampaně CTR 0,22 % CTR 0,84 %

Co je dobré znát pro plánování kampaně Návštěvnost serverů (zásah) Např. Seznam.cz – 2.000.000 reálných uživatelů denně www.netmonitor.cz Afinita webu Afinita = (podíl CS serveru/podíl podíl CS na internetu)x100% Čím větší afinita, tím přesněji cílím Čím větší afinita tím menší celkový zásah Ale cílení stojí něco navíc Další možnost cílení (regionální, behaviorální apod.) Obsahová vhodnost (content vs. brand positioning) Ceny reklamních pozic

Plánování kampaně zaměřené na ženy (1/2) Zadání pro triviální kampaň: Uvedení nového produktu na trh (např. čaj) Cíl kampaně pro internet: s co nejnižšími náklady oslovit co nejvíce žen na internetu Předem vybrané servery se zaměřením na ženy: Proženy.cz Žena.cz Ona iDnes

Plánování kampaně zaměřené na ženy (2/2) Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, listopad 2008 Analýza návštěvnost: Žena.cz a Proženy.cz mají srovnatelnou celkovou návštěvnost Cílová skupina „ženy“ je ale lépe zastoupena na Proženy.cz Resume: Affinita Proženy.cz = 140%, Afinita Žena.cz = 100% Za předpokladu, že bannery se prodávají za stejnou cenu (CPT), je reklama na Proženy.cz cca 1,4x efektivnější než na Žena.cz vzhledem k dané CS

…hledání „dobré půlky“ „Vím, že polovina peněz, které dám na reklamu je zbytečná, ale pořád nevím, která polovina to je.“ John Wanamaker (1828 – 1922) Revoluce - prodej za jednu cenu a možnost vrácení zboží První, kdo ve velkém inzeroval (a sledoval návratnost) Důvěryhodný a spokojený vztah (etická reklama)

Vyhodnocení kampaně (post-buy analýza) Cíl: co nejvíce lidí na stránky za co nejméně peněz Kampaň na serveru A: Počet zobrazení reklamy = 1.000.000 imps CPT = 100 Kč (za 1000 zobrazení) CTR = 0,20% Kampaň na serveru B: CPT = 150 Kč (za tisíc zobrazení) CTR = 0,35% (díky větší afinitě, lepšímu cílení či atraktivnějšímu banneru) Na kterém serveru bylo efektivnější* inzerovat z pohledu nižší ceny za proklik (CPC)? * ceteris paribus

Vyhodnocení kampaně (post-buy analýza) Výsledek kampaně na serveru A: Celkové náklady na reklamu = 100 Kč x 1000 imps = 100.000 Kč Celkový počet prokliků = 1.000.000 imp x 0,2% = 2.000 prokliků Cena za 1 proklik (CPC) = 50 Kč Výsledek kampaně na serveru B: Celkové náklady na reklamu = 150 Kč x 1000 imps = 150.000 Kč Celkový počet prokliků = 1.000.000 imp x 0,35% = 3.500 prokliků Cena za 1 proklik (CPC) = 42,9 Kč Reklama na serveru B je efektivnější 

Agenda Role internetu v celkovém mediamixu Plánování a vyhodnocování kampaní Případová studie Zdroje pro studium a sebezdokonalování

Případová studie SAAB Je to dobře nebo špatně? Zadání a cíle kampaně: oslovit potencionální kupce Saabu a představit jim model využívající technologii dvojstupňového turbo motoru TTiD. Mediálními cíli bylo minimalizovat cenu za oslovení unikátního uživatele a dovést uživatele na stránky zadavatele. Řešení: bylo potřeba zvolit média s vysokým zásahem avšak dostatečně afinitní (kvůli požadavku minimalizace ceny za oslovení 1 RU) Na internetu byl tedy zařazen zpravodajský serveru Novinky.cz Komunikace byla omezena na sekce Auto-moto, Ekonomika a Zpravodajství, které vykazovaly v rámci Novinek nejvyšší míru afinitního indexu a stejně tak téměř nejvyšší absolutní počet uživatelů z cílové skupiny z hlediska celé kampaně. Výsledky kampaně: Počet oslovených RU: 1 267 000 unikátních uživatelů Frekvence: 2,7 Cena za oslovení jednoho uživatele byla 0,10 Kč. CPC = 6,30 Kč průměrné CTR 0,55 % Je to dobře nebo špatně?

Agenda Role internetu v celkovém mediamixu Plánování a vyhodnocování kampaní Případová studie Zdroje pro studium a sebezdokonalování

Další možné zdroje informací www.spir.cz – Sdružení pro internetovou reklamu www.netmonitor.cz – měření návštěvnosti a analýzy českého internetu Reklama na internetu – Petr Stuchlík, Martin Dvořáček (Grada) http://iac.spir.cz/index.php?option=com_docman&Itemid=47 - Prezentace přednášejících z IAC 2009 http://blog.h1.cz/category/marketing/ - firemní blog poradenské společnosti H1 Nenuťte uživatele přemýšlet – Steve Krug (www.sensible.com) http://www.starmedia.cz/ - pro reklamožrouty Časopisy: Trend Marketing (Economia) http://trendmarketing.ihned.cz/ Marketing&Media (Economia) http://mam.ihned.cz/ Strategie http://www.strategie.cz/

Pro ty, co na sobě chtějí pracovat 7 návyků skutečně efektivních lidí – Stephen R. Covey Jak z dobré firmy udělat skvělou (Good to Great) - Jim Collins Hledání dokonalost – Tom Peters Konflikty mezi lidmi – Jaro Křivohlavý Ekonomie dobra a zla – Tomáš Sedláček Mimo řadu – Malcolm Gladwell Jak život napodobuje šachy – Gary Kasparov Freakonomics (Hidden side of everything) – Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner http://freakonomics.blogs.nytimes.com/ The Leader’s Way – Dalai Lama Spiral Dynamics (Mastering Values, Leadership and Change) – D. E. Beck, Six Thinking Hats – Edward de Bono Undercover Economist – Tim Harford Leadership and the One Minute Manager: Increasing Effectiveness Through Situational Leadership – K. Blanchard, P. Zigarmi, D. Zagirmi Snakes in Suits: When Psychopats Go to Work – P.Babiak, R. de Hare

Hodně štěstí při zápočtu Martin Picek martin.picek@firma.seznam.cz

Back up

…bannery a hledání jdou ruku v ruce