Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Členění útvarů Alokační fáze
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Distribuční strategie
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Lidé, procesy, partnerství
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
MARKETING Přednáška P
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí Vymezení pojmů: - satelitní organizace - podniková síť - strategické aliance Category management – příklad satelitní organizace v oblasti retailingu Diskusní téma: Největší dodavatelé mezinárodních obchodních řetězců

Struktura podnikových procesů Primární hodnototvorné procesy nákup a zásobovací logistika výroba (výroba sofistikovaných součástí, subdodávky komponent, finální výroba) vnitropodniková logistika a distribuce, prodej a prodejní marketing, služby a poprodejní servis.

Struktura podnikových procesů Sekundární podpůrné procesy firemní infrastruktura výzkum a vývoj, nasazení technologií, řízení lidských zdrojů, marketing, zajištění zdrojů.

Satelitní organizace Centrální silný podnik (MNC) obklopený subdodavateli, s nimiž je - propojen formou CIS, - využívající EDI. Charakter vztahů: - smluvní, relativně stabilní, - klesá počet primárních subdodavatelů, síť se prohlubuje.

Podniková síť Podnikové sítě představují vzájemné propojení komplementárních podniků (kooperační i kapitálové) v jehož rámci se podniky společně podílejí na tvorbě konečného produktu. Důsledkem vytváření podnikových sítí jsou tzv. duté podniky.

Dutý podnik Vlastními silami provádí pouze ty procesy a činnosti, které jsou: - výrazně hodnototvorné, - vysoce sofistikované, - strategicky významné. Např.: strategický marketing, výzkum a vývoj, tvorba designu, výroba technologicky náročných speciálních součástek, finální výroba.

Virtuální podnik Obdoba síťového podniku. Volná organizace navzájem komplementárních podniků, které se sdružují na určitou dobu, často na jedinou zakázku. Nemá pevnou strukturu, mění se podle účelu a situace.

Strategické aliance Představuje partnerství dvou nebo více současných nebo potenciálních konkurentů, kteří přímo spojí své zdroje za účelem získání strategické výhody. Aliance umožňuje jejím členům dlouhodobě zlepšit tržní pozici vůči nečlenům.

Nejčastější druhy aliancí - výzkumné a vývojové, - technologické, - výrobní, - distribuční.

Příčiny vzniku aliancí potřeba spojit finanční zdroje a rozložit riziko, potřeba čelit konkurenci, získání přístupu na cizí trhy, získání know how a nové technologie, zlepšení image vlastní firmy.

Problémy spojené se vstupem do podnikové sítě či aliance jasné definování vlastní role v síti a přínosu, stupeň zachování vlastní identity, náklady spojené s přechodem na jinou technologii a standardy, omezení samostatnosti ve strategickém rozhodování.

Proces řízení kategorie Definování kategorie Určení „role“ kategorie Hodnocení kategorie Sestavení scorecardu Definování strategie kategorie Určení taktiky pro kategorii Implementace obchodního plánu

Vliv CM na organizaci procesní organizace, od strategie „push“ k „pull“, tvorba relativně pevných satelitních organizací, upevňování obchodních vztahů postavených na společném sdílení dat, společném vývoji obchodní strategie.